Beantwoord

Defecte DVS650

  • 20 February 2020
  • 5 reacties
  • 59 keer bekeken

ik vind het vreemd, dat mijn 2 DVS650 adapters beiden stuk zijn.

KPN-monteur kon niet testen welke adapter de verbinding blokkeerde 

Vervanging van de set door KPN-monteur kostte me € 130. 

Kan dit door een recente blikseminslag veroorzaakt zijn? 

 

Admin: eigen topic voor je bericht aangemaakt

icon

Beste antwoord door Jasper van KPN 24 February 2020, 17:49

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Badge +19

Dat kan of door een kapotte ledlamp of dimmer. Probeer kabels te trekken dan heb je dat probleem nooit meer.

Reputatie 7
Badge +11

De DVS 650 is al een wat ouder type,

ze kunnen ook gewoon kapot zijn,

hoelang heb je ze al?

Ja Joep, ik weet dat een bekabelde TV beter en minder storingsgevoelig is dan een draadloze.

Een oud KPN collega heeft mij overhaald om toch een draadloze set te nemen. ( 2e TV kan in elke kamer geplaatst worden)

Tycha,

De adapters zijn pas 4 jaar oud.

Als ik vooraf geweten had, dat deze dingen maar een beperkte levenduur hebben, dan had ik ze niet genomen!

Blijf de vraag of bliksem de oorzaak kan zijn, omdat bij onweer regelmatig de aardlek schakelaar wordt geactiveerd.

 

 

 

Hallo @m.brouwers , je kunt e.e.a. testen via het Cockpit-programma van Devolo:

Cockpitprogramma Devolo

Reputatie 7

Hoi @m.brouwers, defecte apparatuur is nooit fijn natuurlijk! Het kan zijn dat een blikseminslag er mee te maken heeft, maar dat is zeker op afstand moeilijk te zeggen. Bliksem is ook elektriciteit, dus dat kan door het stroomnetwerk in huis gaan. Als een DVS daarop is aangesloten kan die daar op zo'n moment een flinke klap van krijgen. Met de tool die Jan noemt zou je kunnen kijken of het daarmee duidelijker wordt welke DVS adapter de boosdoener is, dan hoef je alleen die te vervangen. Dat zou dan in de kosten kunnen schelen

Zulke apparatuur heeft 2 jaar garantie, doordat je ze inmiddels 4 jaar hebt vallen ze daar buiten.