Beantwoord

De eerste drie maanden gratis beloofd

  • 12 February 2020
  • 9 reacties
  • 181 keer bekeken

Bij de verkoop aan de deur werd door de verkopers van Kpn de eerste drie maanden gratis beloofd en de aansluiting E. D. waren kosteloos omdat de tegels in de straat niet in de nette toestand waren terug geplaatst na de aanleg van de glasvezel kabel, ik hoefde enkel het tweede kastje te betalen in deze maanden,

Nu heb ik na de aansluiting meteen een factuur ontvangen van de volle maandelijkse kosten en 25 euro daar bij op, 

Telefonisch kan niemand mij helpen en krijg ik te horen dat ze er niks aan kunnen veranderen. 

 

Mocht ik deze korting niet krijgen wil ik dat u per direct dit contract ontbind en de eerste factuur terug betaald. 

icon

Beste antwoord door Natasja 24 February 2020, 14:39

Bekijk origineel

9 reacties

Badge +19

U heeft vast een orderbevestiging waar dat op staat. Dus een probleem kan dat nooit worden.

Reputatie 6
Badge +8

Ik had dus precies hetzelfde… En het stond niet op de orderbevestiging, maar gelukkig had ik een screenshot gemaakt van de bestelling. Via de webchat van KPN uiteindelijk op kunnen lossen. Wel moeten lullen als Brugman, want…. er stond niets op de orderbevestiging!

Gelukkig had ik het screenshot nog. En ga voor de grap eens naar de KPN site en probeer eens opnieuw Hussel te bestellen (maar de order niet afmaken natuurlijk). Wellicht zie je de korting dan ook staan…

in ieder geval jezelf niet met een kluitje het riet in laten sturen...

Kan ik nog aan zo'n screen shot komen of had ik die bij de deur moeten maken? 

Reputatie 6
Badge +9

Dag @Misleidende deurverkopers. Dank je wel, allereerst, voor het doen van je verhaal hier. Ik kan me levendig voorstellen dat je baalt van de situatie. Als je een abonnement hebt afgesloten aan de deur, waarbij is toegezegd dat de eerste 3 maanden en de aansluitkosten gratis zouden zijn, dan schiet zo'n factuur in het verkeerde keelgat. Ik lees dat je hierover al hebt gebeld en mijn collega's hebben aangegeven niets voor je te kunnen doen. Ik kan je niet beloven dat ik het wel voor je in orde kan maken, maar wil wel mijn best voor je doen. Om je abonnement erbij te kunnen pakken, heb ik nog wat gegevens van je nodig. Kun je je postcode/huisnummer, klantnummer en de naam van de contracthouder invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Dan ga ik voor je aan de slag.

Reputatie 6
Badge +9

Hallo @Misleidende deurverkopers. Ik zie dat je niet meer hebt gereageerd. Ik hoop dat dit betekent dat het inmiddels toch, via een andere weg, is opgelost. Mocht ik toch nog iets voor je kunnen doen, dan lees ik het graag. 

Beste Natasja, 

Sorry voor de late reactie. 

De kpn is afgesloten, alleen worden er nu nog wel kosten gevraagd, 

Het zou erg fijn zijn als u daar werk van kunt maken. 

Mvg Henk 

Reputatie 6
Badge +9

Dag @Misleidende deurverkopers. Geen probleem. Jammer dat je hebt besloten je abonnement te annuleren, maar gezien de situatie wel begrijpelijk. Ik heb je aansluiting erbij gepakt. Op 22 januari heb je de orderbevestiging ontvangen. De wettelijke annuleringstermijn is 14 dagen. Je abonnement is ingegaan op 7 februari en dit is door de afdeling Opzeggen voor je beëindigd per 16 februari. Voor de periode van 7 februari t/m 16 februari dien je dus wel de abonnementskosten betalen en tevens worden de aansluitkosten niet vergoed. Het is daarom wel belangrijk dat de factuur die nu open staat wordt voldaan. Als het goed is hebben mijn collega's dit ook toegelicht. Op de eindfactuur worden de abonnementskosten voor de periode van 16 februari t/m 7 maart vergoed. 

U begrijpt hopelijk wel dat de eerste rekening pas na de 14 dagen opzegtermijn binnen kwam?

Dus dat ik me daarna pas kon realiseren dat ik voorgelogen was voor zowel de gratis maanden als de aansluitkosten.

Ik heb de dag dat ikde rekening heb ontvangen meteen telefonisch contact gezocht met Kpn en ben helaas ongeveer een uur lang in verband met wachttijden en dergelijk van afdeling naar afdeling door verbonden maar niemand kon mij helpen.

Ik wil u er nogmaals op wijzen dat misleidende verkoop verboden is en ik daar hopelijk geen stappen in hoef te ondernemen. 

Reputatie 6
Badge +9

Hallo @Misleidende deurverkopers. De eerste factuur werd inderdaad opgemaakt op 8 februari. Ik kan er niet voor zorgen dat je de factuur volledig vergoed krijgt. Mijn collega's van de afdeling Opzeggen hebben als het goed is uitgelegd dat de abonnementskosten voor de periode van 7 t/m 16 februari en de aansluitkosten niet vergoed worden.

In de orderbevestiging die je hebt ontvangen op 22 januari vind je onder ‘Pakketoverzicht’ een overzicht van je bestelling. Als er dan iets niet klopt, kun je de bestelling binnen de wettelijke annuleringstermijn van 14 dagen annuleren. Omdat dit niet is gebeurd, betreft het geen annulering, maar heeft de afdeling Opzeggen je abonnement, wegens omstandigheden, opgezegd. Als je daar nog vragen over hebt (of over je eindfactuur), wil ik je adviseren om daarover contact met hen op te nemen via telefoonnummer 0800-0402 of je telefoonnummer achter te laten, zodat je terug wordt gebeld.

Reageer