Beantwoord

Digitenne bij een KPN internet abonnement

  • 19 January 2021
  • 15 reacties
  • 442 keer bekeken

Als ik uitsluitent internet abb van kpn neem voor 42,50 pmnd ,heb ik dan recht op digitenne abb voor 5 euro per mnd?

*Admin: topictitel aangepast i.v.m. vindbaarheid

icon

Beste antwoord door Jeroen van KPN 19 January 2021, 13:34

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

15 reacties

Reputatie 7
Badge +19

Goedemiddag @pope, als je een internet only abonnement af neemt bij KPN, dan is er naast de Digitenne ontvanger ook een digitenne abonnement nodig. Dit kost €18,00. Daarbij krijg je dan de de eerste ontvanger erbij en hoef je daar niet €5,00 voor te betalen. 

Hallo  ik heb al een digitenne ontvanger , dus die wil ik dan voortzetten voor 5 euro per maand , of kan dat alleen als ik een internet plus tv abb afsluit bij kpn ?

groet Pope

Reputatie 7
Badge +19

Dat kan helaas alleen als je ook interactieve telvisie bij het internet neemt. 

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @pope ,

Waarschijnlijk heb je een oud type DVB-T-ontvanger. Dit soort ontvangers werken al bijna twee jaar niet meer. Of mogelijk heb je wel een moderne DVB-T2 HEVC ontvanger, maar dan eentje speciaal voor de FTA-zenders. Ook hiermee kun je niet naar de betaal-TV-zenders van Digitenne kijken. Alleen maar naar de NPO-zenders en de regionale omroep. 

KPN heeft voor het nieuwe Digitenne twee nieuwe ontvangers. In deze ontvangers zit géén losse smartcard meer. Ze gebruiken een CAS (Conditional Access System) nummer. Dit CAS-nummer zit ingebouwd in de ontvanger en is bij KPN geactiveerd voor een abonnement. Hierdoor kun je alleen met deze ontvanger de abonnementszenders bekijken.  De ontvangers van KPN zijn de ZTE ZXV7200 en de Rebox RBX2800. 

Beide ontvangers kun je alleen huren van KPN. 

Als je geen interactieve TV afneemt bij KPN, dan kun je alleen Digitenne-only nemen. Dit kost 18 euro per maand. 

Je kunt hiervoor bellen met 0800-0402 of je regelt het zelf via deze website : 

https://digitenne.kpn.com

Op deze website staat nog meer informatie over Digitenne. 

Helaas , niet blij mee dus.

groet Pope

Hallo Noordzee .

Heb al wel nieuwe ontvanger (zonder smartcard), maar dat is ook al niet fijn ,want nu zit ik weer met 2 afstandsbedieningen, bij de oude versie digitenne kon ik tenminste een insteekkaart in de tv gebruiken.

groet Pope

Reputatie 7
Badge +28

Ja @pope ,

Dat is bekend. Het is allemaal nog niet ideaal op dit moment. 

Op dit moment is er nog geen insteekkaart voor Digitenne. Mogelijk komt dat nog een keer in de toekomst. Maar dan moet je weer wel een geschikte TV hebben die HEVC ondersteunt. 

Hallo als ik internet neem van kpn met 2 tv ontvangers, moeten die tv ontvangers  dan in hetzelfde huis staan ?  (ik wil graag de 2e in  ons vakantiehuis )

Want dan kan ik mijn digitenne opzeggen.

Graag uw antwoord.

groet Pope

Reputatie 7
Badge +19

De interactieve tv-ontvangers werken alleen op het adres waar het internet abonnement aangesloten is. 

Bedankt voor jou reaktie , dat betekent dus dat ik 1 abb  Internet plus tv moet bestellen voor 52,50 per mnd , en krijg  ik dan voor 5 euro extra per mnd een digitenne abb voor in het vakantiehuis ?

klopt dit ?

groet Pope

Reputatie 7
Badge +28

@pope

Ja, dat klopt, Voor 57,50 per maand heb je internet en twee TV-ontvangers. Één van die ontvangers mag een Digitenne-ontvanger zijn. 
 
Je kunt die Digitenne-ontvanger eventueel aan het eind van het vakantieseizoen opzeggen en dan het jaar erop weer erbij bestellen. 
 

Zo werkt het huidige KPN Hussel : 

TV & Entertainment

Bij je Hussel Thuis abonnement kies je zelf of, en hoeveel tv’s je wil aansluiten. Kies bijvoorbeeld voor 0, 1 of 2 tv’s en kies zelf of je deze tv’s wil upgraden naar 4K of niet. Daarnaast bepaal je zelf of je Netflix, Spotify (Family), FOX Sports, Films en Series, Videoland of een van de andere tv pakketten of OTT (Over-The-Top) diensten wil afnemen. Combineer je Hussel Thuis en Hussel Mobiel? Dan krijg je ook nog eens 5 euro korting op 1 van de onderstaande entertainmentpakketten!
 


 

Ok bedankt , nog een laatste vraag, als ik samen met dit pakket ook nog een kpn sim only abb neem ,wat is daarvoor de allergoedkoopste mogelijkheid ? en wordt het maandbedrag voor het pakket internet met tv dan ook nog lager ?

groet Pope

Reputatie 7
Badge +28

De verschillende abonnementen staan hier: 

https://www.kpn.com/shop/mobiel/sim-only/?data=onb&icid=hpbanner-unlimited-data

Je krijgt daar wel een korting op van 2,50 per maand (op de goedkoopste abonnementen), maar geen korting op KPN Thuis. 

En welke korting per maand krijg ik als ik 2 abb neem op  internet en tv van kpn ?

1 voor thuis en een 2e abb voor in het zomerhuis ?

groet Pope

Reputatie 7
Badge +28

Geen extra korting.