Beantwoord

Breedbandverbinding werkt niet

  • 16 mei 2021
  • 13 reacties
  • 93 keer bekeken

Ik heb sinds gisteravond geen verbinding meer met wifi, op geen enkel apparaat. Ik heb de Experia v10 modem al een aantal keer opnieuw opgestart en gereset volgens de aanwijzingen van KPN. Echter heeft dit niet gewerkt. Ik krijg steeds de melding ‘uw breedband IP connectie werkt niet. Controleer alstublieft de ethernet kabels of DSL verbinding’. Alle kabels zitten zoals het hoort. Het lampje van ‘services’ brandt oranje, die van power en wireless zijn groen.

icon

Beste antwoord door samreinders 26 mei 2021, 11:53

Het is opgelost! Er zaten buiten het huis wat kabels verkeerd.

Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @samreinders. Welkom op het KPN Forum. Wat vervelend dat je op dit moment geen gebruik kan maken van onze diensten. Heb je alle stappen van onze servicepagina al doorlopen? Zo ja, laat dan jouw naam, postcode, huisnummer en klantnummer achter in jouw KPN Forum profiel en een berichtje in dit topic. Dan kunnen wij dit verder voor jou uitzoeken. We horen graag van je!

Ik heb mijn profiel aangepast. Ik heb alles in de servicetool meerdere keren geprobeerd!

Reputatie 7
Badge +11

Dank je wel, @samreinders!
Je hebt het modem dus al herstart en gereset en de kabels gecontroleerd. Heb je de kabels er ook echt even uitgehaald, gecontroleerd en opnieuw aangesloten? Zo ja, dan plannen we een storingsmonteur in.
Wat ik erbij moet vertellen: de kosten van een storingsmonteur zijn voor onze rekening als het probleem aan onze kant ligt, ligt het aan jouw kant (daar valt bekabeling ook onder, vandaar mijn extra check), dan zijn de voorrijkosten voor jouw rekening. De voorrijkosten zijn €60,-. Ik hoor graag of ik een storingsmonteur voor je mag inplannen en welk dagdeel jouw voorkeur heeft (ochtend of middag).

Ik heb nogmaals een reset geprobeerd. Ook heb ik alle kabels eruit en erin gedaan. De lampjes branden opnieuw als hierboven al genoemd was. Services is dus oranje, en internet knippert niet. Is er echt geen andere mogelijkheid om dit zelf op te lossen? Er zitten ook nog andere knopjes op het modem. We vinden die 60 euro wel veel anders. Ochtend komt het best uit, wanneer zou dit het snelst kunnen?

Er is nog iets wat er misschien mee te maken heeft: sinds gisteren is er een open netwerk beschikbaar die heet ‘Huiskamer.v’, net zoals de naam van onze chromecast. Die hebben we gisteren aangesloten namelijk. Het wifinetwerk werkt verder niet, maar misschien is dit een soort stoorzender? Ik heb de stekker er net uitgetrokken.

Reputatie 7
Badge +22

Hi Sam, dan heb je alles gedaan wat je kon doen.

Het snelste en eerstvolgende mogelijkheid is 18 mei tussen 12 en 14 uur, zo heb ik het nu ook ingepland. In de ochtend kan een dag later. We kunnen dit verplaatsen mocht dat beter uitkomen.

Hallo,

Dan zijn wij niet thuis.

Het kan dinsdag wel na 16:00 of woensdag voor 13:00.

 

Reputatie 7
Badge +17

Woensdag 19 mei tussen 0800-1000 uur komt de monteur nu. Hoor graag van je als de monteur is geweest. 

Dank!!

De monteur is net geweest maar het is een probleem met de internetkabels onder de straat. Er kan dus niks aan gedaan worden nu, ze komen volgende week woensdag weer...

Reputatie 7
Badge +17

Dat is wel zuur zeg. :( Heeft de monteur ook iets gezegd of het volgende week opgelost gaat worden? Ik hoop het. Hoor dan graag weer van je. 

Het is opgelost! Er zaten buiten het huis wat kabels verkeerd.

Reputatie 7
Badge +17

Gelukkig. Fijn dat het opgelost is. Blij dat te horen. 

Mocht ik nog iets kunnen betekenen, laat het dan weten. 

Reageer