Beantwoord

Bonding BVDSL via RoutIt lukt niet

  • 12 April 2019
  • 7 reacties
  • 379 keer bekeken

Goedemiddag,

Ik heb een vraag, op 16-3-2018 ben ik aangesloten bij RoutIT met VDSL. Volgens de postcodecheck van RoutIT is ook BVDSL leverbaar. Dit kan ik echter niet bestellen, omdat het eerste aderpaar nog in gebruik is.
RoutIT levert nu VDSL op het tweede aderpaar.

Contact opgenomen met de vorige eigenaar van de woning. Deze heeft contact gezocht met KPN en hem is verteld dat het abonnement is verhuisd naar zijn nieuwe woning in Den Bosch.
Dus ik denk, we wachten het een tijdje af.

Nu een jaar later blijkt het eerste aderpaar nog steeds bezet is.
Wie kan ons helpen om lijn 1 met Service ID CFP41579 vrij te laten geven?

Service ID CFP41579 = bezette lijn
Service ID CGR39829 = RoutIT verbinding (mijn verbinding)
icon

Beste antwoord door Alex van KPN 13 April 2019, 20:13

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 2
Badge
Goedemiddag,

Ik heb een vraag, op 16-3-2018 ben ik aangesloten bij RoutIT met VDSL. Volgens de postcodecheck van RoutIT is ook BVDSL leverbaar. Dit kan ik echter niet bestellen, omdat het eerste aderpaar nog in gebruik is.
RoutIT levert nu VDSL op het tweede aderpaar.

Contact opgenomen met de vorige eigenaar van de woning. Deze heeft contact gezocht met KPN en hem is verteld dat het abonnement is verhuisd naar zijn nieuwe woning in Den Bosch.
Dus ik denk, we wachten het een tijdje af.

Nu een jaar later blijkt het eerste aderpaar nog steeds bezet is.
Wie kan ons helpen om lijn 1 met Service ID CFP41579 vrij te laten geven?

Service ID CFP41579 = bezette lijn

Service ID CGR39829 = RoutIT verbinding (mijn verbinding)

Als de verbinding (CFP41579) die nu ook offline is niet meer wordt gebruikt zou dit geen probleem mogen zijn. Ik weet niet zeker of jij contact op moet opnemen met KPN(0800-0402) of RoutIT?. Gewoon vragen of je overgezet kan worden van VDSL naar BVDSL Anders monteur regelen die dit wel voor je regelt...

Kan natuurlijk ook zijn dat als je op bijvoorbeeld op huisnummer 33 woont en je buurman is 33A dan kan die (CFP41579) ook van hem zijn.
Bedankt voor je reactie Maikel.

RoutIT heeft contact gezocht met KPN en kan die lijn niet overnemen.
Volgens KPN loopt er een migratie opdracht.
Maar dat is sinds medio 2018 het geval. Beetje vreemd.
De eerste verbinding is al voor maart 2018 bezet, ik had de aanvraag namelijk voor die tijd al aangevraagd.
Zo kwam ik niet zonder internet te zitten.
Plan was om daarna te upgraden naar BVDSL, maar ja als dat aderpaar niet vrijkomt lukt dat niet.

KPN Servicedesk kan mij niet helpen want het eerste aderpaar is niet door mij in gebruik.
RoutIT kan mij niet helpen, omdat het tweede aderpaar niet vrij is.
First world problems, maar hoe kom ik hier uit?
Reputatie 7
Badge +24
Hi Ercinot, welkom hier. Als een lijn door een andere provider bezet wordt gehouden kunnen we daar inderdaad niets aan doen. Verder weet ik ook dat bonding niet standaard wordt geleverd, daar zijn kosten aan verbonden bij zo goed als alle providers. KPN en XS4ALL zijn de uitzonderingen.

Maar, voordat ik inhoudelijk iets kan zeggen heb ik even je gegevens nodig. Zou je je profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en mij een seintje willen geven als je dit hebt gedaan?

Is dit overigens een zakelijke aansluiting? (aanname, puur omdat ik RoutIt zie)
Hoi Alex,

Mijn gegevens zijn aangevuld.
Het betreft inderdaad een zakelijke aansluiting.
Maakt dat iets uit voor het bezette aderpaar?
Zoals eerder gezegd biedt RoutIT BVDSL aan.
Of daar extra kosten aan zijn verbonden lijkt me niet relevant voor mijn probleemstelling?

Groet,
Ercino
Reputatie 7
Badge +24
Hoi Alex,

Maakt dat iets uit voor het bezette aderpaar?

Groet,
Ercino


Dat maakt zeker wat uit, heb daar namelijk weinig kaas van gegeten. Terwijl kaas ow zo lekker is.

En nu ga ik je teleurstellen. 😞 Zou je ajb een post willen plaatsen op het forum van KPN zakelijk? Ik heb geen enkele inzage in deze gegevens namelijk.
Bedankt Alex.
Probeer ik het daar eens.
Geniet van de andere kaasjes 😉
Reputatie 7
Badge +24
Bedankt Alex.
Probeer ik het daar eens.
Geniet van de andere kaasjes 😉


Thanks 😉