Beantwoord

Box 12 i.c.m. Experia WiFi

  • 4 June 2020
  • 45 reacties
  • 7286 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

45 reacties

Badge +19

Jammer. Had € 20,00 meer uitgegeven. Dan had je de super wifi's gehad!!!! Veel betere oplossing. Als je ze nog terug kan sturen zou ik het zeker adviseren.

Ja dat geloof ik. Ik heb de verbindingsset van iemand overgenomen en daar de een WiFi Experia punt bij gekocht. Terugsturen gaat helaas dus niet. Maar ik begrijp dat dit met de V10a al wel werkt, en dus als het goed is na de update met de V12 ook, volgens @Erik_ 

Badge +19

Hier op het forum zijn we absoluut geen voorstander van het gebruik van draadloze verbindingsets. Vandaar mijn vurig verzoek om te bekabelen maar ik begrijp ook goed dat het soms best lastig is. Draadloze verbindingsets kunnen erg slecht overweg met ledlampen en daar krijgen we er steeds meer van in huis. Maar goed het is voor nu niet anders.

Ah dat wist ik niet. Mogelijk in de toekomst dus de overstap naar SuperWifi:)

Badge +19

Dat zou een hele goeie keus zijn. Als je nog een keer ergens tegen aanloopt qua probleem trek dan meteen hier even aan de bel. Niet om ons nou op de borst te kloppen maar er is hier zoveel meer kennis dan bij de telefonisch helpdesk.

Dat is goed om te weten!

Reputatie 1

Ik begrijp dus dat KPN bij de Box 12 wel een mesh functionaliteit gaat uitbrengen komend half jaar?

Ik heb nu 1 Experia WiFi op zolder staan en de WiFi van de Box 12 weer aangezet. De Box 12 staat in de woonkamer in een klein houten kastje. Kanaalinstellingen enz. staan goed afgesteld. 
Toch heb ik op de bank bijna net zo sterk 2,4 GHz signaal van de Experia WiFi van zolder als de Box 12.

Doordat het nog geen mesh netwerk is, wisselt mijn telefoon continu tussen de WiFi punten en ook regelmatig naar de 5GHz natuurlijk. Tijdens de wissel heb telkens een aantal seconde geen WiFi op de Nokia 7.2.

 

Heeft iemand er een oplossing voor? Of is het wachten op de mesh update?

Reputatie 2

Heb sinds kort ook een v12 icm experia wifi

En inderdaad valt het wifi netwerk af en toe weg komt dat dan door de samenwerking tussen die twee of hoe werkt dat en is er iets aan te doen?

 

Reputatie 7
Badge +30

Ik begrijp dus dat KPN bij de Box 12 wel een mesh functionaliteit gaat uitbrengen komend half jaar?

Ja, dat klopt.

 

Heb sinds kort ook een v12 icm experia wifi

En inderdaad valt het wifi netwerk af en toe weg komt dat dan door de samenwerking tussen die twee of hoe werkt dat en is er iets aan te doen?

Dit komt omdat de Experia WIfi en de Box 12 nog niet een mesh netwerk vormen samen. Hierdoor kost het iets meer moeite voor apparaten om te wisselen van de wifi van de Box 12 naar die van de Experia Wifi en andersom. Je kan dan een korte onderbreking ervaren. Dat verdwijnt als de Box 12 eenmaal mesh heeft later dit jaar. 

Ik begrijp dus dat KPN bij de Box 12 wel een mesh functionaliteit gaat uitbrengen komend half jaar?

Ja, dat klopt.

 

Heb sinds kort ook een v12 icm experia wifi

En inderdaad valt het wifi netwerk af en toe weg komt dat dan door de samenwerking tussen die twee of hoe werkt dat en is er iets aan te doen?

Dit komt omdat de Experia WIfi en de Box 12 nog niet een mesh netwerk vormen samen. Hierdoor kost het iets meer moeite voor apparaten om te wisselen van de wifi van de Box 12 naar die van de Experia Wifi en andersom. Je kan dan een korte onderbreking ervaren. Dat verdwijnt als de Box 12 eenmaal mesh heeft later dit jaar. 

Beste Erik, 

Kunt  u al een gerichte datum/week aangeven waarin KPN tracht de update uit te rollen? Wat betekend dit verder met het nu ingestelde mesh netwerk van enkel twee super wifi punten. Moeten deze dan opnieuw ingesteld worden als straks ook de Box 12 hier deel uit van zal gaan maken?

Badge +19

Dat is allemaal nog de vraag. Heb je de wifi van de Box 12 nu wel uit?

Reputatie 7
Badge +30

Ik begrijp dus dat KPN bij de Box 12 wel een mesh functionaliteit gaat uitbrengen komend half jaar?

Ja, dat klopt.

 

Heb sinds kort ook een v12 icm experia wifi

En inderdaad valt het wifi netwerk af en toe weg komt dat dan door de samenwerking tussen die twee of hoe werkt dat en is er iets aan te doen?

Dit komt omdat de Experia WIfi en de Box 12 nog niet een mesh netwerk vormen samen. Hierdoor kost het iets meer moeite voor apparaten om te wisselen van de wifi van de Box 12 naar die van de Experia Wifi en andersom. Je kan dan een korte onderbreking ervaren. Dat verdwijnt als de Box 12 eenmaal mesh heeft later dit jaar. 

