Vraag

Brief ontvangen over verhoging internetsnelheid

  • 16 April 2024
  • 28 reacties
  • 890 keer bekeken

Reputatie 5
Badge +6

zo dat is eens mooi nieuws   kreeg net een brief dat mijn snelheid wordt verhoogd van  200 naar 1 GB glasvezel , staat helaas niet bij of dit blijvend is of tijdelijk . ik zelf heb niks aan gevragen  , nu nog een een  paar weken wachten of het geen nep brief is ( hoop het niet ) 

 

 dus bij deze dank je wel 😁


28 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @BernardHeuer ,

Meestal betreft dat een blijvende verhoging van jouw internetsnelheid. Zo niet, dan zou er een einddatum vermeld staan. Maar dat is dan uitzonderlijk.

Geniet ervan! 

 

Reputatie 7
Badge +24

Let erop dat als u het abonnement aanpast, dat dan deze gratis snelheidsverhoging vervalt. Sommige klanten die zo'n brief krijgen passen vervolgens nog ff snel hun abonnement aan naar de laagste snelheid. Dan denken ze: dan betaal ik nog minder en krijg ik straks 1000 mbit. Maar dan gaat dus het hele feest niet door.

Reputatie 5
Badge +6

Let erop dat als u het abonnement aanpast, dat dan deze gratis snelheidsverhoging vervalt. Sommige klanten die zo'n brief krijgen passen vervolgens nog ff snel hun abonnement aan naar de laagste snelheid. Dan denken ze: dan betaal ik nog minder en krijg ik straks 1000 mbit. Maar dan gaat dus het hele feest niet door.

 

    thnx voor de tip maar zit al jaren op het zelfde ben niet zo aan passer met dingen hahahahah

   ben van de oude garde wat goed is zo laten 🤗

 

Reputatie 7
Badge +24

Ik gok zomaar eens dat u die 1000 mbit nooit zult benutten. KPN geeft u dus een cadeautje wat hun niets kost.

Ze weten wel aan welke klanten ze dergelijke cadeautjes weg moeten geven hoor. Ze zijn niet gek daar bij KPN. 

Reputatie 5
Badge +6

Ik gok zomaar eens dat u die 1000 mbit nooit zult benutten. KPN geeft u dus een cadeautje wat hun niets kost.

Ze weten wel aan welke klanten ze dergelijke cadeautjes weg moeten geven hoor. Ze zijn niet gek daar bij KPN. 

@Nick83   kan kloppen maar is toch wel leuk  ondanks dat ben ik er blij mee , zit veel op streaming diensten 

Reputatie 3
Badge

Ik heb dezelfde brief ontvangen over dat kadootje. Ik vind het wel prettig maar ik verwacht deze zomer dan een fikse prijsverhoging. Voor niks gaat de zon op.

Reputatie 7
Badge +28

Ik heb dezelfde brief ontvangen over dat kadootje. Ik vind het wel prettig maar ik verwacht deze zomer dan een fikse prijsverhoging. Voor niks gaat de zon op.

Dat zal wel meevallen. De verhoging per 1 juli 2024 kan volgens de Algemene Voorwaarden nooit meer zijn dan 1,21%. 
 

 

Reputatie 3
Badge

Zal allemaal wel maar als ze vanalles weg gaan geven voor niks dan zal het hoe dan ook betaald moeten gaan worden.

Reputatie 7
Badge +19

Hallo @BernardHeuer, mooi om te lezen dat het cadeautje in de smaak valt. Mocht je trouwens een koffieliefhebber zijn: Koffiekadootje

Reputatie 3
Badge

Persoonlijk vind ik het aanbod van KPN helemaal  leuk en ik denk in veel gevallen, waar meerdere huisgenoten thuis aktief zijn op Internet voor studie werk of plezier, men boven op de stoelen zal  gaan staan. Toen enkele jaren terug mijn Internet van 50 naar 100 en later 200 mbps waren er zelden tot nooit performance problemen meer. Veel huishouden hebben  die hoge snelheden helemaal niet nodig. en zullen  misschien in  incidentele gevallen merken dat een groot bestand van 10 GB dat van huis naar elders verzonden/ontvangen moet worden er veel minder lang over zal doen. In net even 1 minuut in plaats van ruim 6  -7, minuten. Ik ga het binnenkort  ervaren. 

Ook al profiteer je zelf niet veel van de verhoging, neem in je achterhoofd mee dat familie en vrienden  er veel voordeel uit zullen halen en de KPN community groot en sterk kunnen maken, zodat voorkomen kan worden dat door toenemende  concurrentie de tarieven gaan stijgen. Allemaal blij. 

 

Reputatie 7
Badge +20

Let erop dat als u het abonnement aanpast, dat dan deze gratis snelheidsverhoging vervalt. Sommige klanten die zo'n brief krijgen passen vervolgens nog ff snel hun abonnement aan naar de laagste snelheid. Dan denken ze: dan betaal ik nog minder en krijg ik straks 1000 mbit. Maar dan gaat dus het hele feest niet door.

