Ik heb na een verhuizing een Hussel Internet 200 Mbit/s-abonnement bij KPN aangesloten.
De KPN Box 12 die aan de muur werd gemonteerd weigerde na een paar dagen(!) alweer aan te sluiten op het ethernet. Ik had gelukkig nog een Experia Box v10A in huis liggen van vóór de verhuizing nadat ons glasvezel was beloofd (nooit gekregen) en na overleg met de klantenservice werd me aangeraden om het met de oude Experia te proberen, die het wel deed. Deze eerste maanden was er weinig te klagen over de verbinding van de wifi.
Voor werk moet ik vaak livestreamen, en sinds enkele weken is dit zo goed als onmogelijk omdat de streams om de zoveel minuten voor ca. 20 seconden uitvallen vanwege wegvallende wifi. Dit probleem komt voor op al mijn apparaten, zoals lang wachten tot websites zijn geladen.
De volgende opties zijn al geprobeerd:
- Wifi Manager langsgelopen (zeker 5 pogingen gedaan, 0 resultaat, snelheid rond de 20 Mbit/s)
- Experia Box meerdere malen gereset (zowel hard als soft)
- Weigerende KPN Box weer eens aangesloten (nog steeds geen ethernetverbinding)
Vooral gezien mijn starterskorting deze maand afloopt zou ik graag mijn wifi terug willen hebben op het oude niveau en de kwaliteit krijgen waarvoor ik betaal.
Bij voorbaat dank.
Beste antwoord door Erwin van KPN
Bekijk origineel