Beste Erik, 

Kunt  u al een gerichte datum/week aangeven waarin KPN tracht de update uit te rollen? Wat betekend dit verder met het nu ingestelde mesh netwerk van enkel twee super wifi punten. Moeten deze dan opnieuw ingesteld worden als straks ook de Box 12 hier deel uit van zal gaan maken?

Ik heb nog geen gerichte datum hiervoor. 

Opnieuw instellen zou niet nodig moeten zijn mits de Box 12 en de Superwifipunten hetzelfde SSID en wachtwoord hebben. Als dit anders is, dan zul je de Superwifipunten even moeten loskoppelen, resetten, en herinstalleren zodat ze alle gegevens goed overnemen.

Ja, dat klopt

 

Dit komt omdat de Experia WIfi en de Box 12 nog niet een mesh netwerk vormen samen. Hierdoor kost het iets meer moeite voor apparaten om te wisselen van de wifi van de Box 12 naar die van de Experia Wifi en andersom. Je kan dan een korte onderbreking ervaren. Dat verdwijnt als de Box 12 eenmaal mesh heeft later dit jaar. 

Ik krijg binnenkort ook een KPN aansluiting met een V12 KPN box. Ik had het idee om dan op de eerste verdieping en op zolder een bekabeld Experia Wifi punt te plaatsen. Zodat ik 1 netwerk met sterke dekking door het hele huis zou hebben. Ik begrijp echter dat je dan onderbrekingen kunt ervaren met switchen tussen het WiFi van de KPN box naar de Experia Wi-Fi en andersom.

Is het mogelijk, en daarmee logischer om (tot de update van de KPN Box 12) 1 Experia Wifi punt op de begane grond te zetten en 1 Experia op eerste verdieping, en de WiFI van de KPN box uit te schakelen? Hiermee voorkom ik dan de korte onderbreking als ik switch van netwerk

 

Hoor graag

Reputatie 7
Badge +24

@Appiy Ja, dat kan.

Zou hier graag nog even op verder gaan. Is er al info bekend over de mesh functie van de ExperiaWifi en de Box 12? Heb een kabel tot zolder liggen, en zou graag daar beter internet willen, dus zit te denken aan een experiawifi. Maar dan moet mesh wel werken, schakelen tussen wifi’s blijft ellendig.

En ter bevestiging: 1 zo’n experiawifi punt op zolder via draad is beter dan een superwifi punt (draadloos) installeren toch, om de meest optimale internetsnelheid/betrouwbaarheid te halen?

Reputatie 7
Badge +24

De SuperWiFi's kun je ook bekabeld aansluiten hoor, ik heb ze hier ook gewoon allemaal bekabeld aangesloten zitten. En dat is ook zeker veel beter dan draadloos. Als je de mogelijkheid hebt, altijd bekabeld aansluiten.

De SuperWiFi's kun je ook bekabeld aansluiten hoor, ik heb ze hier ook gewoon allemaal bekabeld aangesloten zitten. En dat is ook zeker veel beter dan draadloos. Als je de mogelijkheid hebt, altijd bekabeld aansluiten.

Ah top. En met superwifi en box 12 werkt de mesh wel toch; oftewel: ik kan de box12 beneden gebruiken voor wifi, en dan de superwifi hetzelfde netwerk op de bovenverdieping van internet laten voorzien?

Reputatie 7
Badge +24

De SuperWiFi's kun je ook bekabeld aansluiten hoor, ik heb ze hier ook gewoon allemaal bekabeld aangesloten zitten. En dat is ook zeker veel beter dan draadloos. Als je de mogelijkheid hebt, altijd bekabeld aansluiten.

Ah top. En met superwifi en box 12 werkt de mesh wel toch; oftewel: ik kan de box12 beneden gebruiken voor wifi, en dan de superwifi hetzelfde netwerk op de bovenverdieping van internet laten voorzien?

Nee, werkt ook niet. Dus dat maakt niet uit 😉

Reputatie 4
Badge +3

Mesh functie werkt dan wel niet, maar hier vormen de Box 12 en bekabeld aangesloten Experia wifi’s samen hetzelfde wifi netwerk. En dat gaat best goed. Heel soms zitten devices niet op het dichtsbijzijnde wifipunt. Maar als je er niet op let merk je het niet. En het herstelt zich ook weer vanzelf. Sinds kort ook met ax en ac wifi doorelkaar. Werkt ook. Geen garantie dat het bij jou ook werkt, maar de stelligheid over het niet kunnen samenwerken van de Box 12 en Experia wifi is niet mijn ervaring.

 

Hier werken de kpn box 12 en 2 experia WiFi punten goed samen. Één WiFi punt naast de kpn box en één op zolder, allebei bekabeld. Daarmee heb ik door het hele huis zeer goed werkende WiFi, ook als ik met de laptop van zolder naar beneden loop terwijl ik in een teams meeting zit.

Mijn voornaamste reden voor de keuze voor de experia ipv super WiFi was dat de experia ook nog de mogelijkheid heeft om een apparaat bekabeld erop aan te sluiten. Met de super WiFi had ik met twee splitters moeten gaan werken.