Beantwoord

Chromecast en KPN Experia Box V12

  • 14 August 2020
  • 286 reacties
  • 15909 keer bekeken

Hallo,

Sinds de overstap naar kpn heb ik problemen met de chromecast. De twee chromecast in huis zijn niet uit een lijst te selecteren. Chromecast gereset en dan werkt het voor een dag, maar de dag erna staan ze niet weer in de lijst. Op de tv wordt wel continue de foto ververst. 

Iemand tips? 

Alvast bedankt. 

Gr Michel 

icon

Beste antwoord door Bart van KPN 24 March 2021, 10:04

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

286 reacties

Reputatie 7
Badge +13

Hallo Michel ben je er nog uitgekomen? Anders help ik je graag verder. Je hebt de Chromecast al wel verbonden met het Wifi-netwerk van KPN en opnieuw geconfigureerd? Op deze pagina van Google kun je de stappen vinden die je dient te doorlopen. Ik hoor graag wat de stand van zaken is en als ik nog iets voor je kan doen dan help ik graag!

Beste Remco,

 

Bedankt voor je reactie. Het ging een tijd goed, maar gisteravond was de lijst met beschikbare chromecasts weer leeg. Zoals gebruikelijk zag ik wel de Google foto's op de tv voorbij komen, maar zag dus geen beschikbare chromecast. 

Na het opnieuw instellen van een chromecast heb ik wel weer verbinding, maar het is wachten op de volgende keer..

Nogmaals, bij Ziggo(modem) heb ik dit nooit gehad.

Graag jullie hulp. 

 

Bvd Michel 

 

Reputatie 7
Badge +13

Gaat het om een losse Chrome Cast Michel of een in de tv ingebouwd exemplaar? Kun je toelichten welk model je exact hebt? Zijn de apparaten waarvan je wil casten opdat moment wel verbonden met jouw Wifi-netwerk?

Het gaat om twee losse apparaten, chromecast model 2, dus ook 5ghz. 

Op dat moment lijken ze verbonden, omdat ik ook foto's van Google voorbij zie komen. Of staan deze lokaal op de chromecast? Ik kan in ieder geval mbv mobiel het wifi netwerk op de chromecast doen laten vergeten, om zo weer opnieuw te verbinden. Als dit gegeven niets zegt, dan moet ik de volgende keer even kijken of ik een verbinding status kan ontdekken. 

Reputatie 5
Badge +6

Tips van Google:

[Alleen Android-apparaten] Als je een Android-apparaat met Android Marshmallow (=Android 6) gebruikt, zorg je dat Locatieservices is ingeschakeld.

[Alleen iPhone/iPad] Als je een iPhone of iPad gebruikt, zorg je dat Bluetooth is ingeschakeld

 

Reputatie 3
Badge

Ook al eens geprobeerd via de Google Home app??

zo werkt bij mij in ieder geval de chromecast

Reputatie 7
Badge +13

@Michel H Ik was even nieuwsgierig of je nog verder bent gekomen met de Chromecast. Werkt het nu beter? 

Locatie stond al aan. 

Het liefst wil ik een modem proberen waarbij ik de 2.4 en de 5ghz separaat kan instellen. Nu vallen deze onder 1 noemer.

Naast gemelde problemen, heb ik namelijk ook een probleem met mijn scanner wanneer ik iets in de cloud wil scannen. Deze scanner werkt enkel op 2.4; bij Ziggo nooit problemen. Alle goede tips ten spijt, het enige verschil voor zover ik kan zien is het nieuwe modem na de overstap.. 

Graag ontvang ik de nieuwste modem, waarbij de frequenties separaat zijn in te stellen. 

 

Reputatie 7

Zet op de V12 wifi 6 eens uit door de wireless mode voor zowel 2.4 als 5GHz aan te passen.

Werkt het nu wel?

@wjb goede tip. Aangepast, modem voor de zekerheid 10s uit en op de telefoons en de tablet zijn beide chromecasts nu beschikbaar. 

Even aankijken komende dagen. 

Tnx

Reputatie 7

@Remco_, ik hoop dat jullie meelezen want het lijkt er op dat wifi 6 hier roet in het eten gooit.

Dat is overigens niet alleen i.c.m. een Chromecast maar er lijken veel meer apparaten problemen te hebben met de wifi 6 van de V12. Zo zijn er ook topics te vinden van bijvoorbeeld HP printers en Nest thermostaten die geen verbinding kunnen krijgen met de V12.

Reputatie 7
Badge +13

@wjb Ik ga het doormailen naar de beheerders om dit te delen! Dank je!

Het heeft even stabiel gewerkt, maar sinds twee dagen weer instabiel. De wifi 6 staat niet aan. Wanneer ik in de modem kijk staan alle apparaten verbonden met de 5ghz. Toch staat de chromecast huiskamer niet in de lijst en die in de slaapkamer wel. De chromecast huiskamer was volgens Google home niet verbonden en kon deze logischerwijs niet benaderen via home. Stekker van deze chromecast eruit en opnieuw opgestart. Toen wel verbinding met chromecast huiskamer, maar nu geen verbinding met de slaapkamer.. Dit terwijl in de modem staat dat beiden op de 5ghz zitten.. 

Heb de standaard tips van Google gelezen, maar hier zit geen oplossing tussen. Nogmaals, tot voor kort bij Ziggo nooit problemen; andere modem? 

