DNSSEC komt ook bij KPN

  • 8 December 2019
  • 52 reacties
  • 713 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

52 reacties

Reputatie 4
Badge +1

In mijn aanbod stond dat ik een vast IP adres zou krijgen. Ik vind het in dit opzicht niet zo heel interessant wat jij denkt te weten of als vanzelfsprekend beschouwt. Er is een toezegging gedaan en ik constateer dat KPN medewerkers dit buitengewoon gemakzuchtig verwerpen en ook op geen enkele wijze tegemoet willen komen om de daaruit voortkomende problemen op te lossen.

Dus jij hebt nogsteeds hetzelfde abonnement van 8 jaar geleden met dezelfde snelheid? Als je namelijk ooit eens voor een snellere verbinding gekozen hebt heb je daarmee ook een nieuw abonnement gekregen en daarmee je eventuele recht op een vast IP-adres waar je destijds misschien recht op had verloren. Ik snap overigens ook totaal niet waarom je hier de hele tijd zo'n groot probleem van maakt, gezien je dit zelf zoals ik al zei makkelijk in 10 minuten kan regelen.

Omdat ik na het uitzetten van de eerder noodzakelijk gemaakte KPN mail proxy mijn MX record heb moeten aanpassen naar de rDNS naam. Wat is hier niet duidelijk aan voor jou?

En ja mijn abonnement is ongewijzigd, juist vanwege die voorwaarde dat het een vast IP adres zou betreffen. Heb ik ook al eerder aangegeven.

 

DNSSEC zou hier geen enkele impact op moeten hebben, ik heb zelf ook DNSSEC op mijn domein en het werkt allemaal prima. Klinkt alsof je iets niet goed geconfigureerd hebt.

Op mijn domein werkt het prima. Ik zie verder ook niet echt hoe jij het voor elkaar krijgt om een klacht over KPN te vertalen in een klacht over mijn name service provider. Daarnaast zie ik ook niet echt in waarom jij mij zou willen verplichten om nog eens een extra dienst af te nemen van een derde of vierde partij om iets te herstellen dat voorheen gewoon werkte maar door KPN wordt ondermijnd. Hetgeen dus niet wil zeggen dat het op dit moment niet werkt, maar dat indien KPN het op haar heupen krijgt dat over een seconde wel kan zijn maar niet (direct) intern zichtbaar.

Reputatie 7
Badge +7

Met DNSSEC gaan we onze eigen domeinen signeren en kunnen wij straks signatures checken *indien aanwezig*. Geen DNSSEC op je domein? Geen probleem! Het werkt gewoon zoals “vroegah” DNS ook werkte. Dit hele topic is een discussie over niets, waar vervolgens allemaal zaken bij gehaald worden welke niet relevant zijn voor DNSSEC.

 

Wat is nu echt het probleem?

Reputatie 4
Badge +1

Met DNSSEC gaan we onze eigen domeinen signeren en kunnen wij straks signatures checken *indien aanwezig*. Geen DNSSEC op je domein? Geen probleem! Het werkt gewoon zoals “vroegah” DNS ook werkte. Dit hele topic is een discussie over niets, waar vervolgens allemaal zaken bij gehaald worden welke niet relevant zijn voor DNSSEC.

 

Wat is nu echt het probleem?


Dat KPN onjuiste en onduidelijke informatie verstrekt en “het is nu eenmaal zo” als alles verklarende en zaligmakende uitspraak beschouwt.

Reputatie 7

Dat KPN onjuiste en onduidelijke informatie verstrekt en “het is nu eenmaal zo” als alles verklarende en zaligmakende uitspraak beschouwt.

Welke onjuiste informatie verstrekt KPN dan?

Reputatie 4
Badge +1

Dat KPN onjuiste en onduidelijke informatie verstrekt en “het is nu eenmaal zo” als alles verklarende en zaligmakende uitspraak beschouwt.

Welke onjuiste informatie verstrekt KPN dan?


