Beantwoord

Draadloos internet valt de laatste weken iedere keer weg

  • 14 July 2021
  • 5 reacties
  • 142 keer bekeken

He hallo,

 

de laatste paar weken heb ik het probleem dat draadloos internet iedere keer wegvalt.

Bedraad is het internet gewoon te gebruiken.

Ben in het bezit van glasvezel internet en een ExperiaboxV10a.

Heb nu ca 2,5 jaar dit abonnement en apparatuur maar nog nooit dit probleem gehad.

Modem al diverse keren gereset, wifikanaal gewisseld.

Het wifisignaal doet het gewoon, maar zo maar ineens dus geen draadloos internet meer.

 

Dit is een dagelijks probleem.

 

Wat zou hier een oplossing voor kunnen zijn?

Begint "storend” te worden :-)

 

Alvast dank voor de hulp.

 

Groet, Peter

icon

Beste antwoord door Denise van KPN 15 July 2021, 20:12

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Welkom op het KPN forum, @PeeDeeGee! Balen dat je de laatste tijd problemen met jouw wifi verbinding ervaart. Heb je onze Wifi Manager al eens geprobeerd? Dit is dé manier om het beste uit jouw wifi verbinding te halen. De Wifi Manager zal je vragen een aantal metingen op verschillende locaties uit te voeren. Hierna komt deze met een passende oplossing. Voor het beste resultaat doorloop je de Wifi Manager twee keer.

Naast het doorlopen van de Wifi Manager kan je ook het topic Slechte wifi: oplossingen voor trage en wegvallende wifi doornemen. We geven je in dit topics voor het verbeteren van jouw wifi verbinding.

Hoi Denise,

 

WIFI doet het perfect. Tot in de tuin aan toe. Ik heb KPN super WiFi. 

Ook wifimanager gebruikt. Daarbij is reeds 3 keer het wifikanaal gewijzigd.

Zoals aangegeven valt internet weg, wifisignaal blijft gewoon in de lucht.

 

Helaas is dat dus niet de oplossing.😟

Reputatie 7
Badge +17

Duidelijk. Ervaar je verder nog problemen met jouw diensten, of is het echt alleen de wifi verbinding die wegvalt? Als het alleen de wifi verbinding is die problemen geeft, dan is de vraag of je dit probleem op alle apparaten ervaart of alleen op bepaalde apparaten. Op welke apparaten ervaar je dit probleem?

Hoi Denise, zoals aangegeven is/was wifisignaal perfect. Dat valt niet weg.

Probleem zit hem in internet. Dat valt weg. Ik heb momenten dat ik niet op internet kan, mijn alarmsysteem verbinding verliest, mijn zonnepanelen niet kan volgen, verlichting niet kan gebruiken. Maar wel een perfect wifisignaal.

 

Probleem is ondertussen opgelost, werd er echt gestoord van. Ik heb de Experiabox vervangen. Ik heb mezelf een Fritz!7590 aangeschaft en probleem zijn opgelost.

 

Alles werkt weer zoals voorheen.

 

Probleem zit dus in de Experiabox. Maar als er geen internet is kun je dat niet controleren want je kunt geen verbinding maken.

 

Probleem wat mij betreft opgelost.

 

 

Reputatie 7
Badge +17

Fijn om te lezen dat je geen problemen meer ervaart nu je een Fritz!box in huis genomen hebt. :blush: