Beantwoord

Browser traag door 'host vaststellen'

  • 5 January 2019
  • 8 reacties
  • 3427 keer bekeken

Reputatie 1
Bij alle browsers; heb DNS veranderd, Google Chrome opnieuw geïnstalleerd.
Ik heb internet buitengebied, Huawei router die steeds goed heeft gewerkt.
Probleem deed zich voor na installatie MS 365.
icon

Beste antwoord door Joran 8 January 2019, 09:29

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Hoi CADEF, vervelende storing. We zullen eerst moeten achterhalen waar dit probleem in zit, de computer, de (WiFi) verbinding of de 4G verbinding van het modem.

Heb je dit probleem op meerdere computers/apparaten? Kun je een Speedtest uitvoeren en het resultaat hier delen?
Reputatie 1
Dag Joran,

Resultaat Speedtest:
Ping 34, download 33,5, jitter 2, upload 18,9

Om op je moderator pagina te komen zag ik achtereenvolgens twee keer 'host vaststellen', bij elkaar zeker 20 seconden. Browsen is echt problematisch.
Reputatie 7
Badge +28
De meetwaarden zien er vreemd genoeg prima uit. Als je internet op een andere computer of op je mobiel, heb je dit probleem dan ook?
Reputatie 1
Ik heb 1 PC, internet mobiel gaat zoals het hoort.
Reputatie 7
Badge +28
Het is bij 4G buitengebied wat lastig voor mij om testen uit te voeren. Het bereik op jouw adres is niet optimaal maar ik vermoed dat dat niet te maken heeft met dit probleem. Het heeft tot de MS 365 installatie goed gewerkt begrijp ik. Toch zou de installatie van Office ook geen invloed mogen hebben op de verbinding.

Kun je controleren welke APN er staat ingesteld op het Huawei modem? De instructies om dat in te stellen of te controleren staan helemaal onderaan dit bericht: Handige video's om 4G te optimaliseren | KPN Community
Reputatie 1
Dank voor de aanwijzing! Ik heb die gevolgd met opmerkelijk resultaat.
Chrome laadt nu razendsnel, al kom ik zonder er een systeem in te kunnen ontdekken soms weer 'host vaststellen' tegen. Zelf vermoed ik dat dat ook nog verdwijnt na het effect van het leegmaken van de cache en her verwijderen van cookies. Het restant wordt, denk ik, veroorzaakt door beveiligingssoftware die op m'n PC draait (Malwarebytes en AVG). Is dat een reële veronderstelling?

Dank tot zover en vriendelijke groet!
Reputatie 7
Badge +28
Dat is heel interessant! Blij om te lezen dat het zoveel invloed heeft. Vreemd is dan wel dat de standaard APN ook goed hoort te werken natuurlijk.

Vroeger was het nog wel eens zo dat virusscanners/firewalls de verbinding vertraagden maar ik kom dat vrijwel nooit meer tegen. Ze lijken dat een stuk beter onder de knie te hebben. De enige manier om dat uit te sluiten is door het firewallgedeelte tijdelijk uit te schakelen. Als beide programma's een firewall hebben lijkt het me beter eentje te gebruiken.
Badge

Oplossing! Een oplossing voor trage chrome met de melding host vaststellen was bij mij het uitschakelen van de anti-malware.

Reageer