Dns instellen op Experiabox V10a voor internetradio (DNT)

  • 26 September 2021
  • 37 reacties
  • 578 keer bekeken

goedemorgen 

 

ik zit al paar weken met het probleem dat ik opeens me internet radio( dnt)  niet meer kan gebruiken  

vanwege de gateway  die heb ik nu weten te instellen door google

maar nou de volgende vraag wat is het DNS nummer ?

 

alvast bedankt


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

37 reacties

Reputatie 7
Badge +24

@Alexandra kan het zijn dat de experiabox een update heeft gehad ?

 

De gevens 

In de  zijn 

Ip :192.168.1 25

Netwerkmasker : 255.255.255.0

Gateway : 192.168.1.1

DNS 192.168.1.1

Als je een v10 hebt, dan kan het zijn dat dit in het verleden zo gewerkt heeft. Maar bij een update zal de Experiabox naar standaardinstellingen gezet zijn, waarna dit niet meer werkt.

Als je die internet radio gewoon op dhcp zou hebben staan, dan had er niets aan de hand geweest.

Als je vaste ip instellingen toch wilt blijven gebruiken, dan uiteraard de ".1." aanpassen naar ".2.". Zoals @JanD zegt. En maak dan van die laatste "25" in het ip adres "225". Dan is de kans een stuk minder groot dat de Experiabox datzelfde ip adres ook aan een ander apparaat dat wel via dhcp werkt geeft.

Als dat zou gebeuren, dan heb je dus 2 apparaten in je netwerk met hetzelfde ip adres. Dat is hetzelfde als 2 huizen in dezelfde straat met hetzelfde huisnummer: dat werkt niet. 

Ga ik dat probere 

Nu geeft ie aan verbinding met poort 80 is mislukt

Nu ik eindelijk glasvezel heb sinds 14 feb 

 

Ben ik nog geen stap verder helaas iemand nog tips hoe ik poort 80 open zet 

 

En ja heb gezocht ook op youtube maar daar is vaak andere modums helaas

Reputatie 7
Badge +24

Welke Experiabox heeft u nu eigenlijk precies? De v10 of de v10a?

En wat is het merk en type van die internetradio precies? 

Ik heb een v10 

Internetraio merk heb ik al eens genoemd

Reputatie 7
Badge +24

Ik heb een v10 

Maar in de topic titel staat v10a. De v10 en de v10a zijn 2 totaal verschillende modellen. De enige overeenkomst is dat ze beide wit zijn. Verder is zo ongeveer alles anders.

Internetraio merk heb ik al eens genoemd

DNT. Maar welk type? Hoe oud is die?

Onlangs kwam hier een vergelijkbaar topic voorbij waarbij de internetradio het niet meer deed. Deze maakte verbinding via de de website van de fabrikant. De fabrikant was failliet en de website bestond niet meer. Daarmee was die internetradio een nutteloos stilleven geworden.

Is dat bij u ook niet het geval? Aangezien uw radio zegt: "netwerk ok" ...

Ja zegt netwerk ok 

 

Welk type kan ik niet zien ben nu niet thuis 

Maar als DNT falliet is kan ik hem weggooien dus

Reputatie 7
Badge +24

Ik kan geen website vinden van DNT. Er is ook nergens meer een internetradio van DNT te koop. Er staat hier en daar nog wel wat in webshops, maar overal staat bij "niet leverbaar". Volgens mij is het laatste model van 2015.

Als ik nog een beetje verder Google, dan kwam ik dit tegen:

https://github.com/jisotalo/reciva-radio-patching/issues/2

Alternatieve firmware voor een DNT radio. Das is geen goed teken. Waarom zou je dat ontwikkelen als het ding het gewoon goed doet?

Hier op deze pagina:

https://swling.com/blog/2021/09/reciva-gateway-not-responding/

in de reacties staat:

 

Het ding werkte goed maar nu niet meer 

Maar ik weet al genoeg😉

Reputatie 7
Badge +24

Het andere topic waarin de internet radio het ook niet meer deed heb ik inmiddels ook gevonden:

https://forum.kpn.com/thuisnetwerk-72/internet-radio-aan-mijn-kpn-wifi-netwerk-aansluiten-498824

Dat gaf ie idd steeds aan