Beantwoord

Data contactdoos

  • 28 February 2019
  • 4 reacties
  • 255 keer bekeken

Goede avond!

Een halfjaar terug heb ik een huis gekocht en daar intussen mijn intrek in genomen. De aansluiting voor televisie en internet zitten in de hoek van de huiskamer. Ik had daar ook een KPN kastje zitten (zie foto's) waar ik mijn Experia box op kon sluiten. Probleem is nu dat een aansluiting kapot is (ik ben er op gaan staan tijdens het klussen).

Weet iemand wat dit precies voor aansluiting is en waar ik een nieuwe aansluiting kan halen? Ik heb in de tussentijd een Cat5 wandcontactdoos gehaald maar volgens mij is dat niet het goede type. Vanuit de muur komen er 4 kleuren (rood, blauw, wit en oranje) die vervolgens om worden gezet naar 2 groene en 2 oranje draden.

Hoor het graag :)

Gr. Bram


icon

Beste antwoord door PeterG 28 February 2019, 20:16

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

rood/blauw is één setje. En wit/oranje is, indien aangesloten in de centrale, de tweede lijn voor evt. bonded VDSL. (ofwel BVDSL)
Via rood/blauw zou je, met wat telefoonstekkerdoosjes, i.i.g. vooralsnog weer het signaal naar je Experiabox kunnen krijgen.

Het lijkt mij wel, gezien er ook 'kpn' op staat, dat er wel een officiële monteur moet komen om er een nieuwe in te monteren. Die kastjes zijn niet los te krijgen (in de kpn kwalteit althans).

Een KPN moderator zal ook nog op dit topic komen. Die kunnen nog wel wat gegevens van je gebruiken.
Zodat je door een moderator geholpen kunt worden zou je je gegevens willen invullen in je forumprofiel? Deze gegevens zijn niet publiek te zien.
I.i.g. voor- en achternaam, postcode + huisnummer, klantnummer(s), Tel.nr. (op de regel Persoonlijke opmerkingen)
Na het invullen onderaan op {Sla wijzigingen op} klikken.
Reputatie 7
Badge +24
Hi Bram, welkom hier. Peter legt dit perfect uit, is inderdaad een kastje van ons. De vraag in dit geval is of je klant van ons bent of bij een andere provider. Trek in ieder geval aan de bel bij je (toekomstige) provider zodat zij een monteur kunnen aansturen. Kostentechnisch is dit ook beter. Een andere optie is een monteur via MijnAansluiting, daar zijn echter wel hogere kosten aan verbonden. Uiteraard aan jou de keuze. 😉 Is alles zo duidelijk?
Dank voor het snelle antwoord Peter en Alex, heel fijn! Ik zit op dit moment niet meer bij KPN dus ik ga contact opnemen met mijn huidige provider 🙂
Reputatie 7
Badge +24
Uiteraard graag gedaan. Laat me gerust weten of ik nog iets voor je kan doen.