Beantwoord

Dubieus overstap aanbod door serviceteamm

  • 13 May 2021
  • 14 reacties
  • 2037 keer bekeken

Ik werd gebeld door het bedrijjf Serviceteamm, namens KPN werd gezegd.

Ik kreeg een aanbod om over te stappen naar KPN zakelijk en daarmee zou ik 10 maanden een korting krijgen. Daarna zou ik weer hetzelfde bedrag gaan betalen. Er werden snel wat gegevens uitgewisseld en ik kreeg een email met offerte, waarin KPN logo werd gebruikt. En het was de bedoeling dat ik meteen accepteerde.

Omdat ik het meteen al verdacht vond deed ik dat natuurlijk niet en zei ik dat ik er nog nader naar zou kijken. De verkoper zou de volgende dag terug bellen.

Wat bleek: hij was “vergeten” te zeggen dat het vaste bedrag exclusief BTW was, en dat was inderdaad gelijk aan mijn huidig bedrag. Maar met BTW was het dus meer! Overigens zaten er nog enkele opties niet in het pakket die ik nu wel heb, dus die meegerekend was het nieuwe bedrag zelfs hoger! Dit komt omdat zakelijk duurder is dan consument.

Verder "vergat” hij ook te zeggen dat het een contract was voor 3 jaar, terwijl ik nu iedere maand kan opzeggen. Als ik het dus had geaccepteerd had ik eerst 10 maanden korting gehad, maar daarna ruim 2 jaar veel meer moeten betalen. Uiteraard heb ik het niet gedaan.

Het is me niet duidelijk of serviceteamm een officiële partner is van KPN zakelijk. Als die niet zo is, is het dus oplichting. Hij krijgt van KPN natuurlijk een bonus voor het aanbrengen van een "nieuwe” zakelijke klant (ben nu consument).

Als serviceteamm wel een officiële partner is van KPN vind ik dat KPN dit meteen moet stoppen. Als ik minder goed had opgelet had ik nu in totaal veel meer moeten betalen. Toen ik de verkoper met het (nadelige) verschil confronteerde zei hij natuurlijk dat hij zich vergist had, maar dat betwijfel ik.

Dus wees heel voorzichtig als je dit soort aanbiedingen krijgt, meestal kloppen ze niet!

icon

Beste antwoord door Denise van KPN 15 May 2021, 16:54

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

14 reacties

Reputatie 7
Badge +10

Over dit soort externe verkoop teams is al heel veel negatieve publiciteit.
Met dat soort mentaliteit werkt zoiets eerder negatief naar KPN toe, dan dat het goodwill oplevert.

Reputatie 7
Badge +7

Mocht dit een serieuze aanbieder zijn dan is het wel triest, geen goed reclame voor kpn.👎

Dat is bij mij geen enkele verkoper die ongevraagd belt of aan de deur staat en iets mij ongevraagd wil verkopen.

Is Telecom nog rustig, die energie mafia is een stuk erger.

Reputatie 7
Badge +10

"Serviceteam”:   https://www.serviceteamm.nl/over-ons

“Salesmunks”:   (zie eerder onderwerp / reactie daarover)

of hoe al die aangezochte verkoop clubjes door KPN ook moge heten….

De werkwijze ervan is doorgaans doorspekt van opdringerige verkoopmethoden, en duurder dan wat jezelf aan onderzoek kunt doen en kunt afsluiten aan abonnementen.

Denk nu niet dat dit een ontwikkeling is van “afgelopen jaren”.
Persoonlijk heb ik de afgelopen 25-30 jaar nog nooit anders meegemaakt.

Datgene wat je “aan  de deur” of via telefoon marketing overeenkomt, klopt werkelijk “nooit”,
(nou ja 9 van de 10 gevallen) met de schriftelijke weergave van de overeenkomst die je later krijgt toegestuurd, met datgene wat je eerder bent overeengekomen en de beloftes die men heeft gemaakt. Altijd zitten er wel wat “addertjes onder het gras” die eerder niet zijn vernoemd.

Het kost altijd meer.   Ofwel simpelweg “trap er niet in”.

Reputatie 7
Badge +17

Hallo @Andromeda, welkom op ons forum. Goed dat je ons gevonden hebt. Bedankt dat je dit signaal aan ons doorgeeft. We nemen dit zeer serieus. Ik zal er dan ook voor zorgen dat deze melding bij de juiste partij terecht komt.

Inmiddels is het oktober 2021 en ook ik ben gebeld door deze verkoop colporteurs! 
 

Wat een boeven. Ik stelde steeds kritische vragen. 
 

slechte zaak dat KPN zelf niets doet aan het feit dat ze zich uitgeven ‘namens de KPN te bellen’ ! 
 

waarom sluit de KPN deze partij niet uit? Of neemt juridische stappen! 
ze blijven gewoon het bestand van de KvK bellen met zogenaamde goedkope abonnementen. 
 

heel vervelend 

 

Goed dat je het meldt Saskia. Eerder zegde de KPN moderator toe dit door te geven maar schijnbaar heeft dat geen verbetering opgeleverd.

Daarom heb ik meteen een klacht ingediend bij KPN over deze “partner”. Ik werd meteen teruggebeld door KPN, de dame vond het zeer vervelend en keurde de werkwijze ook af. Ze zei ook dat het momenteel heel vaak voor komt, en dat KPN hier zelf ook last van heeft. Die colporteurs beloven veel maar KPN kan het niet nakomen en moeten klanten dan weer teleur stellen. Maar die partners werken op commissie basis en dus hebben ze hun aandeel al binnen. Wat daarna gebeurt interesseert ze niets.

Ze zei wel dat zei niet meer kon doen dan het doorgeven aan de betreffende afdeling bij KPN en dat het dus maar afwachten is of er wat aan gedaan wordt.

KPN moet dit zelf ook niet willen. Ze hebben hier zelf ook veel last van en het gaat ten kost van hun goede naam.

“AANBOD KPN - SERVICETEAMM”

Vandaag ook ongevraagd telefonisch contact met “telesales” die namens KPN Zakelijk belde.
Slecht luisterend, ongewenst joviaal (zeker voor dé zakelijke markt), niet goed onderbouwd kortingsaanbod.

 

Conclusie: zéér matig opgeleid en/of voorbereid én dus onprofessioneel.


Als KPN zou ik op geen enkele wijze verbonden willen zijn met of zelfs niet genoemd willen worden in relatie tot het bedrijf ServiceTeamm.

Reputatie 7
Badge +7

Zodra je het woord “zakelijk” hoort en je bent consument direct het gesprek beëindigen. Met een dergelijk contract heb je nl. geen enkel consumentenrecht. Dus geen bedenktijd en ook mag een dergelijk contract automatisch verlengen. En je betaalt dus BTW. Tevens geldt natuurlijk dat je als consument eigenlijk zo’n contract niet aangeboden zou mogen krijgen. Een partij die dat toch doet kan de Belastingdienst op het dak krijgen.

Als KPN dit toelaat is dat voor alle partijen schadelijk.

Reputatie 7
Badge +17

@RegB Jammer om te lezen dat je niet tevreden bent geweest over het gesprek met Serviceteamm. Nu geef je aan dat het om een zakelijk aanbod ging. Als je een consumenten abonnement hebt, dan zou ik zeker de tip van @Ernst-Jan opvolgen. Als je echter al wel zakelijk klant bent, kan je het beste een melding maken op ons zakelijk forum.

Gisteren ook gebeld door deze partij. Via sms een aanbod gekregen en na reageren zou ik vandaag ( de volgende dag) gebeld worden om verder af te stemmen. Helaas ben ik er wel ingetrapt 😢 . Net gebeld met KPN om aan te geven dat ik geen gebruik wil maken van de offerte en die zegt dat zij niet op deze manier werken. Volgens hen heb ik geen contract verlenging van drie jaar….Nu  maar hopen dat deze stomme actie me niet in de problemen brengt…

De sms kwam van hetzelfde nummer als waar KPN me mee sms’t en werd ondertekend door;
“Serviceteamm outside
Service@serviceteamm.nl
033 200 7286”

Reputatie 7
Badge +10

Net gebeld met KPN om aan te geven dat ik geen gebruik wil maken van de offerte en die zegt dat zij niet op deze manier werken.
….

033 200 7286

Welk nummer heb je van KPN dan gebeld  - 0800 0402   ?
Je zou dan ook opnieuw het nummer  033 200 7286  kunnen bellen en aangeven dat je van de overeenkomst afziet. Je verder beslist niet om laten praten, en je vooral ook niet "bang” laten maken.

Het clubje heeft twee webpagina's met mooie plaatjes en praatjes.
Geen doorklik links op abonnementen met meer info. Verder kun je er weinig mee.
Ook geen KvK nummer vermeld. (Wettelijk verplicht om op te geven als onderneming).

https://www.serviceteamm.nl

https://www.serviceteamm.nl/contact

Kijk je bij Google Maps op het adres, is het een herenhuis in Nijmegen met nogal wat voordeur belletjes en geblindeerde ramen.  Maakt niet echt een indruk dat het om een kosher bedrijf gaat?

Ik heb de aanbieding even bekeken, maar niet interessant behalve de gratis superwifi punten. Maar het ergste is dat het aanbod voor drie jaar is. Daar is met geen woord over gesproken. Dus KPN stoppen dit soort agressieve bedrijven.

Ook nu nog actief bezig, afgelopen week een aantal keren gebeld door ze.

 

Dank voor de aanwezig info, dit is uitermate nuttig om te weten.

 

Het 'geweldige aanbod’ wat ik kreeg is hetzelfde bedrag als wat ik nu betaal. Alleen nog BTW erbij en een drie-jarig contract. Geen denken aan!