Beantwoord

Caiway is niet opgezegd

  • 29 January 2020
  • 5 reacties
  • 189 keer bekeken

Beste,

Klantnummer (...) 

Ik heb op 12 december KPN thuis besteld met overstapservice, ook contact via de chat met u gehad en daar antwoordde degene dat er een bericht van caiway is binnengekomen, dat mijn abonnement is opgezegd. Caiway gebeld, het abonnement kunnen jullie niet eens opzeggen, dus vandaag zelf opgezegd en dat kan pas op 29 februari dus ik moet hun nog 3 maanden abonnement betalen.

Graag uw reactie via de mail

Nico Oosterom 

 

*admin: aangepast in verband met privacy 

icon

Beste antwoord door Nico1954 6 February 2020, 20:16

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Hoi Nico, welkom op het forum! Dank voor het invullen van je klantnummer. Daarmee heb ik gelijk gekeken wat er aan de hand was. Ik zie hier dat overstapservice inderdaad in je order zit. Wij hebben ook bij Caiway een verzoek gedaan voor overstap. Alleen is dat verzoek geweigerd. Ik kan hier ook niet terugzien dat wat de chatcollega gezegd heeft over dat er een positief bericht vanuit Caiway is gekomen. Het is bij overstapservice zo dat dit een extraatje is. Een afspraak tussen providers onderling om het makkelijker te maken voor mensen om te wisselen van provider. Echter, je bent wel zelf verantwoordelijk om bij te houden of je nog onder contract staat op het moment dat je wilt overstappen. De overnemende provider kan dat niet controleren, en ook niet aanpassen. Hierdoor is Caiway dus inderdaad niet door ons opgezegd. 

 

Geen leuke boodschap, dat begrijp ik. Daarom wil ik nog wel even kijken of ik je hierin tegemoet kan komen. Je krijgt een privébericht van me met een e-mailadres. Daar mag je wat papierwerk naar opsturen. Dan kom ik er bij je op terug.

Hoi Erik, KPN heeft wel overstapservice wat niet werkt, want elke provider mag het sinds een paar maanden niet meer opzeggen, dat moet de klant zelf doen. Maar toch ben ik verantwoordelijk!!!!. Leuk de chatmedewerker geeft door dat is opgezegd en nu zegt u dat het is geweigerd door caiway. Waarom heb daar dan geen bericht daarover gekregen.  Omdat ik geen reactie zag op het forum,  heb ik later vandaag contact gehad met KPN en er wordt al aan  probleem gewerkt.

Reputatie 7
Badge +30

Hoi Nico, ik heb een paar dagen niet gereageerd omdat je aangeeft dat er via andere weg aan gewerkt wordt. Hoe is dat verder afgelopen?

 

Wat betreft het wel of niet opzeggen van Caiway, ik zie hier wel overstapservice vanaf Caiway in je originele bestelling staan. Dat betekent dat wij dan wel een verzoek naar Caiway hebben gestuurd. Hoe of waar het dan verder precies is mis gegaan kan ik niet zien. Ik kan alleen maar de aanname doen dat wij een weigering vanuit Caiway hebben gekregen. Normaliter wordt, als je tenminste buiten contract bent bij de latende provider, een overstapverzoek netjes gehonoreerd. Als Caiway, volgens jouw bericht, niet meer aan overstapservice doet, dan zullen zij dit ook met hun overstapservicepartners (waaronder dan KPN) moeten kortsluiten.

Hoi Erik, 

Ik kreeg op 31 jan. een mail van KPN overstapdesk, met het verzoek om de opzegbevestiging en facturen van Caiway naar ze te mailen. Deze heb ik op 2 feb. naar de helpdesk gestuurd en gisteren kreeg van hun een bericht dat ik de creditering terug kan zien op de eerst volgende factuur. Mooi dat het zo opgelost wordt. 

Groetjes,

Nico Oosterom

 

 

Reputatie 7
Badge +30

Wat fijn, Nico! Mooi, inderdaad, dat het zo opgelost wordt :)