Beantwoord

Blokkade internet thuis opheffen na betaling via iDeal

  • 12 April 2024
  • 13 reacties
  • 204 keer bekeken

Enkele dagen geleden werd mijn internet verbinding geblokkeerd vanwege een te laat betaalde (of gestorneerde) factuur. Mijn fout uiteraard! Ik heb deze factuur inmiddels 2 dagen geleden betaald via Mijn KPN (iDeal). Alle facturen staan in Mijn KPN ook als ‘betaald’ vermeld, echter heb ik nog steeds geen Internet verbinding thuis. Mijn KPN Experia Box geeft bij status ook Link = NONE aan, geen IP adres. Ook in Mijn KPN staat onder Mijn IP adres niets ingevuld bij IPv4 en IPv6.


Mijn televisie doet het overigens wel… ?

Kan de blokkade svp zo snel mogelijk opgeheven worden? Ik heb mijn experia box al enkele keren opnieuw gestart dus die stap kunnen we alvast overslaan.

 

Dank voor de reacties alvast.

Grts

Jordi

icon

Beste antwoord door Michel.uit.Arnhem 12 April 2024, 22:28

Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 6
Badge +5

ik dacht ergens te lezen dat de verwerking enkele werkdagen kan duren...

@MR_CHIP thanks voor de input. Ik ben echter onderstaande reactie meerdere malen tegengekomen hier op het forum:

 


Aangezien mijn betaling via iDeal 2 dagen geleden gedaan is zou ik toch mogen verwachten dat mijn verbinding inmiddels weer online zou moeten zijn?

Reputatie 7
Badge +10

Hoi @Jordi83 

Welkom op het forum van KPN.

De verwerking van een achterstand van betaling gaat als volgt bij KPN:

Ik ben afgesloten, wat nu?
 

Je wordt niet zomaar afgesloten. We doen eerst twee incasso-pogingen. Daarna ontvang je eerst twee herinneringen. Is het openstaande bedrag daarna nog niet betaald, dan word je afgesloten. Je ziet hier het hele betaalproces.

Ben je toch afgesloten? 

De snelste manier is om direct te betalen via kpn.com/betaal. We controleren eerst je gegevens. Daarna betaal je direct via iDeal. Je wordt na betaling zo snel mogelijk aangesloten. Hoe snel ligt aan wanneer je betaalt.

  • Betaal je tussen 7 en 22 uur? Je wordt binnen 2 uur opnieuw aangesloten.
  • Betaal je voor 7 uur? We sluiten je om 9 uur diezelfde dag opnieuw aan.
  • Betaal je na 22 uur? We sluiten je de volgende dag om 9 uur weer aan.

Betaal je niet via iDEAL maar maak je de betaling handmatig over? Dan moet je eerst wachten tot de betaling bij ons binnen is. Dit kan tot 5 werkdagen duren. We raden dan ook altijd aan om via onze website te betalen.

Let op: Om weer aangesloten te worden moet het achterstallige bedrag én openstaande bedragen betaald worden.

Met andere woorden, omdat je met iDeal hebt betaald via Mijn KPN had je allang weer aangesloten moeten zijn, en aangezien je wel gewoon televisie kunt kijken, mits dat wel via KPN verloopt is er dus wel verbinding maar werkt het internet nog niet.
 

Het beste wat je dan kunt doen en proberen is het volgende:

  • Haal het glasvezelmodem/NT (in de meterkast) volledig van het stroom
  • Doe hetzelfde met het modem (Experia Box)
  • Wacht nu twee minuten
  • Na die twee minuten doe je als eerste het glasvezelmodem weer aan de stroom, en laat deze eerst volledig inladen totdat alle groene lampjes weer branden.
  • Is dat zover, dan doe je de Experia Box (modem) ook weer aan het stroom, en laat deze ook weer rustig inladen, totdat hij in stanby stand staat (alle benodigde groene lampjes branden dan weer op het modem)
  • Ga nu achter je computer zitten, en bekijk of je weer normaal kunt surfen over het internet.

Het kan namelijk gebeuren dat je modem niet het seintje vanuit de centrale heeft gekregen, dat je internetverbinding weer herstelt is.
En met bovenstaande stappenplan zorg je ervoor dat alles weer goed komt te staan.

Laat even weten of dit heeft geholpen.

Reputatie 6
Badge +5

wat een hoop informatie , hulde :)

Reputatie 7
Badge +10

wat een hoop informatie , hulde :)

Hoi @MR_CHIP 

Als je bij providers hebt gewerkt, dan ken je deze werkwijze.
Toen ik zelf nog op de klantenservice werkzaam was, deed ik dit regelmatig samen met de klant aan de telefoon, en in de meeste gevallen had men daarna weer internet.
Een enkele keer, moest daar de technische dienst aan te pas komen omdat er iets niet goed ging op de lijn of in de wijkcentrale.

Ook kwam het uiteraard wel eens voor, dat de blokkade niet goed door het systeem was verwijderd, nadat de betaling was verwerkt.

 

 

@Michel.uit.Arnhem Dankjewel voor je uitgebreide antwoord! Dat waardeer ik zeer!!

Ik heb al je stappen nauwkeurig gevolgd maar helaas blijf ik geen internet verbinding hebben,

Ik bedenk me net trouwens dat ik de interactieve TV getest heb op mijn telefoon, op 5G netwerk, via de KPN TV app. Dus niet rechtstreeks via de TV ontvanger (die gebruik ik eigenlijk nooit… sterker nog ik kijk amper TV)… Ik weet dus niet of bij een blokkade van je thuis abbo zowel internet, alsook je toegang tot interactieve tv (via welke app of ontvanger dan ook) geblokkeerd wordt.