 

@Nick83 

Dat had ik verleden jaar.

In april abonnement aangepast naar KPN tv+ en snelheid verlaagd naar 100 Mb/s 

Een maand later kreeg ik ook die brief en een mail.

Vond ik vreemd, omdat ik al een maand 100/100 had.

Maar het is niet erg, want die 100/100 glasvezel is echt voor ons voldoende. 😉

Reputatie 3
Badge

Vandaag was het zover. Kreeg een mail en naar 1 gig gegaan. Voor de zekerheid het modem en tv kastje van de stroom af voor een paar minuten. In ieder geval werkt het. Sneller internet. Jammer dat vandaag al 2 keer het internet weg was. Nog nooit gebeurd in al die jaren. Vanavond weer harde reset gedaan na weer die storing. Nu maar afwachten.

Reputatie 3
Badge

The torture never stops! 

Reputatie 3
Badge

Lol.

Reputatie 3
Badge

Beste WIm,

 

Ik ben reuze benieuwd of jouw Intenet inmiddels weer stabiek is? Zo je daar inzicht in hebt, wat zijn na de verhoging van 200mbits naar 1 gbit de snelheden die je niet met Wifi in huis haalt. Ik trek van mijn abonnement nu strak 200mbps download naar binnen.. Ben benieuwd.

Reputatie 3
Badge

Zo gauw ik thuis ben zal ik eens een speedtest doen op mijn pc. Die is bedraad met een vrij nieuwe UTP kabel. Is er nog een test aan te bevelen want het internet staat er vol mee.

Reputatie 3
Badge

KPN gebruikt die op haar website (Google KPN Speedtest) die van Oakley. Deze is erg goed.

Succes.

Reputatie 3
Badge

Ok.…

Op de PC bedraad zojuist.

926 Mbit/s Down

923 Mbit/s Up

Heb ook de Wifi test op mijn mobiel even gedaan.

Gisteravond.

583 Mbit/s Down

674 Mbit/s Up

Zojuist.

179 Mbit/s Down

254 Mbit/s Up

Reputatie 3
Badge

Nou Wim de digitale snelweg is deer de KPN voor jou geplaveid. Ik heb geen klagen wat de dienstverlening van KPN betreft. Ik ben benieuwd of ze mij snel gaan overzetten. Hun brief met de aankondiging is gedateerd op 11 april 2024.

Deze Zappa fan kan nu al niet meer stuk. 

 

Reputatie 3
Badge

Heb mijn telefoon de wifi uit en aan gezet. Die snelheid is ook weer normaal. Zal wel een opstartbug zijn.

 

Keep it greasy!

Reputatie 2
Badge

Apart, wie krijgen een dergelijke brief eigenlijk is dat een tombola?

Reputatie 7
Badge +24

Apart, wie krijgen een dergelijke brief eigenlijk is dat een tombola?

Klanten met een oud en duur abonnement die al jaren veel te veel betalen. Klanten met glasvezel. Op koper mag je toekijken vanaf de zijlijn. En veelal klanten die het sowieso waarschijnlijk helemaal nooit zullen gebruiken. 

Reputatie 3
Badge

Tussen de regels door heb ik het vermoeden dat personen waarbij zowel in de centrale als ook in huis de hardware eisen op orde zijn, het eerst van de verhoging profiteren. De concurrentie op Glasvezel zit niet stil. Als je de abonnenmenten tegenover elkaar zet, betaal je voor 200 mbit Internet snelheid een behoorlijke prijs. In betaal daatvoor nu 50 euro per maand. Hard zat en ik wil niet lager en slim als KPN is, bieden ze een snelheidsverhoging aan om concurrerend te blijven. Ik sluit niet uit dat KPN voor de onderkant van de markt iets gaat aanbieden wat concurrerend is 

Na de aankoniging van de verhoging zijn we 2 weken verder en ik heb nog wel dezelfde verbindingssnelheid.

Reputatie 7
Badge +24

Ik sluit niet uit dat KPN voor de onderkant van de markt iets gaat aanbieden wat concurrerend is 

Nee dat gaan ze niet doen. Waarom zouden ze? Word toch niets mee verdient. Ze hebben zelfs het 50 mbit abonnement eruit gegooit. 100 mbit is niet het laagste wat je af kunt sluiten.

Het geld word verdient met de hogere snelheden en de daarbij behorende hogere tarieven. Niet met de lage snelheden. 

Reputatie 7
Badge +24

Als je de abonnenmenten tegenover elkaar zet, betaal je voor 200 mbit Internet snelheid een behoorlijke prijs.

Welke andere aanbieder is er significant goedkoper (na de welkomstkorting) en heeft ook een goede tv dienst? 

Reageer