Vraag

Dubbel Wifi signaal

  • 30 December 2020
  • 6 reacties
  • 659 keer bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Goedendag. Ik hoop dat iemand mij kan helpen?

Oude situatie: Experiabox VG (WiFi VGV7519…...), naast de box een zwarte Arcaduan SSID: BWA-3897… (WiFi router) en een Arcadian WiFi versterker op zolder (WiFi naam volgens de onderkant VVA91173…...) alles van kpn. 

Nu is alleen de Experiabox vervangen en nu zie ik 2 netwerken. Het nieuwe netwerk is overgenomen door de versterker op zolder. De zwarte WiFi router geeft nog steeds het oude netwerk (VGV7519) aan.  Ik kan het netwerk wel veranderen in de router maar dan nog heb ik 2 netwerken met hetzelfde naam. Ik heb de router al hersteld naar fabrieksinstellingen maar hij houd de oude naam vast. 
De zwarte WiFi router zou toch de instellingen over moeten nemen zodat ik 1 netwerk heb?


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 6
Badge +10

Hi @Dmichelv, welkom en dank je wel voor jouw bericht. Het is erg onhandig als de zwarte wifi-versterker een andere netwerknaam uitzend dan de Experia Box. Zou je de zwarte wifi-versterker die de oude netwerknaam toont, los kunnen koppelen van de Experia Box en hem dan kunnen resetten? Ik ga er vanuit dat het gaat om een Experia Wifi, zou je deze kunnen resetten door de resetknop op de achterkant voor 5 seconden ingedrukt te houden. Bij het opnieuw aansluiten synchroniseert hij met de Experia Box en neemt hij de gegevens goed over. Laat je weten of dit het probleem heeft verholpen? Ik hoor het graag!

Dank voor reactie. We hebben de zwarte WiFi versterker benaderd via de browser en hersteld naar fabrieksinstellingen. Dit heeft iig niet geholpen. Volgens mij zou dit hetzelfde resultaat moeten hebben toch?

Badge +19

De Wi-Fi van de experiabox is toch wel uit?? Behalve bij de v10a daar kan de Wi-Fi aanblijven.

Reputatie 7
Badge +24

Je kunt inloggen op de Experia WiFi en dat de netwerknaam en wachtwoord correct instellen.

Dat lukt u toch? Volgens mij geeft u al aan dat u dat kunt. Wat is dan het probleem? 

Joep, WiFi in de box is uitgeschakeld idd.

Nick, dat is idd te wijzigen maar dan nog heb je twee WiFi netwerken in huis toch? 1 de zwarte WiFi versterker. 2 de WiFi versterker op zolder.  Voorheen was dit niet zo. 1 keer inloggen was voldoende voor het hele huis.  

Reputatie 7
Badge +24

Joep, WiFi in de box is uitgeschakeld idd.

Nick, dat is idd te wijzigen maar dan nog heb je twee WiFi netwerken in huis toch? 1 de zwarte WiFi versterker. 2 de WiFi versterker op zolder.  Voorheen was dit niet zo. 1 keer inloggen was voldoende voor het hele huis.  

Als het allemaal 1 naam is, dan is het dus gewoon 1 netwerk. Beter word bet niet.