Vraag

Direct inloggen op modem na time out

  • 11 March 2021
  • 35 reacties
  • 4713 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

35 reacties

Reputatie 3
Badge +1

Liep ook tegen dit issue aan. En in antwoord op de vraag van sommigen: wanneer het modem nieuw binnen is dan benader je het wat vaker en loop je vroeg of laat tegen dit issue aan. Net ook al wat achtergelaten in

maar dit topic lijkt mij iets centraler.

Interessant vind ik het ook dat een discussie ontstaat of dit een bug of een feature is. Van beide kanten missen alleen de argumenten.

Mogelijk is het een feature die de veiligheid als oogpunt heeft. Dan nog is het wel belangrijk dat een gebruiker kan begrijpen wat de feature beoogt en hoe er er mee is te werken.

Als een feature door gebruikers als een bug wordt ervaren gaat er wat mij betreft gewoon iets mis, al is het maar in het ontwerp van de feature. Maar mijn bescheiden menig is het dan ook helemaal terecht dat @Rutger_ dit heeft doorgezet :thumbsup:.

Is er al meer bekend over wanneer er een patch komt voor deze bug? Echt mateloos irritant wanneer je meerdere instellingen wilt aanpassen.

Vanochtend de v10A vervangen door de V12 experiabox. Inloggen om mijn raspberry pi’s en portforwarding aan te passen

Maar ik loop tegen twee problemen aan:

1) Maximum Session Count has been reached  … Waarom? en wanneer lossen jullie dit op

2)Vanaf mijn iMac is mijnmodem.kpn niet bereikbaar! (

Deze site is niet bereikbaar Check of mijnmodem.kpn een typfout bevat. DNS_PROBE_FINISHED_NXDOMAIN )

 

 

Heeft iemand oplossing voor deze twee problemen?

Groetjes

Gert Jan

Nieuwsgierig vraagje:

Waarom log je zo vaak in op je modem? Hier misschien 1 x per 1½ jaar of zo….

Hoe vaak je per jaar inlogged doet er niet toe.
Als het nodig is, dan moet het gewoon werken.
Dat is dus niet altijd het geval en de helpdesk kent het probleem en dus de oplossing niet.
 

Is er al meer bekend over wanneer er een patch komt voor deze bug? Echt mateloos irritant wanneer je meerdere instellingen wilt aanpassen.

Ze kennen bij de helpdesk het probleem niet eens in hun uitvraagscripts.
Volgens mij kan het nog wel even duren.


Een workaround is om wijzigingen via een vaste verbinding te doen ipv via wifi.
Dan heb je minder of geen problemen met wegvallende sessies.

Dat kan dat een vaste verbinding “Maximum Session Count has been reached” niet zo snel oproept. Via wifi had ik het voorgisteren nog na 1 keer inloggen. Daarna alle browsers geprobeerd, nog steeds via wifi weliswaar, en geen resultaat behalve: Maximum Session Count has been reached.

Hallo,

Is er inmiddels al een oplossing? Onlangs heb ik mijn modem ingeruild voor een V12. Inloggen met mijnmodem.kpn lukt regelmatig niet (Wrong login information). Als het wel lukt dan is er een grote kans dat het login scherm plotseling verschijnt. Daarna kan ik een tijdje niet meer inloggen. Dit alles doet vermoeden dat de kwaliteit van de software te wensen overlaat.

Gr, F.

 

Reputatie 2

ik heb hetzelfde. kan soms inloggen maar als ik verder wil in het modem (portforwarden) wordt ik er direct weer uitgegooid. en daar na begint het maximum aantal  inlog gedoe.

Ik gebruik safari en firefox. cache is geleegd.

oplossing??

Reputatie 7
Badge +15

Hallo allemaal, 

Bij Softwareversie 516 is er iets aangepast waardoor het opnieuw inloggen makkelijker zou moeten gaan. 

Ervaren jullie hiermee nog dezelfde problemen als eerder? Of hebben jullie inderdaad het idee dat het beter gaat?

Hallo @Rutger_ , na de update heb ik niet meer het probleem dat ik niet kort achter elkaar meer kon inloggen wegens time-out of sessie verlopen.