Ik werd gebeld door het bedrijjf Serviceteamm, namens KPN werd gezegd.
Ik kreeg een aanbod om over te stappen naar KPN zakelijk en daarmee zou ik 10 maanden een korting krijgen. Daarna zou ik weer hetzelfde bedrag gaan betalen. Er werden snel wat gegevens uitgewisseld en ik kreeg een email met offerte, waarin KPN logo werd gebruikt. En het was de bedoeling dat ik meteen accepteerde.
Omdat ik het meteen al verdacht vond deed ik dat natuurlijk niet en zei ik dat ik er nog nader naar zou kijken. De verkoper zou de volgende dag terug bellen.
Wat bleek: hij was “vergeten” te zeggen dat het vaste bedrag exclusief BTW was, en dat was inderdaad gelijk aan mijn huidig bedrag. Maar met BTW was het dus meer! Overigens zaten er nog enkele opties niet in het pakket die ik nu wel heb, dus die meegerekend was het nieuwe bedrag zelfs hoger! Dit komt omdat zakelijk duurder is dan consument.
Verder "vergat” hij ook te zeggen dat het een contract was voor 3 jaar, terwijl ik nu iedere maand kan opzeggen. Als ik het dus had geaccepteerd had ik eerst 10 maanden korting gehad, maar daarna ruim 2 jaar veel meer moeten betalen. Uiteraard heb ik het niet gedaan.
Het is me niet duidelijk of serviceteamm een officiële partner is van KPN zakelijk. Als die niet zo is, is het dus oplichting. Hij krijgt van KPN natuurlijk een bonus voor het aanbrengen van een "nieuwe” zakelijke klant (ben nu consument).
Als serviceteamm wel een officiële partner is van KPN vind ik dat KPN dit meteen moet stoppen. Als ik minder goed had opgelet had ik nu in totaal veel meer moeten betalen. Toen ik de verkoper met het (nadelige) verschil confronteerde zei hij natuurlijk dat hij zich vergist had, maar dat betwijfel ik.
Dus wees heel voorzichtig als je dit soort aanbiedingen krijgt, meestal kloppen ze niet!
Beste antwoord door Denise van KPN
Bekijk origineel