Beantwoord

Chromecast en KPN Experia Box V12

  • 14 August 2020
  • 286 reacties
  • 15923 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

286 reacties

Reputatie 7

Nu zijn de wifi modules in tv's over het algemeen niet heel goed. 

Ehhh

... die altijd zonder problemen draadloos verbonden waren ...

 

 

Reputatie 2

Duidelijk,maar ik kwam vanmiddag boven bij mijn zoon daar hangt ook een tv en die heeft hetzelfde probleem sterker nog daar zit ook een utp kabel in dus bedraad aangesloten dus hebben we de tv van de draadloze instelling overgezet naar bedraad maar er is zonder de experiabox te resetten gewoon geen verbinding mee te maken terwijl we een apple tv die via hdmi aangesloten is op 1 van de tv”s wel gewoon wifi verbinding heeft. Nu zijn het alledrie philips tv’s maar ik kan het haast niet geloven dat het in 1 keer aan de tv’s ligt, ik neig er  toch naar dat het probleem aan de experiabox 9 ligt. Die overigens wel is aangesloten met een wifiversterker,al met al een vreemd probleem waar ik me tot nu toe nog geen raad mee weet.

Reputatie 2

Ter aanvulling,er is een apple tv draadloos aangesloten,2iphone’s,1samsung telefoon en 2 ipads air en 1 ipad pro en die doen het allemaal perfect, daarbij heb ik ook nog hue verlichting maar die is met de bridge bedraad aangesloten,Echt nog nooit problemen met de experiabox v9 gehad,op het wifi bereik na dan. (En ook nog een chromecast audio die het perfect doet).

Reputatie 2

Sorry voor de late reactie wjb maar ik heb de witte experiabox v9 

Reputatie 7
Badge +20

Alleen de tv's dus ineens niet meer. Hebben die een update gehad of iets waardoor dit probleem van een op ander moement is ontstaan?

Reputatie 2

Ja en nee 2 tv’s hebben recentelijk geen updates gehad (zijn wel voor hun doen up to date) mijn jongste tv (philips 55oled803/12) heeft wel volgens mij recent een update gehad.Ik heb vanmorgen mijn experiabox v9 met wifi versterker arcadyan volgens mij, 5 tellen stroomloos gehad en ik heb zonder iets in te vullen (netwerk en netwerkwachtwoord) op alledrie de tv’s weer internet tot nu toe, ik hoop dat het morgen ook nog zo is anders zal ik toch richting een chromecast moeten gaan.Of mocht het aan mijn experiabox liggen een andere aan te vragen.

Reputatie 7
Badge +20

Ik vind het heel bijzonder dat het puur de tv's betreft en de overige apparaten niet. Je kan er nog eens voor kiezen om de Wifi Manager te doorlopen. Hiermee kun je je wifi optimaliseren. Mocht de manager vinden dat je een nieuw modem kan gebruiken, dan kan je deze ook omruilen via deze weg. 

Reputatie 2

Wifi manager gebruikt,en volgens de info is alles optimaal,en dat is ook zo ik heb geen problemen met mijn WiFi bereik (meer dan goed zelfs) alleen is het raar dat er 3 tv’s zonder WiFi bereik (sinds gisteren wel weer na de experiabox te resetten en tot nu toe nog steeds WiFi) we wachten af voordat we verdere stappen gaan ondernemen.

Reputatie 7

Hoeveel dBm meet je op een Android telefoon met de WiFi Analyzer app ter hoogte van die televisies als deze geen verbinding willen maken?

Reputatie 2

Contact gehad met kpn,en ze hebben op afstand doorgemeten konden niks vinden alleen er was volgens klantenservice een probleem met mijn glasvezelkastje dus stuurden ze een monteur langs voor afgelopen vrijdag,met eventueel een nieuwe experiabox (goede service kpn). Maar nu heb ik in de tussentijd mijn experia WiFi gereset en kon toen er ook weer op inloggen met het web password en raar maar waar al enkele dagen geen problemen meer.DUS maar weer gebeld met kpn en de verbinding door laten meten, Om een lang verhaal kort te maken geen problemen meer dus ook de afspraak geannuleerd.Ik ben tot op de dag vandaag nog steeds tevreden met de experiabox v9 dus zit eigenlijk niet te wachten op een v12 (tot nu toe). Iedereen bedankt (sorry wjb voor het niet reageren op jou post maar dat komt door mijn gebrek aan kennis.)

Reputatie 7
Badge +20

Top dat het nu weer werkt. Mocht er nog iets zijn, laat het dan weten.