Beantwoord

Blijvend trage internet snelheid

  • 16 January 2021
  • 11 reacties
  • 72 keer bekeken

Reputatie 1

Vorig jaar heb ik bij KPN mijn abonnement gewijzigd in verband met de trage internet snelheid, waarbij ik een extra kastje (versterker) heb gekregen om ontvangst in buitengebieden te versterken. 

Dat deed het destijds goed, maar de laatste maanden blijft de download snelheid gemiddeld hangen rondom de 9 Mbps. Al enkele keren de Wifi manager van KPN gebruikt, maar deze blijft ondanks het opnieuw instellen van een kanaal plakken rondom de 9 Mbps, dus dat schiet niet op.

En ja, dan komen uiteraard de voorstellen van KPN om bijvoorbeeld extra Wifi versterkers aan te schaffen, maar dan ben je met draadloze versterkers weer 149 euro verder. Ik betaal al voldoende aan mijn internet abonnement en deze maakt de versterking van Wifi in buitengebieden dus onvoldoende waar.

Is dit een herkenbaar probleem? Het zou fijn zijn van KPN om hierin mee te denken zonder direct met allerlei betaalde toevoegingen aan te komen. 

icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 28 January 2021, 11:42

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Hoi @Joofje . Welkom op het forum.

Nieuw spullen aanschaffen heeft ook geen enkele zin zo lang we niet gecontroleerd hebben of er wel voldoende signaal via jou gecombineerde verbinding binnenkomt.

Wat meet je als je met een bekabelde pc/laptop een meting doet?

Reputatie 1

Hallo Erwin,

Dank voor je reactie. Ik heb de meting met een bekabelde laptop uitgevoerd, maar de download snelheid verandert hier niet veel door. Deze komt op 9,7 Mbps uit, dus ietwat hoger dan de eerder gemeten gemiddelde 9 Mbps.

Ik wil graag meekijken en je lijn doormeten. Kun jij je profiel aanvullen en mij vervolgens hier een seintje geven?

Reputatie 1

Dag Erwin,

Ik heb mijn profiel aangevuld middels de link die jij hebt toegevoegd in voorgaand bericht.

groet,

Jovita

@Joofje : ik heb een voicemail ingesproken.

Kun je aangeven wanneer je telefonisch bereikbaar bent (en thuis)

Vorig jaar heb ik bij KPN mijn abonnement gewijzigd in verband met de trage internet snelheid, waarbij ik een extra kastje (versterker) heb gekregen om ontvangst in buitengebieden te versterken. 

Dat deed het destijds goed, maar de laatste maanden blijft de download snelheid gemiddeld hangen rondom de 9 Mbps. Al enkele keren de Wifi manager van KPN gebruikt, maar deze blijft ondanks het opnieuw instellen van een kanaal plakken rondom de 9 Mbps, dus dat schiet niet op.

En ja, dan komen uiteraard de voorstellen van KPN om bijvoorbeeld extra Wifi versterkers aan te schaffen, maar dan ben je met draadloze versterkers weer 149 euro verder. Ik betaal al voldoende aan mijn internet abonnement en deze maakt de versterking van Wifi in buitengebieden dus onvoldoende waar.

Is dit een herkenbaar probleem? Het zou fijn zijn van KPN om hierin mee te denken zonder direct met allerlei betaalde toevoegingen aan te komen. 

Thanks for the step by step tutorial. Works like a charm!

 

 

tellthebell

Reputatie 1

@Joofje : ik heb een voicemail ingesproken.

Kun je aangeven wanneer je telefonisch bereikbaar bent (en thuis)

Hallo Erwin, ik ben morgen de hele dag thuis. Je mag me dan terugbellen.

Je staat in mijn agenda. Tot morgen. 

Leuk jullie even gesproken te hebben :-)

We hebben afgesproken dat jullie gaan experimenteren met de locatie van de 4g router.  Mocht de snelheid straks omhoog schieten weten we dat het met de locatie van die router te maken heeft en kunnen jullie overwegen om een nieuwe plek voor het apparaatje te vinden. (of een buitenantenne aan te sluiten voor optimaal ontvangst)

Mocht het geen zoden aan de dijk zetten, kijken we verder. Ik bel morgen sowieso even om te checken.

 

Het lijkt effect gehad te hebben. Misschien zat het ook wel in de herstart die jullie het apparaat gegeven hebben. :-)

Mijn algemene advies is om de 4g router zo vrij mogelijk en dicht bij een raam of dunne muur op te stellen zodat je zoveel mogelijk rendement uit je 4g verbinding kunt halen.

Ik begrijp van jullie dat hij nu weer terug in de meterkast staat en het signaal nu goed is. Laten we hopen dat het zo blijft. 

Mocht je toch het idee krijgen dat er iets niet deugt aan de router (telkens herstarten om weer goed signaal te krijgen) trek maar aan de bel. Je weet mij te vinden.

Reputatie 1

Het lijkt effect gehad te hebben. Misschien zat het ook wel in de herstart die jullie het apparaat gegeven hebben. :-)

Mijn algemene advies is om de 4g router zo vrij mogelijk en dicht bij een raam of dunne muur op te stellen zodat je zoveel mogelijk rendement uit je 4g verbinding kunt halen.

Ik begrijp van jullie dat hij nu weer terug in de meterkast staat en het signaal nu goed is. Laten we hopen dat het zo blijft. 

Mocht je toch het idee krijgen dat er iets niet deugt aan de router (telkens herstarten om weer goed signaal te krijgen) trek maar aan de bel. Je weet mij te vinden.

Hallo Erwin,

Dank voor het meedenken! Wij vonden het een prettig contact met jou, zeer klantgericht en oplossingsgericht. 

Mocht de 4g router terugvallen naar verlies van kwaliteit, dan kunnen wij alsnog de router buiten de meterkast plaatsen. Dan hebben we wel een ethernet switch nodig, omdat naast de router ook het WD backup kastje (Time Capsule) aangesloten moet blijven op internet. Maar misschien is dat niet nodig.

Mocht er iets niet deugen of permanent fout gaan, dan komen wij graag bij je hierop terug.

Nogmaals: hartelijke dank namens ons!

groeten,

Jovita & Frank