Beantwoord

contractovername client wordt zeer lastig gemaakt

  • 9 March 2020
  • 7 reacties
  • 172 keer bekeken

Goedemiddag,

 

Voor een cliënt die onderbewind staat wil ik een contractovername in gang zetten. Het contract moet op naam van mijn cliënt gezet worden vanaf een andere onderbewindgestelde die dit niet meer kan betalen. 

Dus beide personen staan onderbewind en hierbij zijn dus de bewindvoerders de gemachtigde voor de overname. Maar nu vraagt KPN om de persoonlijke ID van de bewindvoerders omdat het niet zomaar overgezet mag worden aan de hand van een rechtelijke beschikking? 

Dit klopt dit niet, de bewindvoerders zijn niet privé aansprakelijk voor de overzetting van het contract.

Het zou heel vreemd zijn als alle organisaties waarmee samengewerkt wordt om de privé documenten van de bewindvoerders zou vragen. 

Hierbij het dringende verzoek aan KPN om de contractovername uit te voeren zodat de rekeningen niet langer oplopen en de onderbewindgestelde, die het nu niet kan betalen in diepere schulden terecht komt. 

icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 11 March 2020, 14:36

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Hallo @Zon Bewindvoering , kijk eens of je via onderstaande link verder kunt:

Bewindvoering

Succes.

Goedemiddag @JanD heb mijn klacht ook doorgestuurd naar de bewindvoerdersdesk van KPN maar helaas geen enkele reactie ontvangen.  Ook nog gebeld met klantenservice maar die geven aan dat ik verplicht mijn ID gegevens moet aanleveren bij de contractovername van een client.

Indien KPN niet spoedig met een reactie komt zal ik het contract opzeggen bij KPN en ik zal dat ook andere bewindvoerders adviseren.

Hallo @Zon Bewindvoering , misschien is de ID alleen nodig als bevestiging dat u inderdaad degene bent die zegt bewind te voeren over de betreffende cliënt(en). Daar zou ik verder niets achter zoeken.

 

@JanD bij het doorgeven van bewindvoering bij de start of bij andere wijzigingen wordt er niet gevraagd om ID van de bewindvoerder, maar nu wel?Ik zoek er niets achter ik vind de werkwijze onlogisch en en tijdberoving.  En ik wil graag duidelijk uitleg waarom bij de start hier niet om wordt gevraagd en nu wel?

En @JanD indien je mij niet verder kunt helpen wens ik je alvast een fijne dag verder. 

Ik wens u ook succes en hoop op een goede afloop. Ik kan u hier helaas verder niet mee helpen.

 

Hoi @Zon Bewindvoering . Welkom op het forum.

Mijn advies is om nogmaals met de bewindvoerderdesk te mailen want helaas kan ik hier niks in betekenen. Dit soort zaken kunnen alleen afgehandeld worden via die afdeling. 

Zij kunnen ongetwijfeld onderbouwen waarom er bepaalde vereisten zijn.

Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben, stel ze gerust.