Beantwoord

Contract voor 1 GB internetsnelheid, haal nu maar 10%

  • 2 January 2022
  • 14 reacties
  • 491 keer bekeken

Heb contract voor 1Gb internet maar haal op dit moment nog geen 10%, ongeveer 92Mb down en up. 
vorige maand nog met gemak 580 down en up. 
verbinding getest en alle apparaten uit en verbinding nog steeds onder de 10% waarvoor ik betaal. 

icon

Beste antwoord door NHendriks 2 January 2022, 22:30

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

14 reacties

Reputatie 7
Badge +10

Vul uw profiel in zodat een moderator uw gegevens kan opvragen, dan kan er met u meegekeken worden.

 

Ik zie dat u al een speedtest heeft gedaan, bekabeld neem ik aan?

Heeft u de Wifi manager al gebruikt?

Heb speedtest gedaan en ook WiFi manager gebruikt. 

Reputatie 7
Badge +11

Heb je al eens naar de bekabeling gekeken? Tussen de 90 en 100Mbps overhouden duidt vaak op een kapotte ethernetkabel. Als zowel wifi als bekabeld slecht is dan zal het die tussen glasvezelkastje en Experiabox zijn. Het is ook te herkennen aan een oranje lampje bij ‘ethernet’ op het glaskastje.

Reputatie 7
Badge +17

Dag @Benitovdb! Dat je maar 10% van de snelheid haalt is niet de bedoeling. Dankzij je gegevens kon ik meteen even meekijken. De Wifi manager heeft geen problemen gevonden. Kun je eens een screenshot maken van de speedtest en die hier delen? Ik ben ook benieuwd of je middels de wifi een hogere snelheid haalt dan bekabeld, want dan weten we dat het vermoedelijk in de kabel zit. 

Hallo Lisa, ik heb inmiddels de kabel vervangen en de snelheid is weer op niveau. Bedankt voor het meedenken. 

Reputatie 7
Badge +17

Goed om te horen! :thumbsup:

Hou.. ik heb 1 GB abb.. maar haal nu max 100 mb en upload 4 MB?? Normaal alles oke maar nu al 4 dagen dit... 

Videoland en alle andere spullen werken traag.. Videoland werk vaak helemaal niet nu..

En nee ik heb niets anders gedaan.. alles incl glasvezel kast opnieuw opgestart maar geen verbetering…

Help!!! 

Denk echt dat het bij KPN zit.

Wifi manager ook gebruikt..

En heb ook 2 extra KPN wifi punten... Enz.

Gr André

Hallo @Kokki , bekabeld gemeten rechtstreeks aan het modem met alle overige (draadloze) apparatuur uit?

Snap je vraag... Maar ben zelf ontwerper in micro electronica..en had zelf via wifi met telefoon 800 Mbps nu haast niets meer .. alles getest...maar geen resultaat

 

Hallo @Kokki , heb je de glasvezelkast al eens minimaal 2 minuten van de stroom gehad en daarna de router een fabrieksreset gegeven?

Ja uiteraard gedaan .

Het vreemde is dat ik nu net na de 6 x opstarten de afgelopen dagen NU alles weer oke is.. via telefoon zelfs 600 mp up!! Raar gevoel dat als ik met een KPN man app alles ineens oke is. . bestaan er toch........ Haha..

Alles dus oke . Maar dank voor je goede vragen.. uit een boekje alles afgaan werkt soms . Maar iemand die na denkt en weet hoe een klant erin staat qua probleem . Je niet een Elle lange standaard vragen lijst doorloopt .. thanks man . Al zal ik nooit weten of je aan de knoppen hebt gezeten op afstand haha.

Gr André

Hallo @Kokki , ik kan niet aan de knoppen zitten, ben ook een forumlid, net als jij en probeer oplossingsgericht mee te denken.

 

Maar toch thanks voor de inzet.

 

 

 

 

Maar toch thanks voor de inzet.

 

 

 

 

Graag gedaan uiteraard.:relaxed: