Vraag

Draadloos bediening van airco en ip camera's werkt niet bij overgang van V8 naar V12

  • 24 October 2020
  • 10 reacties
  • 107 keer bekeken

Na de installatie van de nieuwe experiabox V12 zijn mijn airco's en ip camera's niet meer zichtbaar op mijn bedieningsapp's. De IP adressen van deze hardware vallen buiten de IP range van het V12 modem. Is hier een oplossing voor?


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Reputatie 7

Wat zijn dan de IP adressen van die airco en IP camera's want het subnet van een V12 is hetzelfde als die van de V8 (192.168.2.0/24) en dus kan dat eigenlijk niet de oorzaak zijn.

Als ik de camera opnieuw wil koppelen aan mijn wifi netwerk (KPN V12)  wordt het Wifi netwerk van mijn camera niet meer getoond op mijn ipad of iphone. Het Netwerk van mijn camera's vallen nu buiten de range. Hoe kan ik de ip adressen van hardware achterhalen? Er is dus wel degelijk een verschil tussen de V8 en de V12!

Reputatie 7
Badge +24

In theorie zou je helemaal niets opnieuw hoeven koppelen. De nieuwe KPN Box zou in principe hetzelfde netwerk (naam) uitzenden dan uw vorige Experiabox. Is dat het geval?

Reputatie 7

Het Netwerk van mijn camera's vallen nu buiten de range. 

Nee, dat doen ze niet, ze krijgen gewoon een IP adres van de V12 in de range 192.168.2.0/24.

Krijgen jouw airco en IP camera's überhaupt wel een wifi verbinding?

Ik heb een camera gereset en nu doet hij het weer. Ik zal waarschijnlijk alle camera's en de airco wifi modules moeten resetten. Waarschijnlijk doen ze het dan weer. Aardig klusje. Bedankt voor de reactie.

Hoi @Maasverkenner . Welkom op het forum. 

Zo te lezen is het met resets opgelost. Dat is fijn. Mocht je toch nog vragen hebben, stel ze gerust.

Ik kan de KlikaanKlikuit IP camera's nu wel koppelen aan mijn Wifi, maar deze streamen niet meer. Ik heb een ICS 2000 controller gekoppeld aan het modem. Dit werkte bij de V8 perfect. Ook mijn airco's kan ik niet meer draadloos bedienen. Moet er een instelling worden aangepast in het V12 modem? 

@wjb ? Jij enig idee?

Mijn advies zou zijn om alles te resetten en opnieuw te koppelen. Maar ik ben geen expert op dit gebied. 

Reputatie 7

Heeft de ICS2000 een IP adres gekregen van de V12?

Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben, stel ze gerust.