Krijg je te weinig orders binnen voor dat routertje van jou dat je nu hier zit te klieren?

Reputatie 7
Badge +30

@gordonb3 wjb zit hier alleen met de beste intenties en dit is een oprechte vraag van hem aan jou. Wil je het wel leuk houden, alsjeblieft?

Reputatie 4
Badge +1

@gordonb3 wjb zit hier alleen met de beste intenties en dit is een oprechte vraag van hem aan jou. Wil je het wel leuk houden, alsjeblieft?


Het is helemaal geen oprechte vraag. @wjb vraagt continu naar de bekende weg, dingen die zijn besproken in onderwerpen waar hij zelf aan heeft deelgenomen. Voor zover van enige oprechtheid in zijn voorgaande vraag hier sprake kan zijn heeft dit dus betrekking op het feit dat hij totaal ongeïnteresseerd in veel teveel onderwerpen tegelijkertijd zijn neus aan het steken is, op zoek naar gaatjes om die router van hem, welke kennelijk een soort van toverelixer moet zijn, ter sprake te kunnen brengen. Zelfs in het door mijzelf gestarte onderwerp waar ik aangaf de door mijzelf gevonden oplossing voor reeds in bezit zijnde hardware in uitgewerkte vorm op dit forum te delen moest @wjb er met alle geweld nog even tussendoor fietsen met dat rotding.

Dat @wjb wat wil verdienen mag van mij allemaal best, maar het kunstje gaat naar verloop van tijd vervelen en biedt wat mij betreft sowieso geen enkele toegevoegde waarde. Ik weet verder niet of jullie op dit moment al reclamegelden bij hem in rekening brengen, maar anders is het misschien een goed idee om daar eens mee te beginnen.

Nu ik dan echter via jullie favoriete adverteerder dan toch de aandacht heb, zou iemand dan eindelijk eens een keer een inhoudelijke reactie willen geven inzake datgene dat KPN in haar gebrekkige kennis over haar eigen product kapot heeft gemaakt in plaats van hard weg te rennen?

Reputatie 7
Badge +24

Ik heb wjb hier nog nooit iets zien verkopen hoor. Dus ik snap niet waar je het over hebt.

Reputatie 7

Het is helemaal geen oprechte vraag. @wjb vraagt continu naar de bekende weg, dingen die zijn besproken in onderwerpen waar hij zelf aan heeft deelgenomen. 

Toch was het gewoon een oprechte vraag.

Ik vraag me ook af hoe je op de gedachte bent gekomen dat ik continue naar de bekende weg zou vragen.

 

Voor zover van enige oprechtheid in zijn voorgaande vraag hier sprake kan zijn heeft dit dus betrekking op het feit dat hij totaal ongeïnteresseerd in veel teveel onderwerpen tegelijkertijd zijn neus aan het steken is, op zoek naar gaatjes om die router van hem, welke kennelijk een soort van toverelixer moet zijn, ter sprake te kunnen brengen. 

Ik ben wel benieuwd waar je deze gedachtekronkel vandaan hebt maar wat ik erger vind is dat je mijn oprechtheid in twijfel trekt.

Ik ben ook wel benieuwd over welke "router van mij" je het dan hebt.

 

Dat @wjb wat wil verdienen mag van mij allemaal best, maar het kunstje gaat naar verloop van tijd vervelen en biedt wat mij betreft sowieso geen enkele toegevoegde waarde. 

Ik verdien prima met mijn software bedrijf die zich op een volledig andere branche richt. Alles wat ik hier op het forum doe is puur belangeloos. Gelukkig zijn er voldoende abonnees die de toegevoegde waarde wel kunnen waarderen. :wink:

 

Nu ik dan echter via jullie favoriete adverteerder dan toch de aandacht heb, zou iemand dan eindelijk eens een keer een inhoudelijke reactie willen geven inzake datgene dat KPN in haar gebrekkige kennis over haar eigen product kapot heeft gemaakt in plaats van hard weg te rennen?

Waar doel je dan op, wat heeft KPN dan in haar eigen product kapot gemaakt?