Hieronder een screenshot van de Advanced Status pagina van de Experiabox:
 

 

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @Jordi83 

Je kunt het beste even de KPN bellen met 0800 0402.
Ook al ben je afgesloten, je kunt -altijd- dat nummer bellen.

Reputatie 7
Badge +10

Hoi @Jordi83 

Ik heb je graag voorzien van de nodige informatie, om je internet verbinding weer vlot te trekken.
Ik ben ook zeker blij 😉 met jouw waardering hiervoor.

Het ziet er naar uit, met grote zekerheid, dat de blokkade niet goed van je internetverbinding is afgehaald, waardoor je nog steeds geen internet hebt.
In dat geval sluit ik mij volledig aan bij mede forumlid @huistijger om telefonisch contact op te nemen met de klantenservice van KPN via 0800-0402 of via KPN Mobiel 1200.

Spreek nadat de Voice respons stem je heeft gevraagd waarvoor je belt, het volgende in:
Facturatie en Betalingen en je wordt doorverbonden met de juiste afdeling.
Een medewerker van deze afdeling kan jouw dan tevens bevestigen dat je betaling goed is binnengekomen, maar ook of deze goed is verwerkt in het betaalsysteem.
Daarnaast kan de medewerker zorgen dat de blokkade wordt verwijderd van je aansluiting.

Bereikbaar:

  • Maandag t/m vrijdag van 08:00 tot 18:00 uur
  • Zaterdag van 08:00 tot 17:00 uur
  • Zondag en feestdagen gesloten

Zowel interactieve TV als KPN TV+ werken niet als er geen internetverbinding is, aangezien die gebruik maken van internet.
Dus bij een blokkade werken deze dus ook niet.

Ik hoop dat je snel weer beschikking hebt, tot een werkende internetverbinding!!

Reputatie 7
Badge +21

Denk er wel om dat 0800 0402 een gratis nummer is en 1200 niet
Deze beide nummers zijn wel altijd te bellen ook als je afgesloten bent.

Reputatie 7
Badge +10

Denk er wel om dat 0800 0402 een gratis nummer is en 1200 niet
Deze beide nummers zijn wel altijd te bellen ook als je afgesloten bent.

Hoi @huistijger 

Het nummer 1200 via KPN Mobiel is eveneens een gratis te bellen telefoonnummer van KPN.
Als je belt vanaf je KPN Mobiel betaal je hier dus geen gesprekskosten voor, dit is trouwens altijd zo geweest, ook toen ik nog werkzaam was bij KPN.

Dus geen idee, waar je het vandaan haalt dat bellen met 1200 kosten met zich meer brengt, maar het klopt in elk geval niet.

Reputatie 7
Badge +9

Denk er wel om dat 0800 0402 een gratis nummer is en 1200 niet
 

Het nummer 1200 via KPN Mobiel is eveneens een gratis te bellen telefoonnummer van KPN.

Huistijger heeft gelijk. 1200 is alleen gratis te bellen via kpn mobiel, als je vanuit KPN vaste telefoon of van een nummer van andere providers of vanuit buitenland bel, betaal je wel belkosten. 0800 is overal in Nederland gratis. Vanuit buitenland is 0800 niet te bereiken, dus je ben gedwongen ook voor internet of vaste telefoon de +31 6 1200 1200 te bellen.

Reputatie 7
Badge +10

Hoi @TDN 

Met alle respect van de wereld, je maakt het nu onnodig ingewikkeld voor degene die jouw reactie nu leest, terwijl het heel simpel en gemakkelijk is.

Het verkorte telefoonnummer 1200 is bij de meeste providers, het gratis telefoonnummer van de klantenservice vanaf een mobiele aansluiting.
Bel 1200 vanaf een KPN Mobiel dan krijg je de klantenservice van KPN, bel je met een Vodafone of Simyo mobiele aansluiting het nummer 1200, dan krijg je de klantenservice van Vodafone of Simyo aan de telefoon.

Daarnaast gebruikt Ziggo eveneens 1200 voor het gratis bellen met hun klantenservice via een Ziggo vaste telefoonaansluiting.

Het bellen met 1200 is bij alle providers gratis, en er worden dus geen gesprekskosten in rekening gebracht.

Ik heb zelf bij diverse providers gewerkt, dus ik weet echt wel waar ik het over heb, anders had ik het er wel duidelijk bij vermeld.

In het kort:

Bellen naar 0800-0402 (KPN Klantenservice) is gratis te bereiken via alle vaste- en mobiele aansluitingen in Nederland.

Bellen met je mobiel naar 1200 is eveneens gratis, maar is provider afhankelijk!!

Bel met een KPN Mobiel, dan kom je dus uit bij de klantenservice van KPN.
Belt een klant van Vodafone, Simyo, Odido, etc. etc. met het nummer 1200 met hun mobiel, dan komt die dus uit bij de klantenservice van hun provider.

Al zijn er ook mobiele providers (vaak de kleinere) die 1200 niet in gebruik hebben, maar waarbij je meestal een 088-nummer moet bellen.

 

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Jordi83 ,

Is jouw internetverbinding nog steeds niet hersteld? 
 

Bel dan morgen vanaf 8.00 met 0800-0402 en spreek in “Collections”. Dan kom je direct terecht bij de juiste afdeling. Zij kunnen de verbinding weer herstellen. 
 

Overigens ga ik er vanuit dat je ook de aansluitkosten hebt betaald. Want die komen er nog eens bij als je opnieuw aangesloten moet worden. 

Reageer