Vraag

Contract afgesloten, installatiepakket thuis, maar geen NT kastje. Wanneer komt monteur?

  • 11 June 2022
  • 20 reacties
  • 237 keer bekeken

Reputatie 1

Vrijdag 10 juni 2022 contract afgesloten. Ingangsdatum op 17 juni 2022. Installatiepakket ontvangen op zaterdag 11 juni 2022.

Echter (zoals bij zoveel mensen) geen NT kastje in de meterkast dus kan niks aansluiten.

Wanneer kan ik hiervoor een monteur verwachten? Uiteraard voor 17 juni 2022 want dan gaat mijn contract in 😊


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

20 reacties

Oei lastig, heb je al wel een aansluitpunt in huis gekregen of ligt de kabel nog voor je huis? Normaal zou er een onderaannemer van KPNNETWERK een FTU TK01 aanleggen in huis. En deze gereedmelden. Wat zegt https://www.kpnnetwerk.nl/mijn-status/? Pas als dit goed is staat kan je ook echt een monteur via KPN regelen. Heb je al gebeld naar KPN zelf? En indien je dus die FTU TK01 nog niet hebt dan dus eerst bij kpnnetwerk ook als je nog niet op gereed staat. 

 

Ik heb hetzelfde probleem, vorige week donderdag 02 juni aangelegd door KPN Netwerk, buren al wel afgemeld en op die postcode check staat dan ook bij hun. Ja, je hebt glasvezel. Maar helaas bij mij nog niet. Erg vervelend vooral omdat buren dit nog niet eens willen gebruiken en ik wel (ook ivm in aanmerking komen voor huidige actie die op=op is). Bij mij is het nu dan dus vooral afwachten tot het daar op geactiveerd staat.

Reputatie 1

FTU is geplaatst alleen Nt niet. Website zegt dat deze gereed is. KPN geeft aan dat KPN netwerk contact gaat opnemen voor NT. Contract gaat echter as vrijdag in

Huh, ik dacht dat KPN monteur zelf dit zou kunnen doen. Als adres maar op gereed staat. Nou, ben benieuwd naar verdere reacties hier 

Reputatie 7
Badge +10

Vrijdag 10 juni 2022 contract afgesloten. Ingangsdatum op 17 juni 2022. Installatiepakket ontvangen op zaterdag 11 juni 2022.

Echter (zoals bij zoveel mensen) geen NT kastje in de meterkast dus kan niks aansluiten.

Wanneer kan ik hiervoor een monteur verwachten?
Uiteraard voor 17 juni 2022 want dan gaat mijn contract in 😊

Afgelopen vrijdag contract afgesloten en komende week vrijdag al internet?!  Dat zou snel zijn.

En nu vraag je meteen in het weekend al wanneer de monteur komt?
Afgezien van belangrijke storingen die geen verder uitstel dulden in herstel ervan, denk ik niet dat je eerder bericht daarover krijgt dan wat er in een normale 5-daagse werkweek, wordt afgehandeld?

Dus ergens komende dagen?? (Mag je hopen).

Reputatie 1

Vrijdag 10 juni 2022 contract afgesloten. Ingangsdatum op 17 juni 2022. Installatiepakket ontvangen op zaterdag 11 juni 2022.

Echter (zoals bij zoveel mensen) geen NT kastje in de meterkast dus kan niks aansluiten.

Wanneer kan ik hiervoor een monteur verwachten?
Uiteraard voor 17 juni 2022 want dan gaat mijn contract in 😊

Afgelopen vrijdag contract afgesloten en komende week vrijdag al internet?!  Dat zou snel zijn.

En nu vraag je meteen in het weekend al wanneer de monteur komt?
Afgezien van belangrijke storingen die geen verder uitstel dulden in herstel ervan, denk ik niet dat je eerder bericht daarover krijgt dan wat er in een normale 5-daagse werkweek, wordt afgehandeld?

Dus ergens komende dagen?? (Mag je hopen).

Dat is wat ze zelf hebben aangegeven.

Reputatie 7
Badge +10

Oh, dat kan best.  Maar het is nog steeds weekend - nog 5 werkdagen te gaan voor het vrijdag is.
Je zult vandaag naar ik vermoed daar echt niets over te horen krijgen.

moet je telefonisch niet een afspraak maken met kpn?

Reputatie 7
Badge +10

Oh, dat kan best.  Tijdens kantooruren   😎
Nog 5 werkdagen te gaan om een afspraak te maken voor het vrijdag is.

Ja sorry ik vind je deadline redelijk onrealistisch dat je dat überhaupt kan aangeven is echt stom

Reputatie 1

Ze geven aan dat ik een mail ga ontvangen om de NT te installeren. Wanneer ik die mail ga krijgen is volledig onbekend.

wat gebeurt er als ik as vrijdag nog geen NT heb? Ga ik dan wel betalen?

Ja, ik hou je topic even in de gaten, krijg waarschijnlijk zelfde probleem. Maar heb eigenlijk eigen (O)NT. Moet nu eerst op gereedmelden van FTU aansluiten wachten 

Ze geven aan dat ik een mail ga ontvangen om de NT te installeren. Wanneer ik die mail ga krijgen is volledig onbekend.

wat gebeurt er als ik as vrijdag nog geen NT heb? Ga ik dan wel betalen?

Mijn buurman had dit trouwens ook, kreeg meteen na gereedmelden aansluiting van de FTU TK01 een mail met daarin het bericht dat hij afspraak moet maken.

Reputatie 1

Klacht gemeld bij KPN en KPN Netwerk en vandaag al bericht gehad dat ze aankomende woensdag komen aansluiten. 

Reputatie 7
Badge +10

Klacht gemeld bij KPN en KPN Netwerk

Hoezo een “klacht” ??

Reputatie 1

Omdat ik uiteindelijk 1.5 uur verspreid over meerdere dagen met zowel kpn als kpn netwerk heb gebeld over wie het NT kastje ging installeren. Iedereen vertelde iets anders. De laatste persoon die ik sprak zei dat ik een mail zou ontvangen over het kastje alleen wist niet wanneer. Werken totaal langs elkaar heen. 

Reputatie 7
Badge +10

Omdat ik uiteindelijk 1.5 uur verspreid over meerdere dagen…

Al die tijd en dat geneuzel in het weekend heb je toch zelf over je heen gehaald?
Je geeft bedrijven niet eens tijd om hun zaakjes zelf "tijdens gewone kantooruren” te regelen.

Reputatie 7
Badge +7

En bovendien is overal hier op het forum te lezen dat de monteur de NTU bij zich heeft. Dus waarom een klacht? Kort lontje?

Reputatie 1

Bespaar me heel het verhaal. Geloof me een klacht was meer op zijn plek. We krijgen ook niet voor niks een bos bloemen. Was hun initatief. 

Reputatie 7
Badge +17

Hallo @MarcoS88, leuk dat je voor KPN hebt gekozen! Ik begrijp dat het inmiddels allemaal duidelijk is. Nu nog even wachten op de installatiemonteur. 

Reputatie 1

Ja dat klopt. Hopelijk heeft hij het NT kastje bij zich.