Reputatie 4
Badge +1

@wjb Ja ammehoela. Ik ga de naam van dat ding waar jij niet over uitgepraat raakt dus niet noemen. Dat doe je maar lekker zelf.

Reputatie 7

@wjb Ja ammehoela. Ik ga de naam van dat ding waar jij niet over uitgepraat raakt dus niet noemen. Dat doe je maar lekker zelf.

Ik vraag me af of je nu de EdgeRouter bedoelt of de Fritz!Box.

Jammer overigens dat je niet ingaat op het laatste punt uit mijn vorige bericht.

Reputatie 7
Badge +24

Dit gaat lekker hier. Mijn waardering voor @wjb en de rest die toch nog de moeite neemt om steeds op je vragen te antwoorden.  

@gordonb3 Wat is nou concreet en specifiek je probleem? Waar loop je tegenaan? Dit is al meerdere keren aan je gevraagd zonder een duidelijk antwoord. Een vast IP adres is bij de consumentenmarkt 8 jaar geleden niet aangeboden,. Sterker nog, zover ik weet is dit nooit aangeboden buiten de zakelijke markt om. 

Reputatie 7
Badge +24

@wjb Ja ammehoela. Ik ga de naam van dat ding waar jij niet over uitgepraat raakt dus niet noemen. Dat doe je maar lekker zelf.

Edgerouter. Die word niet door wjb geproduceerd of geleverd hoor :smile:

Reputatie 4
Badge +1

Jongens, luister. Het maakt mij helemaal niets uit wie wat waaraan verdient en daar wel of niet dit forum voor misbruikt, maar van mij uit voegt het niets toe om steeds dezelfde vraag gesteld door dezelfde persoon van hetzelfde antwoord te voorzien. Ik ben ook totaal niet geïnteresseerd in oplossingen die aangeboden worden door derden, ik wil gewoon dat KPN de problemen aanpakt welke zij zelf heeft opgeworpen. Ik snap het probleem ook niet helemaal. Vooralsnog is er niks stuk (meer), maar vanwege de (be)dreiging zal ik op dit moment aan iedereen een negatief advies over KPN geven. Wat willen KPN medewerkers hier nu mee bereiken? Dit is echt zo zinloos. Geef nou gewoon antwoord en werk mee aan een oplossing.

Reputatie 7

Vooralsnog is er niks stuk, maar vanwege de (be)dreiging zal ik op dit moment aan iedereen een negatief advies over KPN geven.

Welke (be)dreiging heb je het dan over?

 

ik wil gewoon dat KPN de problemen aanpakt welke zij zelf heeft opgeworpen. 

Welk probleem heeft KPN dan opgeworpen?

 

Geef nou gewoon antwoord en werk mee aan een oplossing.

Met alle respect, maar voor wat moet er nu een antwoord en een oplossing gaan komen.

Ik heb geen flauw idee wat nu het probleem is dat jij ervaart en dat meen ik oprecht.

 

Als het een probleem is met DNSSEC, welk probleem ervaar je dan want voor zover ik kan constateren is er geen enkel probleem met DNSSEC.

Rode kruisen of niet bij die Verisign checker, dat maakt niets uit zolang er voor het betreffende domein geen DS records vastgelegd zijn.

Zoals @Dennis ABD ook zei: "Geen DNSSEC op je domein? Geen probleem! Het werkt gewoon zoals “vroegah” DNS ook werkte."

 

Mocht je iets anders bedoelen, dan zou ik je, met de beste intenties, willen uitnodigen om jouw vraag éénduidig te formuleren.

Reputatie 4
Badge +1

@wjb Stop nou gewoon. Ik vraag niks aan jou en jij hebt geen antwoorden. Dit gaat over de (gebrekkige) dienstverlening van KPN en daar heb jij geen enkele invloed op.

Reputatie 7

@wjb Stop nou gewoon. Ik vraag niks aan jou en jij hebt geen antwoorden. Dit gaat over de (gebrekkige) dienstverlening van KPN en daar heb jij geen enkele invloed op.

