Vraag

Box 12 alle lampjes groen maar geen internet

  • 4 May 2023
  • 6 reacties
  • 766 keer bekeken

Ik hoop iemand kan mij helpen of weet wat er aan de hand is :) 

 

dus ik ben vorige week verhuisd en overgestapt naar kpn in het nieuwe appartement. Vandaag was de monteur bij mij, hij zegt dat het signaal in mijn appartement aankomt. als ik na de reset mijn router aansluit is alles in orde en heb ik 1 minuut internet na een minuut is het internet weer weg en is er geen wifi signaal meer, hoewel alle lampjes de hele tijd op groen staan.

 

heb precies het zelfde probleem met de experia box v10a…

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +18

Hallo @Benjo Ben 

 

Wat bedoel je met “als ik na de reset mijn router aansluit“?
Wat reset je en gebruik je een eigen router die je op de Box 12 of V10A aansluit?

Heb je glasvezel, zo ja heb je het glasvezelmodem al eens 2 minuten van de stroom gehaald?

Hallo @Benjo Ben 

 

Wat bedoel je met “als ik na de reset mijn router aansluit“?
Wat reset je en gebruik je een eigen router die je op de Box 12 of V10A aansluit?

Heb je glasvezel, zo ja heb je het glasvezelmodem al eens 2 minuten van de stroom gehaald?

 

Hi @GeSp 

 

Ik bedoel met de reset dat ik de router terug heb gezet naar de fabrieksinstellingen.

Ik heb geen eigen router.

En in mijn appartement heb ik koper.

Ik heb de router meerdere keren zonder stroom gelaten.

Het raare is dat als ik de router reset en opstart zonder dat er een DSL-kabel is aangesloten, hij gewoon opstart en ik ook toegang heb tot de wifi en de routerinstellingen.

maar zodra ik de DSL-kabel in de router steek, laadt de router even, dan heb ik een minuut lang internet en wifi.
Dan verdwijnt na een minuut het wifi-signaal en is er ook geen internettoegang via lan-kabel.
Hierdoor kan ik niet meer in de instellingen van de router komen.

Het probleem is hetzelfde of ik nu de KPN box 12b of de Experia Box v10a aansluit.

Reputatie 7
Badge +18

Hallo @Benjo Ben 

 

Na een reset halen de KPN modems de WiFi gegevens weer op van een KPN server zodra er internet connectie is, dat zijn de enige gegevens die teruggezet worden, ik denk dat dit is wat bij jou gebeurd.
Zie je ook niet ineens een ander WiFi netwerk verschijnen zodra die van jou verdwijnt?

Had je hiervoor ook al KPN of is dit een nieuw abonnement, bij een nieuwe aansluiting zouden de standaard WiFi instellingen moeten gelden zoals je achterop het modem vermeld staan, als dat niet zo is lijkt het erop dat er nog gegevens van de oude bewoners zijn gekoppeld, dat zouden ze bij de klantenservice 0800-0402 moeten kunnen resetten.

Je kan ook proberen of je via de WiFi tool je WiFi naam (SSID) en wachtwoord opnieuw kan instellen: https://www.kpn.com/service/internet/wifi/wijzigen/servicetool-wifi-ssid-wachtwoord-wijzigen.htm

 

Je zou wel gewoon internet via een LAN kabel moeten hebben, krijg je nog een (fout)melding te zien?

Hallo @Benjo Ben 

 

Na een reset halen de KPN modems de WiFi gegevens weer op van een KPN server zodra er internet connectie is, dat zijn de enige gegevens die teruggezet worden, ik denk dat dit is wat bij jou gebeurd.
Zie je ook niet ineens een ander WiFi netwerk verschijnen zodra die van jou verdwijnt?

Had je hiervoor ook al KPN of is dit een nieuw abonnement, bij een nieuwe aansluiting zouden de standaard WiFi instellingen moeten gelden zoals je achterop het modem vermeld staan, als dat niet zo is lijkt het erop dat er nog gegevens van de oude bewoners zijn gekoppeld, dat zouden ze bij de klantenservice 0800-0402 moeten kunnen resetten.

Je kan ook proberen of je via de WiFi tool je WiFi naam (SSID) en wachtwoord opnieuw kan instellen: https://www.kpn.com/service/internet/wifi/wijzigen/servicetool-wifi-ssid-wachtwoord-wijzigen.htm

 

Je zou wel gewoon internet via een LAN kabel moeten hebben, krijg je nog een (fout)melding te zien?

Hi @GeSp 

 

nee, mijn wifi valt weg en er verschijnt geen ander wifi signaal.

Ja, ik ben een nieuwe kpn-klant, ik ben overgestapt van Budget Thuis.

Ook met de wifi-tool kan ik niets vinden.

en de Lan werkt ook niet.

Er is geen foutmelding en alle lampjes staan ​​op groen.

Reputatie 7
Badge +18

Hi @Benjo Ben 

 

Heeft die monteur of jij ook getest of internet werkte?
Is je abonnement al wel ingegaan, dan is er misschien wel signaal maar werkt het nog niet om die reden.

 

Indien je abonnement wel actief zou moeten zijn, als je die reset gedaan hebt en hem weer aansluit, sluit je dan meer apparaten aan of alleen 1 PC/laptop?
Als het alleen 1 PC/laptop is die wel connectie krijgt als het modem nog niet an internet zit en ineens niet meer zodra je internet aansluit dan moet daar toch iets fout gaan, ik zou dan toch weer bellen met de klantenservice op 0800-0402, die moeten de lijn kunnen doormeten en eventueel een monteur aansturen.

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Benjo Ben, welkom. 

Wat gek dat je na aansluiten van het modem maar een minuut internet hebt. Is dat nog steeds het geval? Heb je de kabel tussen aansluitpunt en modem al eens vervangen. Die kan ook wel eens de boosdoener zijn. Dit moet een ronde kabel van maximaal 2 meter zijn. Bijgeleverd in het installatiepakket.