Beantwoord

Chromecast en KPN Experia Box V12

  • 14 August 2020
  • 286 reacties
  • 15926 keer bekeken

Hallo,

Sinds de overstap naar kpn heb ik problemen met de chromecast. De twee chromecast in huis zijn niet uit een lijst te selecteren. Chromecast gereset en dan werkt het voor een dag, maar de dag erna staan ze niet weer in de lijst. Op de tv wordt wel continue de foto ververst. 

Iemand tips? 

Alvast bedankt. 

Gr Michel 

icon

Beste antwoord door Bart van KPN 24 March 2021, 10:04

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

286 reacties

Ik heb duidelijkheid. Ik heb het verkeerd begrepen. Ik dacht dat alle Boxen 12 de update al zouden hebben, maar deze komt in batches. Excuses. Dus heb je hem nog niet, dan komt deze nog. 

En @wjb, ik heb het doorgegeven. Dus wie weet komt het een keer. 

Is er een schema bekend ? Ik heb nog steeds geen up-date ontvangen. 

Ik ook niet en zou ook graag horen wanneer deze update komt. 

Reputatie 7
Badge +20

Nee, hier heb ik geen inzicht in helaas. Hopelijk komt dat nog. 

Nee, hier heb ik geen inzicht in helaas. Hopelijk komt dat nog. 

Hopelijk komt dat nog? Dat klinkt niet als heel erg hoopvol. Jij kunt daar vast niks aan doen Bart maar deze opstelling van KPN is disrespectvol naar haar klanten toe. Wij zitten al maanden met niet functionerende apparatuur van KPN. Na maanden van ontkenning is er eindelijk een oplossing maar is deze slechts door een deel van de klanten ontvangen. 
Ik was al zeer negatief over KPN en haar dienstverlening maar dat is de afgelopen weken alleen maar meer negatief geworden. 

Reputatie 7
Badge +20

Ik bedoel dat ik inzicht krijg in wanneer de updates gaan plaatsvinden. De update zal zeker komen hoor. Ik weet alleen niet precies wanneer nog. Als ik het weet zal ik dat delen. 

Reputatie 4
Badge +3

Vanacht hier de update naar versie 310 binnengekomen.

Wat me opvalt:

 - connected nog steeds via ipv4 (ipv6 test is positief);

 - het oproepen van submenu wifi duurt 10 seconden of lukt helemaal niet;

 - in de adresbalk browser staat een rood rondje met een uitroepteken;

 - Enkele keren een foutmelding over een counter die teveel inlogpoging meldt ofzo.

 

 

 

 

 

Reputatie 7
Badge +24

Vanacht hier de update naar versie 310 binnengekomen.

Wat me opvalt:

 - connected nog steeds via ipv4 (ipv6 test is positief);

Ja... wat had je anders verwacht dan? Ipv4 zal nog vele vele vele jaren de basis blijven hoor. En ipv6 zal er nog vele jaren als niet zo belangrijk beentje bij bungelen. 

 

Reputatie 4
Badge +3

Vanacht hier de update naar versie 310 binnengekomen.

Wat me opvalt:

 - connected nog steeds via ipv4 (ipv6 test is positief);

Ja... wat had je anders verwacht dan? Ipv4 zal nog vele vele vele jaren de basis blijven hoor. En ipv6 zal er nog vele jaren als niet zo belangrijk beentje bij bungelen. 

 

Ik meende ergens op dit forum gelezen te hebben dat na de update naar versie 310 bij connected een ipv6 adres staat. Dat verwachte ik dus ook. Maar dat is (bij mij in iedergeval) niet. Dat viel me op.

Reputatie 7

Ik meende ergens op dit forum gelezen te hebben dat na de update naar versie 310 bij connected een ipv6 adres staat. Dat verwachte ik dus ook. Maar dat is (bij mij in iedergeval) niet. Dat viel me op.

Dat klopt, met firmware versie 310 wordt IPv6 ondersteund. Je krijgt zowel een iPv4 adres als een IPv6 adres of beter gezegd een IPv6 prefix waarmee je, naast je IPv4 adres ook vele miljoenen IPv6 adressen tot je beschikking hebt.

Reputatie 7
Badge +20

Het klopt, de update wordt weer uitgerold. Dat is fijn. Mocht je hem nog niet hebben kan je deze dus forceren door middel van een reset. Let er wel op dat je dan eventuele instellingen kwijt kan raken. 

 

@RJ-K Je kan dus al genieten van de update. 

Ik heb m'n v12 weten om te ruilen voor een v10. Problemen zijn als sneeuw voor de zon verdwenen. Wat fijn zeg dat m'n chromecasts en m'n wifi-speaker weer vindbaar zijn.

Reputatie 1

En met de laatste update zijn de problemen voor mij verholpen met betrekking tot de Chromecast.

Dank voor de lang verwachte update.

Kan je nieuws geven over de toekomstige functie? Ben wel benieuwd.

 

 

Reputatie 7
Badge +20

Snap ik, ik wil het ook wel graag weten, maar ik heb ook nog geen idee. 

Reputatie 1

Bedankt voor het begeleiden van de wijziging Bart, fijn dat we met een beetje crowdsourcing hier toch helder hebben kunnen krijgen dat het een firmware/software issue was.