Als jij een antwoord op jouw vraag wilt hebben, dan zal toch eerst duidelijk moeten zijn wat die vraag is en dat is mij nog steeds een raadsel. Als het voor mij een raadsel is, dan zal het voor anderen vast ook een raadsel zijn.

Daar lijkt het ook wel op want twee medewerkers van KPN hebben je eigenlijk dezelfde vraag gesteld.

Wat is nu echt het probleem?

Wat is nou concreet en specifiek je probleem? Waar loop je tegenaan? 

Om KPN in staat te stellen een antwoord te formuleren is het toch echt nodig om te weten wat de vraag is en daar is jouw input voor nodig.

Dit gaat over de (gebrekkige) dienstverlening van KPN en daar heb jij geen enkele invloed op.

Jijzelf ook niet, tenzij je je abonnement opzegt en het bij wijlen XS4ALL gaat proberen of misschien is er nog wel een duurdere zakelijke provider die wel doet wat jij wilt. Zo te zien woon je in een stad, dus daar zal ook nog wel kabel zijn, anders maar 4G (zakelijk of particulier), is goed te doen zeg ik uit ervaring. Keuze genoeg. TV kan via Digitenne, dan gaat er ook niks retour middels verbinding met je LAN.

Het lijkt erop alsof je moderators of andere medewerkers op het matje wilt hebben. Maar volgens mij hebben die hun ding wel gedaan. Meer wordt er niet gedaan denk ik, of je moet die 5 euro extra per maand gaan betalen voor premium. Of dus over naar zakelijk. Als je denkt dat je na 8 jaar ergens recht op hebt wat je nu misloopt, zou ik maar de contracten van destijds doorpluizen, al dan niet met behulp van rechtsbijstand. Dan kan je een formele klacht in dienen op papier per aangetekende brief.

Reputatie 4
Badge +1

@gordonb3 Wat is nou concreet en specifiek je probleem? Waar loop je tegenaan? Dit is al meerdere keren aan je gevraagd zonder een duidelijk antwoord. Een vast IP adres is bij de consumentenmarkt 8 jaar geleden niet aangeboden,. Sterker nog, zover ik weet is dit nooit aangeboden buiten de zakelijke markt om. 

Oké, Alex. Speciaal voor jou nog één keer dan:

Ik kom arbeidsgerelateerd regelmatig in contact met grote bedrijven als KPN en wat je dan vrijwel direct leert is dat marketing en de werkvloer letterlijke mijlenver van elkaar verwijderd staan. Dat jij vanuit jouw visie stelt te weten dat marketing schriftelijk noch mondeling een vast IP adres aangeboden kan hebben op een adres waar in die tijd überhaupt de keuze tussen zakelijk of particulier geen optie was neem ik derhalve met een korrel zout ter grootte van de Noordpool. No offense meant, maar het is gewoon niet aan jou om op dit punt te twijfelen aan mijn woord.

Dat gezegd hebbende ben ik op zich best bereid om mijn omgeving in te richten op basis van een dynamisch adres, maar dat is dus het punt: dat gaat niet! KPN heeft mij door het opheffen van de niet kritische mailproxy namelijk afhankelijk gemaakt van de (generieke) reverse DNS naam van mijn IP adres, welke dus niet eenduidig aan mij verbonden blijkt te zijn. Ervan uitgaande dat mijn IP adres vast zou zijn was dat een overkomelijk probleem, vooral lelijk, met de informatie welke mij sindsdien is gegeven is het dat wel! Ik kan namelijk niet dynamisch mijn MX record beheren en ik zou ook geen enkele name service provider kunnen noemen die mij iets anders dan een A record via een web API laat wijzigen (a.k.a. een DynDNS).

Zoals ik in een ander topic dus reeds stelde: zet gewoon die mailproxy weer aan en dan hebben we tenminste weer iets om het probleem te omzeilen. Of hou gewoon op met als particulier aangemerkte aansluitingen als minderwaardig te beschouwen.

Reputatie 4
Badge +1

Dit gaat over de (gebrekkige) dienstverlening van KPN en daar heb jij geen enkele invloed op.

Jijzelf ook niet,...

 

Duh. Daarom klaag ik dus ook in plaats van te pretenderen een antwoord te hebben.

Dit gaat over de (gebrekkige) dienstverlening van KPN en daar heb jij geen enkele invloed op.

Jijzelf ook niet,...

 

Duh. Daarom klaag ik dus ook in plaats van te pretenderen een antwoord te hebben.

Klagen ja, een goed Nederlands gebruik, maar laat de harde commercie binnen een multinational koud als men weet van wie het komt.

Reputatie 4
Badge +1

Dit gaat over de (gebrekkige) dienstverlening van KPN en daar heb jij geen enkele invloed op.

Jijzelf ook niet,...

 

Duh. Daarom klaag ik dus ook in plaats van te pretenderen een antwoord te hebben.

Klagen ja, een goed Nederlands gebruik, maar laat de harde commercie binnen een multinational koud als men weet van wie het komt.


Slechte reclame is slechte reclame. Daar kom je historisch een stuk moeilijker vanaf dan van goede reclame.

Reputatie 7

Dat gezegd hebbende ben ik op zich best bereid om mijn omgeving in te richten op basis van een dynamisch adres, maar dat is dus het punt: dat gaat niet! KPN heeft mij door het opheffen van de niet kritische mailproxy namelijk afhankelijk gemaakt van de (generieke) reverse DNS naam van mijn IP adres, welke dus niet eenduidig aan mij verbonden blijkt te zijn. Ervan uitgaande dat mijn IP adres vast zou zijn was dat een overkomelijk probleem, vooral lelijk, met de informatie welke mij sindsdien is gegeven is het dat wel! 

En wat als KPN je nu zou zeggen dat je welliswaar een dynamisch IP adres hebt, maar dat dat IP adres in de praktijk nooit zal wijzigen en dat het ook de policy is van KPN om dat IP adres niet te laten wijzigen. Zou je dan gerustgesteld zijn immers dan blijft jouw rDNS keurig naar jouw domein verwijzen…

...en blijft het A record van jouw domein ook keurig naar jouw IP adres wijzen.

 

Mijn publieke IP adres is al jaren 86.86.xxx.xxx en dat zal hij ook nog jaren blijven, daar maak ik mij geen zorgen om.

 

Ik kan namelijk niet dynamisch mijn MX record beheren en ik zou ook geen enkele name service provider kunnen noemen die mij iets anders dan een A record via een web API laat wijzigen (a.k.a. een DynDNS).

Jouw MX record is dan ook niet echt dynamisch te noemen als de wijzigingsfrequentie wellicht één keer per tien jaar is.

Als je jouw eigen mailserver draait dan moet je uiteraard ook niet vergeten om jouw IP adres bij Spamhaus uit de blocklist te verwijderen.

 

Ik ga er vanuit dat Alex of een andere KPN medewerker ook nog wel zal reageren. :wink:

Reputatie 4
Badge +1

@wjb Je reageert weer, terwijl ik je nog zo verzocht heb om dat niet meer te doen. Ik vind al die kansbepalingen ook totaal niet interessant. Waar het mij om gaat is dat KPN voor zichzelf het recht reserveert om op ieder willekeurig moment mijn DNS gegevens ongeldig te maken. Het wissen van de A records zoals onlangs gebeurde beschouw ik hierbij als voorproefje van waar KPN in haar totale onbenul toe in staat is.

Reputatie 7
Badge +24

Waar het mij om gaat is dat KPN voor zichzelf het recht reserveert om op ieder willekeurig moment mijn DNS gegevens ongeldig te maken. 

Ja, dat heb je nou 1maal met een consumenten aansluiting. Als u dat niet wilt, dan zult u wat meer geld uit moeten geven. Zo simpel is dat.