Beantwoord

Derde versterker niet zichtbaar

  • 26 April 2020
  • 6 reacties
  • 105 keer bekeken

Reputatie 1

Beste mede-forummers.

Ik heb een Experiabox V10 met 3 KPN versterkers (eindigend met 04, A2 en 56, waarbij de 04 doorverbonden is vanuit de uitgang op de A2 en de A2 en de 56 direct op de experiabox zitten). Als ik in m'n KPN Thuis app kijk, zie ik echter maar twee versterkers, namelijk de 04 en de A2. Dat vind ik vreemd, ook omdat op alle drie de versterkers de blauwe lampjes branden ten teken dat ze verbonden zijn. Ook als ik via de browser direct inlog op de versterkers zie ik alleen de A2 en de 04.

Ik heb via de browser zowel op de experiabox ingelogd als op de versterkers en overal de wifi punten een herkenbare en gelijke SSID naam gegeven, met identiek paswoord. Het vreemde is dat ik nog steeds de standaard SSID van KPN zie staan in m'n beschikbare netwerken. Maar via de browser is deze nergens meer te bekennen.

Ik heb het idee dat die derde versterker het wel doet, maar nog onder m'n oude netwerknaam, en misschien kan ik inloggen op die versterker, maar ken ik het juiste ip adres niet…

Iemand een idee hoe ik verder kom hiermee? Want ik wil dus die oude netwerknaam weg hebben en ik wil ook dat die derde gewoon door mij benaderbaar is en ingesteld kan worden.

Bedankt alvast. En als er meer info nodig is wil ik die graag geven…

Gr. Sander

Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid.

icon

Beste antwoord door Natasja 1 May 2020, 12:56

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 6
Badge +9

Dag @SandervdVeen. Van harte welkom hier. Vervelend dat de boel niet meewerkt. Als ik je verbinding doormeet, dan zie ik ook dat er maar twee versterkers zijn aangesloten. Welke versterkers heb je? De zwarte Experia WiFi's of ronde, witte SuperWifi punten? Het lijkt me sowieso goed om te beginnen met de boel te herstarten. Wil je eens zowel je Experia Box resetten als je Experia WiFi's en de Experia WiFi's opnieuw instellen met behulp van de KPN Thuis app? De Experia WiFi's horen automatisch de gegevens van de Experia Box V10 over te nemen. Je kunt dus het beste je netwerknaam en wachtwoord aanpassen nadat je de Experia Box hebt gereset en vóór je de Experia WiFi's reset. Dan worden de Experia WiFi's gesynchroniseerd. Ik lees graag of het is gelukt. 

Reputatie 1

Beste @Natasja . Dank voor je reactie.

Ik heb de resets uitgevoerd. Ik zie nu alle drie de Experia Wifi's. Dus dat lijkt nu goed te gaan.

Nu dat de reset heeft plaatsgevonden van de box en de 3 Experia's is m'n SSID/wachtwoord weer terug naar de originele. Ik wil het liefst deze nog wijzigen. Maar ik lees dat ik daarvoor op alle drie m'n Experia's individueel inloggen en het SSID moet veranderen. Als ik dat probeer (ik heb de IP adressen van alle drie) dan zie ik in de adresbalk dat ik na het intypen van het IP adres zodra ik een enter geef het IP adres veranderd naar dat van de primaire Experia. Moet ik nu wel of niet bij alle drie de Experia's individueel inloggen, of hoeft dat niet om het SSID te veranderen? En als dat wel moet, hoe kom ik dan op de specifieke IP adressen?

Nogmaals dank voor de reactie!

 

Reputatie 7
Badge +21

Nee @SandervdVeen de drie Experia WiFi’s werken samen als één systeem en de instellingen beheer je via de primaire unit. Daarom wordt je daar altijd naar omgeleid ongeacht welk van de 3 IP adressen je kiest.

Reputatie 6
Badge +9

Dat is goed nieuws, @SandervdVeen. Ik zie dat @RBxx je aanvullende vraag al uitstekend heeft beantwoord. Weet je zo voldoende? :slight_smile: En is het gelukt om het wachtwoord en de netwerknaam aan te passen? Mocht je toch nog ergens hulp bij nodig hebben, dan lees ik het graag.

Reputatie 1

Ik weet zo genoeg, dank je.

Ik heb de netwerknaam en het paswoord (nog) niet aangepast. Maar dat zal geen probleem opleveren.

Bedankt voor de assistentie beide.

Reputatie 6
Badge +9

Geen enkel probleem, @SandervdVeen. Fijn dat je vraag zo is beantwoord. Als je nog andere vragen hebt, stel die dan gerust.

Reageer