Inmiddels 3 weken verder nog steeds geen up-date ontvangen …. De uitrol is in hele kleine batches zeker ?

Reputatie 7
Badge +20

@HnZ, de update gaat in batches ja, het kan niet lang meer duren dat jij hem ook krijgt. 

Hallo, ik hoop dat ik dit in het juiste topic vraag. Ik heb sinds een weken een kpn box 12 (noodzakelijk ivm glasvezel) ; sindsdien heb ik problemen met mij chromecast 2018. Hij verdwijnt steeds uit mijn keuze lijst. Ik heb de chromecast al gereset en een paar keer opnieuw geinstalleerd. Is er een andere workaround, moet ik hopen op een update?

Reputatie 7

Hallo, ik hoop dat ik dit in het juiste topic vraag. Ik heb sinds een weken een kpn box 12 (noodzakelijk ivm glasvezel) ; sindsdien heb ik problemen met mij chromecast 2018. Hij verdwijnt steeds uit mijn keuze lijst. Ik heb de chromecast al gereset en een paar keer opnieuw geinstalleerd. Is er een andere workaround, moet ik hopen op een update?

Ook de andere courante Experia Boxen werken op glasvezel dus het is niet zo dat jouw V12 noodzakelijk is i.v.m. glasvezel.

Het probleem met de Chromecast zal verholpen zijn zodra de V12 voorzien is van firmware versie 310.

Hallo, ik hoop dat ik dit in het juiste topic vraag. Ik heb sinds een weken een kpn box 12 (noodzakelijk ivm glasvezel) ; sindsdien heb ik problemen met mij chromecast 2018. Hij verdwijnt steeds uit mijn keuze lijst. Ik heb de chromecast al gereset en een paar keer opnieuw geinstalleerd. Is er een andere workaround, moet ik hopen op een update?

Ook de andere courante Experia Boxen werken op glasvezel dus het is niet zo dat jouw V12 noodzakelijk is i.v.m. glasvezel.

Het probleem met de Chromecast zal verholpen zijn zodra de V12 voorzien is van firmware versie 310.

Dank voor je reactie. De v12 was wel nodig bij mij, ik weet niet wat ik hiervoor had. Is bekend wanneer ik die firmware krijg, moet ik daar nog iets voor doen?

 

Waar/ hoe kan ik checken welke firmware ik nu heb?

Reputatie 7
Badge +20

Je kan de firmware ook forceren door het modem te resetten. Het modem wordt dan wel teruggezet naar de fabrieksinstellingen. Dus eventuele eigen instellingen zullen dan verloren gaan. 

De firmware kan je  zien als je inlogt op de 12 en dan zie je my modem staan. Daar staat ook de firmware versie bij.

Ik heb hetzelfde probleem gehad nadat mijn Experia Box V10 werd vervangen door de V12. Mijn Chromecast was zichtbaar op mijn TV maar kreeg hem niet gekoppeld aan mijn Wifi.

 

De oplossing die bij mij hielp was een vast Wifi kanaal kiezen in het modem. Hij stond voorheen namelijk op AUTO. Op zowel 2.4 als op 5 Ghz. Even gecheckt met een appje welke kanaal het minst werd gebruikt en vervolgens opnieuw geprobeerd et voila. Ik kan weer verbinding maken.

 

Hoop dat het meerdere gebruikers kan helpen.

Reputatie 2

Zijn de problemen met de experiabox v12 en de chromecast helemaal verholpen?

Reputatie 7

Zijn de problemen met de experiabox v12 en de chromecast helemaal verholpen?

Met firmware versie 516 kan je een extra wifi netwerk opzetten waarbij je 2.4GHz en 5GHz kunt scheiden.

Reputatie 2

Nu weet ik niet of mijn probleem in dit topic hoort, (excuses alvast daarvoor). Mijn probleem is dat ik een tv op de slaapkamer heb staan van ongeveer 5 jaar oud en ik heb een tv inmijn woonkamer staan van 2 jaar oud die altijd zonder problemen draadloos verbonden waren met mijn experiabox v9. Tot eergisteren, de tv’s waren allebei het signaal kwijt,al mijn andere draadloze apparatuur zijn nog wel gewoon verbonden.Als ik via beide tv’s naar mijn netwerknaam laat zoeken krijgen ze die niet gevonden.Als ik mijn netwerknaam en wachtwoord zelf invul op beide tv’s verbinden ze ook niet.Pas als ik mijn router herstart heb staan op beide tv’s mijn netwerknaam en kan ik er op inloggen, nou zou je denken probleem opgelost ware het niet dat het de volgende dag weer hetzelfde is iemand een idee (oplossing) voor een leek.

Reputatie 7

Heb je nu een (witte) V9 of een (zwarte) V12?

Reputatie 7
Badge +20

De tv's verbinden dus niet meer met de wifi. Behalve na een herstart. Nu zijn de wifi modules in tv's over het algemeen niet heel goed. Vaakt zitten ze ook aan de achterkant van de tv, dus aan de muurkant waardoor deze gewoon wat meer moeite hebben het signaal op te pikken. Beste is dan ook om een tv met een kabel op het internet aan te sluiten.