Beantwoord

De WIFI (SSID) kanelen scheiden dus 2.4 Ghz en 5 Ghz appart instellen in de webgui V10a

  • 7 April 2020
  • 6 reacties
  • 1135 keer bekeken

Reputatie 2

Wanneer wordt er een aanpassing gemaakt dat de SSID (WIFI) kanalen aangepast kunnen worden voor zowel de 2.4 Ghz en de 5 Ghz om ze een andere naam te kunnen geven ?

 

Nu kan alleen de 2.4 Ghz naam aangepast worden en de 5 Ghz naam niet.

Maar ze kunnen wel andere dingen instellen zoals kanaal SSID naam uitzenden of aan en uit zetten. Maar een andere naam aan de SSIDs kunnen we nog niet geven in de web gui van de V10a.

 

Wanneer wordt dit mogelijk gemaakt ? Wordt dit doorgegeven aan de Developers afdeling ?

Leest KPN mee ?

 

Het zijn ideeën die ik aandraag en zoek naar een oplossing.

icon

Beste antwoord door Nick83 7 April 2020, 18:55

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Hallo @IT Expert , het een een algemene SSID-naam in de V10a, niet een specifieke 2.4-naam, want de 5.0-band heeft dezelfde naam.

KPN heeft een TOOL om die namen aan te passen, dat kan niet fysiek in de modem zelf.

 

Reputatie 2

Beste JanD,

 

Ja de KPN TOOL kan het voor je regelen.

Maar ik kaart het aan dat ik het via de web gui wil aanpassen zo kan ik meteen ook bij elke instellingen komen en dat werkt veel prettiger.

 

Ik kaart het aan voor de volgende firmware update voor de experiabox V10a dat het via de web gui geregeld kan worden. is ook makkelijker voor de meeste mensen die weten hoe dat moet.

Badge +19

Ik denk en hoop dat het niet gaat gebeuren. Dat is toch pas bij de experia wifi's ook afgeschaft?!

Reputatie 7
Badge +24

Bij de Experia WiFi's en SuperWifi's kan het niet (meer). Als je het toch wil, koop dan accespoints van een ander merk. Ik heb bijvoorbeeld hier in huis 2x tp-link eap225. Daarop kan ik dus meerdere wifi netwerken maken. Bijvoorbeeld een 2,4 GHz netwerk, een 5 GHz netwerk en een 2,4 GHz + 5 GHz netwerk. Net wat ik wil. De tp-link eap225 kun je voor ongeveer dezelfde prijs in huis hebben als een SuperWifi. En de mogelijkheden zijn veel groter. Zo zit er bijvoorbeeld ook parental controle op. Per wifi netwerk instelbaar. Zo kun je de apparatuur van je kids op een wifi netwerk zetten wat om 21 uur uit gaat, terwijl je op je eigen telefoon een wifinetwerk instelt wat gewoon altijd online blijft.

Kan het ook niet met een modem van Sagemcom?

Badge +19

Nee  is niet mogelijk.