Beantwoord

Buitengebied experia v10 en 4g is 30% van oude snelheid

  • 8 February 2020
  • 5 reacties
  • 180 keer bekeken

Reputatie 1

Na jaren een Huawei 4g buitengebied gehad te hebben met 40mbs upload en 19 download, nu een experia v10 en 4g modem gehad. Ik neem aan dat de standaar 10mbs die uit de muur komt wordt opgeteld bij de mbs die het 4g modem levert, althans zo heb ik het begrepen. Ik krijg echter maar 10mbs en constant terwijl dat met de Huawei erg kon verschillen afhankelijk van drukte. 
Hoe dan ook, mijn conclusie is dat het 4g modem niet gezien wordt door de experia box. Ik heb nu maar 10!terwijl ik eerst tussen de 30 en 40 mbs had met het 4G Huawei modem alleen. Verder zag ik dat je met Hussel ook nog 2 wifi versterkers zou moeten krijgen. Die zaten er dan niet bij dus daar zal ik over bellen. Iemand een suggestie wat er mogelijk mis kan zijn? 

icon

Beste antwoord door Anonymous 8 February 2020, 22:44

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Het kan zijn dat aan de KPN kant de 4G nog niet actief is. Wel eens gelezen dat dat wel enkele dagen kan duren. Heb je het net aangesloten ?

Je zou in de 4G Sagemmodem kunnen kijken op http://192.168.2.252/

Daar kun je wel ergens zien hoeveel data er al heen en weer is gezonden tussen ExperiaBox en Sagemcom. Je hebt alle kabels wel aangesloten volgens handleiding neem ik aan.

Reputatie 1

Hey dank je voor je supersnelle reactie, Ja net aangesloten, nu 12 uur geleden en kabels goed vlgs handleiding aangesloten. Ik zie dat er bytes in en uit zijn gegaan. Maar ik zie ook bij een poort “dormant” staan wat inactief betekent maar dat zal iver de tweede ethernet poort gaan bedenk ik nu. Ik zie er verder niets bijzonders staan. De mbs blijft bij speedtest meeting exact op 10 staan trouwens en dat kan nooit goed zijn want met 4G modem is dat getal per moment anders. 

Als je een speedtest doet of b.v. een testbestand van http://speed.transip.nl/ download, dan zul je dat wel aan de datateller in de Sagemcom terug moeten zien. Die zal dan minimaal enkele 10-tallen MB groter moeten zijn.

Maar het lijkt erop of het gewoon nog niet actief is. Kan zijn dat er voor zo’n SIB abo iemand een werkopdracht moet uitvoeren waar dan “binnen 5 werkdagen” voor staat of dat de DSL lijn nog in een lijntestproceszit, is allemaal gissen/raden van mij. Als b.v. dinsdag het nog niet werkt, zo iemand van KPN hier op dit forum er even naar moeten kijken denk ik.

Maar je kan uiteindlijk 40Mbps aan snelheid verwachteen en het mooie aan die hybride 4G+DSL SIB abo is dat je i.i.g. niet zonder internet zit. 10Mbps alleen DSL is niet veel, maar je kan wel HD TV of video kijken alvast b.v.

Reputatie 1

Mensen het werkt. Het was idd nog niet actief. De DSL is 7 mbs download  en 1 mbs upload althans garanderen ze. In werkelijkheid was hij 10mbs downlowd en 0,5 mbs upload. Nu is tie 64 mbs download en 22mbs upload. Ben zo blij. Eindelijk programma gemist dat werkt, mn Sonos dat niet hapert Dus happy vergeleken bij wat het allemaal was of niet was. Dank voor jullie reacties en hulp. 

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @RobBvL Welkom op het Forum! Fijn dat het inmiddels is opgelost! @tmoesel  bedankt voor de oplossing!