Beantwoord

dns_probe_finished_nxdomain foutmelding op overons.kpn, werkt wel via andere DNS

  • 16 November 2023
  • 95 reacties
  • 1019 keer bekeken

In de nieuwsbrief van gisteren is het onderwerp “Bel zoals jij dat wilt” niet te benaderen wegens een melding zoals in de kop beschreven en heeft betrekking op de website www.overons.kpn  in mijn geval via Chrome op een Windows11-platform.

Via mobiel of alternatieve DNS-servers zoals 8.8.8.8 of 1.1.1.1 werkt het wel.

 

icon

Beste antwoord door Raymondt 27 November 2023, 10:42

Bekijk origineel

95 reacties

 Wil je s.v.p. een eigen topic openen voor jouw probleem, anders gaan vragen en antwoorden door elkaar lopen en gaat verwarring geven @SaltyBart 

 


Het is precies hetzelfde probleem, lijkt me juist handig voor het dev team om dit te combineren zodat ze weten dat het niet enkel bij jou zit maar het probleem mogelijk groter is. 
 

Voor de orde zal ik ook een eigen topic aanmaken met al mijn bevindingen als je dit prettiger vind.

Gewoon de forumregels volgen, niet inbreken in een ander bestaand topic, het moderatieteam vindt jouw topic toch wel. @SaltyBart 

Reputatie 7

Ik heb geen probleem met overons.kpn en DNS over HTTPS

Jij hebt ook geen V14 maar een V12.

De bekende browsers Firefox en Opera ook geprobeerd @Raymondt en @Maja_ , zelfde soortgelijke foutmeldingen.

Dit als aanvullende info.

 

Reputatie 7

De bekende browsers Firefox en Opera ook geprobeerd @Raymondt en @Maja_ , zelfde soortgelijke foutmeldingen.

Is dit allemaal op jouw Windows 11 computer of treedt dit ook op op andere apparaten?

Alleen op het W11 platform getest @wjb 

 

Reputatie 7
Badge +9

 Wil je s.v.p. een eigen topic openen voor jouw probleem, anders gaan vragen en antwoorden door elkaar lopen en gaat verwarring geven @SaltyBart 

 


Het is precies hetzelfde probleem, lijkt me juist handig voor het dev team om dit te combineren zodat ze weten dat het niet enkel bij jou zit maar het probleem mogelijk groter is. 
 

Voor de orde zal ik ook een eigen topic aanmaken met al mijn bevindingen als je dit prettiger vind.

Gewoon de forumregels volgen, niet inbreken in een ander bestaand topic, het moderatieteam vindt jouw topic toch wel. @SaltyBart 

Ik brak niet in, ik voegde iets toe. Net als u in mijn topic deed over het NT kastje. Maar uw boodschap is gehoord. Excuses voor het ongemak  @Nomen Nominandum 

 

@wjb  Ik zal een extra topic aanmaken met dit probleem, je ziet een tag tegemoet komen!

Reputatie 7

Alleen op het W11 platform getest @wjb 

@Nomen Nominandum, Zou je het dan eens op een ander apparaat willen testen want dat kan tot zeer interessante bevindingen leiden en dat zou de richting waarin verder gezocht moet worden sterk kunnen beïnvloeden. Je zou daarmee het foutopsporingsproces waarschijnlijk ook goed kunnen versnellen.

 

SaltyBart schreef:

 

@wjb  Ik zal een extra topic aanmaken met dit probleem…

@SaltyBart, Het heeft mijns inziens weinig zin om een ander topic aan te maken als blijkt dat we het hier echt over hetzelfde issue hebben. Ik hoop dan ook dat @Nomen Nominandum ook eens wil testen of dit issue bij hem ook alleen op Windows 11 machines voorkomt.

 

Zoals ik reeds eerder binnen dit topic schreef @wjb , gaat het ook fout op mijn Chromebook, en mijn Android-tablets en mobiele telefoons als deze via de wifi werken.

Zojuist nog getest op het mobiele netwerk (Simyo) en  zijn de bewuste sites gewoon bereikbaar.

 

Reputatie 7
Badge +20

Hi allen, we zijn hier hopelijk een stapje verder mee, het modem-wifi team gaat aan de slag met verder onderzoek. Als er wat nieuws te melden valt zal ik beide topics (ook die van @SaltyBart) updaten!

Zojuist een ander modem (V10) van KPN geïnstalleerd en de betreffende KPN-sites zijn weer bereikbaar.

@Maja_ en @Raymondt 

Wat mij betreft probleem opgelost.

Bedankt allen voor het meedenken en de service.

De V14 gaat retour, zoals besproken @Maja_ 

 

Reputatie 7

Maar dat betekent dus geen 4Gbps meer en dus neem ik aan dat je ook jouw abonnement teruggezet hebt naar 1Gbps of zelfs nog lager.

Ik had mijn abo al teruggezet naar 100/100Mbit/s, snel genoeg voor mij @wjb , vandaar dat ik om de oude vertrouwde V10 gevraagd heb ter omwisseling.

 

Reputatie 7
Badge +9

Aangezien het op de v10 en v12 wel werkt, is de kans groot dat het wel echt een v14 of nieuwe firmware issue is wat ook blijkt uit mijn test met de v12 & v14.

Fijn dat je in ieder geval weer probleem vrij kan internetten @Nomen Nominandum 

Geïnteresseerde in dit probleem kunnen dan mijn topic volgen.
Foutmelding op de website overons.kpn | KPN Community

 

Reputatie 7
Badge +20

De V14 gaat retour, zoals besproken @Maja_ 

We gaan deze specifieke V14 onderzoeken, als er updates zijn over het onderzoek meld ik het in beide topics 🙂

Modem is op het gevraagde adres t.a.v. de specifieke persoon afgeleverd d.d. 14-12-2023 om 17u09 @Maja_ 

Zie ook mijn privé-bericht met aanvullende info.

 

Reputatie 7
Badge +20

Bedankt @Nomen Nominandum!

Is er al iets uit het onderzoek gekomen moderatie team?

Reputatie 7
Badge +9

Het is nog altijd niet opgelost, ook niet in de laatste update.

Reputatie 7
Badge +20

Is er al iets uit het onderzoek gekomen moderatie team?

Yes we zijn wat wijzer, maar ik heb er nog weinig concreets over te melden. Er wordt nog aan gewerkt, ze verwachten dit bij de volgende update opgelost te hebben maar wanneer die update precies zal komen, dat is nog onbekend.

Bedankt voor de info @Maja van KPN 

Reageer