Beantwoord

DSL Media down, Experiabox V8

  • 11 April 2020
  • 13 reacties
  • 195 keer bekeken

Afgelopen dagen valt steeds de router weg. In het modem zelf staat dan een melding; DSL Media down!. Na wat gespeurd te hebben op het internet, kan het misschien komen omdat de DSL kabel er niet goed in zit. Helaas was dit niet het probleem.

Nu blijft het modem zich ongeveer 8 keer per dag opnieuw opstarten! Dit is zeer vervelend, zeker nu iedereen thuis zit vanwege het coronavirus!

Help! Hoe los ik dit het beste op?

Alvast bedankt voor de aandacht!

icon

Beste antwoord door Susan_ 1 May 2020, 10:46

Bekijk origineel

13 reacties

Badge +19

Heb je die kabel al vervangen voor zekerheid?

Reputatie 7
Badge +21

Goedemorgen @Tim Bruines, welkom op het Forum en bedankt voor jouw bericht!

Oef, 8 keer opnieuw opstarten per dag is niet de bedoeling. Ik vind 1 keer al veel, laat staan 8 keer! Je geeft aan dat je de Experia Box V8 hebt, dat is al handig om te weten. Hierboven stelt Joep ook een terechte vraag, heb je de kabel al een keer vervangen? Dit kan het probleem misschien wel oplossen. Heb je daarnaast ook de Experia Box al een keer een harde reset gegeven?

Verder kijk ik graag even in de systemen of ik via een meting ook rare dingen zie en hoe het opgelost kan worden. Wil je hiervoor jouw Forum profiel aanvullen met naam, postcode + huisnummer en klantnummer?

Goedemiddag @Joep1965 en @Susan_ !

Er is sinds juni 2018 geen kabel meer vervangen, dit is toen gebeurd door een monteur van KPN zelf. Hierbij werd er een splitter verwijderd die zorgde voor wat verbindingsproblemen. Zelf kan ik de kabel niet echt vervangen, want ik heb er geen verstand van en wil het dan ook niet helemaal stuk maken.

Paar weken geleden was er tijdens een wegconstructie een kabel doorgeknipt in ons dorp. Nadat dat probleem weer was opgelost, was er een kleine periode voordat de router begon te herstarten. Het lijkt mij sterk dat het probleem daardoor komt, maar ik dacht meld het maar gewoon.

Daarnaast heb ik mijn klantgegevens toegevoegd aan mijn forum profiel! Volgens mij alleen het modem laten rebooten en niet gereset. Dit ga ik nu even doen. Daarnaast lees ik in de logs van de router, dat het probleem vandaag voortkwam om 5:54. Het is nu 12:57. Daarom ga ik nu de modem resetten en als het nog voorkom of opgelost is, horen jullie nog van mij!

Mvg,

Tim

Goedemiddag!

De router heeft nu een hard reset gekregen, maar het probleem blijft voorkomen!

Wat nu?

Reputatie 7
Badge +21

@Tim Bruines, bedankt voor het testen. Ik ga er vanuit dat je de Experia Box direct op het IS/RA punt hebt aangesloten, dit maximaal 2 meter is en je een ronde kabel hebt gebruikt. Als dat allemaal zo is en je hebt niks gewijzigd in de bekabeling, dan gaat daarvoor al iets mis. Ik krijg namelijk na een meting nu ook de melding, slechte verbinding op klantlocatie. Wat ik kan doen is een storingsmonteur inplannen. Deze storingsmonteur zal niet fysiek binnen komen, maar zal je gaan bellen om bepaalde stappen te doorlopen. Hij zal ook buitenshuis metingen uitvoeren op de lijn. Het is wel van belang dat je thuis bent hiervoor, om de monteur misschien te helpen of dingen uit te voeren.

Ik heb de afspraak nu gepland op donderdag 16 april tussen 10.00-12.00. Komt dit niet uit? Dan kan je contact opnemen (via 0800-0402 het liefst) om dit te wijzigen.

Daarnaast heb ik voor alle 4 de mobiele nummers die bij KPN zitten een extra bundel toegevoegd zodat jullie niet zonder komen te zitten!

Reputatie 7
Badge +21

@Tim Bruines het is nu enige tijd later. Heb je contact gehad met de monteur, of is hij alsnog langsgekomen? Ik hoor graag of het opgelost is!

@Susan_ Voor nu heeft de fout niet plaats gevonden, alles werkt als toebehoren. De monteur heeft een nieuw modem (Experiabox V10) en 2 wifi versterkers (DVS1200).

Echter heb ik verkeerd doorgegeven hoeveel versterkers en mis ik er nu 1 (DVS1200). Heb al contact opgezocht met de monteur, maar kreeg hem niet te pakken.

Zou jij een extra versterker (DVS1200) kunnen opsturen?

Ook was er iets mis gegaan met het inleveren van de oude producten, heb slechts het modem ingeleverd en niet met de oude wifi versterkers er bij.

Laat het maar weten!

Mvg,

Tim

Reputatie 7
Badge +21

@Tim Bruines fijn om te horen dat het nu een stuk beter werkt!

De DVS1200 is een draadloze adapter, dit noemen we geen WiFi versterker. Ik ben dus een beetje in de war! Want hoeveel adapters had je hiervoor, en welke versie was dat? Want de adapters, en ook de WiFi versterkers, koop je vaak zelf.. Ik vind het lastig om zo maar een op te sturen, omdat het niet te controleren valt.. Heb je misschien een foto van de 'oude' adapters, die je nog niet retour hebt gestuurd?

En kan je misschien een foto maken van het apparaat waar je nu nog één van mist? 

@Susan_ Sorry voor de verwarring!

Dit zijn de oude adapters die we hadden.

Dit is de nieuwe adapter, waarvan we er 1 van missen.

Hoop dat dit het duidelijker voor je maakt!

Mvg,

Tim

 

Reputatie 7
Badge +21

@Tim Bruines  yes duidelijk dankjewel! Ik heb de vraag bij ons logistieke afdeling neergelegd! :wink:  Ik ga er vanuit dat zij na het weekend (+ Koningsdag) hierop reageren.

Reputatie 7
Badge +21

@Tim Bruines, afgelopen woensdag al is het opgestuurd trouwens. Heb je de 3e adapter inmiddels ook in huis? :smile:

@Susan_  Inderdaad! Hij is gisteren binnengekomen en heb hem gelijk geïnstalleerd! Alles werkt weer als behoren, bedankt voor alles!

Mvg,

Tim Bruines

Reputatie 7
Badge +21

Top, heel fijn om te lezen. Graag gedaan en veel plezier ermee!

Reageer