Reputatie 1

Ook ik ervaar problemen met de Chromecast. Zowel de v3 als de v2. Hij gaat netjes door de setup. Ik krijg na de installatie netjes de ambiance mode te zien maar casten werkt niet. Volgens KPN modem is het wifi bereik goed.

-65dbm en een datarate van 433.333 Mbps. Al tientallen keren factory reset van de Chromecast gedaan zonder succes. 

 

Op internet lees ik verschillende dingen over de wmm setting onder wifi en wilde dan ook even testen of dit nog uitmaakt in de V12. Echter krijg ik een fout melding als ik deze uit zet en opslaan druk.

 

De error is als volgend:

Operation could not complete, something wrong happened.

 

Ook het veranderen van de wifi namen door 2 aparte namen te geven kan een optie zijn. Echter is dit niet mogelijk op de V12. Waarom is dit gedaan?

V8,v9 en de V10 nooit gezeik gehad en nu met de V12 wel. Kan dus concluderen dat het niet aan het thuis netwerk ligt ;)

Reputatie 7

Zet op de V12 wifi 6 (802.11ax) bij de wifi instellingen van zowel 2.4GHz als 5gHz eens uit door de eerst lagere instelling te kiezen.

Werkt het dan wel?

Reputatie 1

Ik kan bevestigen dat het veranderen van 802.11ax naar 802.11b+g+n op zowel 2.4 als 5.8 GHz dat het werkt. Dit is natuurlijk geen oplossing aangezien verschillende apparaten bij mij wifi 6 gebruiken...

 

Wel een bijzaak: option select input field werkt bijzonder slecht op Android telefoon.

Reputatie 7

Ik neem aan dat je op 5GHz 802.11a+n+ac gebruikt?

Wat voor een mobiele apparaten heb je die wifi 6 ondersteunen?

Waarom is wifi 6 interessant als je met wifi 5 al snelheiden van 500Mbps kunt halen, iets wat je nooit maar dan nooit zult gebruiken.

Reputatie 1

Ik neem aan dat je op 5GHz 802.11a+n+ac gebruikt?

Wat voor een mobiele apparaten heb je die wifi 6 ondersteunen?

Waarom is wifi 6 interessant als je met wifi 5 al snelheiden van 500Mbps kunt halen, iets wat je nooit maar dan nooit zult gebruiken.


Sorry 5ghz zit inderdaad op a+n+ac. Daarnaast hebben we thuis verschillende iPhones met wifi 6, OnePlus 8 pro met wifi 6. Ax200 in de desktop en laptop.

Daarnaast heb ik een home server waar regelmatig meer dan 1gbs wel fijn vind om te gebruiken ;)

Reputatie 1

Om nog eens een schop te geven aan dit topic. Ik draai nu 4 dagen lang wifi 5 en 0.0 problemen. Dit is natuurlijk niet de bedoeling als ik een wifi 6 optie heb in het modem… KPN zijn jullie op de hoogte van deze bug en wordt er naar gekeken? enige communicatie zou fijn zijn.

U heeft een modem die wifi 6 zou moeten ondersteunen. Het idee achter een modem van je provider in bruikleen is dat deze vanuit de doos moet werken zonder aanpassingen. Dat kan ik wel eens zijn met u. Voor nu heel fijn dat het werkt en hopelijk in de toekomst werkt de wifi 6 ook goed.

Ik heb hetzelfde probleem met mijn chromecast. Vroeger had ik experia box v10 en geen probleem helemaal. Maar nu een paar maanden al, werkt chromecast bijna nooit. In tegenstelling, werkt amazon fire stick prima.

 

Nadat ik wifi6 had gedisabled, begon het meteen te werken.

Ik heb hetzelfde probleem met mijn chromecast. Vroeger had ik experia box v10 en geen probleem helemaal. Maar nu een paar maanden al, werkt chromecast bijna nooit. In tegenstelling, werkt amazon fire stick prima.

 

Nadat ik wifi6 had gedisabled, begon het meteen te werken.

Maar volgende dag werkt het weer niet. Is het mogelijk om kpn box te "downgraden". Dus v10 terug krijgen? Of een zelfs een nieuwere versie?

Reputatie 1

KPN gaan we nog reageren? Ik heb nu een maand de V12 en ik heb nog maar 1 dag wifi 6 kunnen gebruiken… Via de telefoon weten ze er helemaal niks vanaf en de chat lijken net robots te zitten die echt niks snappen… Hier reageren jullie ook niet en ik heb iets wat niet werkt. Hoe werkt dit? Dacht altijd dat jullie veel betere service hadden en daarom dat de abonnementen duurder zijn bij jullie.

Herkenbaar probleem! Ook hier sinds het KPN modem 12 een hele onstabiele verbinding met de chromecast ultra. Hij verschijnt even als ik hem opnieuw opstart, maar na een paar minuten is hij al niet meer in de lijst van ‘castbare’ apparaten te vinden. Ook de Google Home App geeft dan aan dat er geen verbinding is.

overigens ook geen verbinding/cast mogelijk naar de Google nest hub, terwijl die zelf wel internet heeft. Dus lijkt op een veiligheids- of communicatieinstelling binnen het netwerk?

Ter aanvulling, ik kan ook gewoon via het netwerk de chromecast en tv aan en uitzetten. Het probleem lijkt dus echt alleen in het casten zelf te zitten dat door het modem geblokkeerd wordt.