Beantwoord

Draadloze verbindingsproblemen met Experia Box 8

  • 12 March 2021
  • 3 reacties
  • 41 keer bekeken

Badge

Ik heb problemen met de verbinding. Ik heb een V8.  Sommige apps, zoals Outlook, werken soms wel, soms niet. Als ik overschakel op G 4 werkt het wel. Dit heb ik sinds kort. 
De verbinding met mijn iWatch werkt helemaal niet. 
Ik heb al een reset gedaan. Ook nog een reset via de website. Alles uit aan, werkt ook niet. Niets helpt. 

icon

Beste antwoord door Marcia van KPN 15 March 2021, 11:01

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Badge

Beste KPN, ik heb nog een toevoeging.

Gisteren en vanmorgen heb ik contact gehad met Apple, omdat mijn iWatch niet update. 

Ze hebben meegekeken bij de instellingen. Volgens Apple ligt het aan de te lage WPA beveiliging van mijn Experia  Box V8.

Op aanraden van Apple heb ik net de update van mijn iWatch bij buren gedaan, die wel een beter beveiligd netwerk hebben. Daar draaide de update  als een tierelier. Kan ik mijn V8 omruilen?

vriendelijke groet,

 

Reputatie 7
Badge +30

Beste @Mariejo, welkom! We horen inderdaad vaker dat Apple dit aangeeft. Echter, onze Experia boxen, ook de V8, zijn gewoon up-to-date qua beveiliging en dat zou dus niets uit mogen maken. Het is zeker mogelijk dat jouw wifi verbinding niet optimaal is. Je kunt hiervoor eens de Wifi Manager doorlopen. Vanaf een bepaalde snelheid krijg je daar Experia Wifi's aangeboden. Dit zijn versterkers die je aan kunt sluiten op de V8. Ik adviseer je dan ook om de Wifi Manager eens door te nemen :-).

Badge

Beste Marcia, dank voor de reactie. Ik heb de WiFi Manager uitgevoerd. De instellingen zouden nu verbeterd moeten zijn. Het lijkt er op dat er nu wel verbinding is met mijn iWatch. De WiFi manager adviseert wel om WiFi versterkers aan te schaffen. Dat vind ik wel vreemd voor mijn gelijkvloerse flatje. Ik kijk het eerst wel even aan. Ik vind het zonde om ook nog eens geld uit te geven voor die twee WiFi versterkers. Ik wil geen (gratis) bedrade extra experia. 
hartelijke groet,