Vraag

Download- en upload snelheid wifi met glasvezel vreselijk traag

  • 13 April 2024
  • 6 reacties
  • 84 keer bekeken

KPN,

Graag z.s.m. ondersteuning

Sinds eind januari is mijn appartement aangesloten op glasvezel. 

  • jullie hebben mij een glasvezelkastje gestuurd
  • een monteur van jullie heeft een kabel doorgetrokken naar mijn modem
  • sinds een aantal maanden heb ik een KPN Experia Box 12
  • als “cadeau” hebben jullie mijn abonnement gratis omgezet naar 200mbit glasvezel verbinding

MIJN ISSUE

sinds ik om ben gezet naar glasvezel is mijn wifi verbinding verschrikkelijk traag.

  • ik heb een gemiddelde download snelheid van 5mbit en uploadsnelheid van 10mbit. en dit terwijl een van de features van glasvezel zou moeten zijn dat de download altijd gelijk is aan de upload snelheid
  • ik kan nog geen Netflix serie kijken zonder dat het beeld korrelig is
  • ik heb zelfs mijn abbonement geupgrade naar 1gbit download en upload en raad eens: er is helemaal NIETS veranderd. geen hogere download of upload snelheid. 

Het verschil tussen de snelheid waarvoor ik betaal (1gbit) en wat ik krijg (5mbit) is echt buiten proportie

-- 

Jullie service pagina’s zijn werkelijk een doolhof van informatie, maar ik heb alles wat te maken heeft met trage wifi verbinding geprobeerd. 

  • ik heb de wifi manager geprobeerd - die raad aan om een wifi versterker aan te schaffen. →  ik zit nog geen 5 meter van mijn modem vandaan met 90% van mijn apparaten, dit kan niet de oplossing zijn. Daarnaast gaat het niet om bereik maar om snelheid
  • de modem zit direct aangesloten op mijn glasvezel kastje
  • het enige wat de verbinding enigszins kan vertraging is de lengte van de kabel tussen het glasvezel kastje en mijn model (5m), maar deze kabel heeft de KPN monteur zelf doorgetrokken

Het is verschrikkelijk dat ik op deze manier met jullie in contact probeer te komen i.p.v. dat ik direct met een van jullie medewerkers in gesprek kan komen


6 reacties

Reputatie 7
Badge +20

@MauriceHol

Het forum is een klanten helpen klanten forum.

Dus vooral klanten helpen elkaar.

Een moderator kijkt ook mee en helpt ook.

 

Het beste kan je (zaterdag tot 17:00 uur) maandag gratis 0800-0402 bellen en vragen om een medewerker. 

 

Zit je niet op het Hotspot netwerk i.p.v. je eigen netwerk?

Kijk even of je wel de juiste gebruikersnaam hebt ingevuld op je mobiel.

Wat is de downloadsnelheid bij een vast aangesloten (via UTP kabel) computer? 

 

En ik snep iets in jouw tekst niet:

KPN heeft het gratis geüpgrade naar 200 Mb/s

Maar je zegt verder dat je betaald voor 1 Gb/s

Hoi @joop2011

bedankt voor je reactie. Ik zal ze maandag bellen, het is wel irritant dat ik dat nummer niet eens kan vinden op de site. 

over je vragen:

  1. ik zit niet op een hotspot, ben direct ingelogd op het kpn netwerk
  2. de download snelheid via de kabel is niet veel beter 7.0 mbit/s download, 7.3 mbit/s upload (zie afbeelding hieronder). Het lijkt alsof de genoemde snelheiden niet eens binnenkomen bij mij..
  3. kpn heeft mijn netwerk inderdaad gratis geupgrade naar 200 mb/s, omdat de problemen begonnen nadat net netwerk was omgezet en het maar 2euro/maand duurder was om over te gaan naar 1 GB/s heb ik zelf mijn abonnement daarna nog weer geupgrade. Dit heeft dus niets uitgehaald
snelheden aan de kabel

mochten jullie nog wat weten, hoor het graag

Heb je de glaskast al eens minimaal 2 minuten van de stroom gehad en na herstart tevens de router een herstart gegeven @MauriceHol , zie verder onderstaande link voor aanvullende hulp:

 

UPDATE:

  • firmware update van de experiabox heeft de snelheid verhoogd naar 90mbit downloaden en 90mbit upload 
  • dit is nog steeds 10x langzamer dan het abonnement dat ik heb. ik snap dat ik niet 1gbit uit de wifi gaan halen, maar dit moet nog steeds sneller kunnen toch? 

 

Reputatie 7
Badge +24

De snelheid op de kabel is ook niet hoog schrijft u. Is de pc of laptop wel rechtstreeks op de KPN Box aangesloten? Er zit niets tussen?

Reputatie 7
Badge +19

 Hi @MauriceHol, als je glasvezelsnelheid zoveel lager is dan verwacht, neem dan eerst onderstaand topic door. Daarin staan de belangrijkste punten om na te lopen, die van invloed kunnen zijn op je snelheid:

Heb je de glaskast al eens minimaal 2 minuten van de stroom gehad en na herstart tevens de router een herstart gegeven @MauriceHol , zie verder onderstaande link voor aanvullende hulp:

 

 

Reageer