Beantwoord

Chrome Cast | AP-isolatie uitzetten

  • 22 August 2020
  • 12 reacties
  • 4133 keer bekeken

Ik heb een chrome cast aangesloten maar nu moet ik de Ap-isolatie uitschakelen. Hoe doe ik dit op de router: Expedia box v8

icon

Beste antwoord door joop2011 22 August 2020, 15:11

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Reputatie 7

De Experia Box heeft geen AP-isolation, er valt wat dat betreft dan ook niets uit te schakelen.

Wat is het probleem dat je ervaart?

Reputatie 7
Badge +20

Chr, ik dacht wat betekend dat.  Chrome Cast in dit geval.

 

Waar sluit je de Chrome Cast op aan en hoe? 

 

Volgens mij moet dat op de TV via HDMI en met USB voor de voeding. 

Verder via de Telefoon om hem te bedienen met de juiste app. 

Zie hier.

Eigenlijk ga ik ervan uit dat je het ook zo doet.

 

Ik ben net als wjb benieuwd na het probleem, heb je eventueel ook een foto?

 

P.S.

Zie ook hier, dit vond ik.

Misschien is de Experiabox V8 te oud.

Reputatie 7
Badge +13

@Cora Bootsma Ben je nog verder gekomen? Zou je anders kunnen toelichten met welk type apparaat je precies problemen ervaart in combinatie met de Chromecast?

Ik krijg dezelfde melding bij mijn net aangesloten Experiabox 12...... Lukt niet om verbinding met mn chromecast te krijgen. Wat kan ik doen?

Reputatie 7
Badge +20

Ik heb je even over het hoofd gezien @Sugo, excuses. Helaas ben je niet de enige die problemen ervaart. Het is in onderzoek, er wordt aan gewerkt.

Ik heb het probleem nog steeds is er al naar gekeken heb nu net 2 weken KPN en de chrome cast doet het niet terwijl hij het met Ziggo wel deed.

Reputatie 7
Badge +20

@InternetMAN, de Box 12 heeft inmiddels een firmware update gehad. Daar moet het probleem mee opgelost zijn. Je kan de Box 12 nog eens een reset geven en de Chromecast als nieuw verbinden, dan moet het werken.

Bij mij bleek de melding verband te houden met het gast Wifi netwerk. Op het gast Wifi netwerk van de Experia 10 kreeg ik ook deze foutmelding. Bij overstappen op het “eigen” Wifi netwerk van de Experia lukt Chrome Cast wel. 

Misschien is dat bij anderen ook zo???

Ik loop al een aantal weken tegen het hierboven genoemde probleem aan: de (Google) Chrome Cast wil geen verbinding maken met het WIFI Netwerk, terwijl dit wel dezelfde lijken te zijn. Hierbij geeft Google ook aan dat de AP Isolatie wellicht uitgeschakeld dient te worden, maar ik kan online niet in de modem komen…

 

Onlangs heb ik een nieuwe modem ontvangen, de KPN 12 box (waar naar zeggen geen AP Isolatie op zou staan) én heb ik zelfs een nieuwe Chrome Cast van Google aangeschaft. Maar nog steeds blijft het probleem zich voordoen.

 

Wellicht dat dit iets te maken kan hebben met het 'gast’ wifi netwerk, maar hoe kan ik daar achter komen, en nog belangrijker, het oplossen zodat ik gewoon weer via de Chrome Cast programma's op mijn tv kan streamen?

Ik ben geen deskundige..

Maar door in te loggen in je KPN Experia , bij mij is dat met http://192.168.2.254/ kun je kijken of er een gastnetwerk is ingesteld ( tabblad Wifi: Basic is je standaard Wifi, Gastwifi is je Gast Wifi.)

Hier kun je zien wat bij beiden de SSID naam is  en wat je wachtwoord daarbij is , beveiligingssleutel.

 

Voor de Chromecast moet je dus de Basic instellingen gebruiken.

Heb je hier iets aan?

Reputatie 7
Badge +10

Wellicht dat dit iets te maken kan hebben met het 'gast’ wifi netwerk,

Om die reden niet het “gast” WiFi netwerk gebruiken.

 

Dank voor de reacties op mijn bericht. Na het inloggen op de modem kon ik zien dat de Chrome Cast op mijn eigen netwerk zat.

Maar na wat verder speurwerk heb ik het euvel weten te achterhalen: Mijn VPN-verbinding… die zorgde ervoor dat de Wifi en Chrome Cast niet konden communiceren aangezien het IP-adres anders is. Dus na het onderbreken van de VPN verbinding is casten weer mogen.