Beantwoord

Telefonisch overlast namens KPN

  • 18 December 2020
  • 23 reacties
  • 3101 keer bekeken

Dag beste KPN,

 

Hoewel ik geniet van de af en toe leuke reclames op TV heb ik verder geen relatie met jullie. Dat gezegd hebbende is het toch wat merkwaardig te noemen dat mijn telefoonnummer constant wordt gebruikt voor telefonische verkoop namens KPN. Het bedrijf '’Servicebeheer'’ zoals men zichzelf noemt, is de afgelopen dagen redelijk volhardend gezien de diverse telefoonnummers die gebruikt worden om in contact te komen met mij. Eenmaal opgenomen doet men tot vijf keer aan toe alsof men '’Van KPN'’ zelf is, zelfs na meerdere keren navragen. 

 

 

Kleine greep uit het gesprek:

'’Hallo met LUCAS van (onduidelijk gemompel) namens KPN!!!!!!!!!'’

'’Met wie?'’

'’Met Lucas van …… Namens KPN!!!!'’

'’Dus niet ván KPN?'’

'’Jawel.'’

'’Maar u bent niet van KPN zelf'?'’

'’Ja, wij bellen namens KPN'’.

'’Maar van welk bedrijf bent u?'’

'’Servicebeheer namens KPN, ik spreek voor KPN.'’

 -- Iets onbenulligs over glasvezel waarop ik het monoloog onderbreek met de vraag of men bekend is met het Bel-Me-Niet register -- 

Hierna werd na enkele seconden stilte de verbinding verbroken. Zal wellicht ook onderdeel zijn van het script als men aangeeft geregistreerd te staan in het filter om dit bovenstaande te doen voorkomen.

 

 

 

Bel-Me-Niet register heeft men klaarblijkelijk ook lak aan, dus graag contact met deze heren dames van '’Servicebeheer'’ gezien zij jullie een slechte naam geven als KPN zijnde, mochten zij niet '’van KPN'’ zijn.

 

Een greep uit de meest recente telefoonnummers waarmee mijn mobiele nummer gebeld wordt zijn:

 

+31857732735 (14 en 15 december mee gebeld) 0857732735 (mooi voor Google Cache)

+31513724043 (16 en 17 december mee gebeld) 0513724043

+31857732734 (17 december) 0857732734

 

Lang verhaal kort mijn verzoek: Spreek deze organisatie '’Service Beheer'’ aan op het overtreden van de wet in het kader van het bel me niet register, en bij deze graag mijn telefoongegevens uitschrijven voor huidige en alle toekomstige telefonische campagnes en verdere telefonische communicatie met KPN en ‘namens’ KPN.  Dm of privé bericht voor contactgegevens mogelijk, geen idee hoe dat hier werkt.

 

Alvast dank,

icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 3 March 2021, 11:22

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

23 reacties

Een bedrijf mag je nog tot 10 jaar na beëidiging van de klantrelatie benaderen met aanbiedingen. Ook als je ingeschreven staat bij Bel-me-niet.

Een bedrijf mag je nog tot 10 jaar na beëidiging van de klantrelatie benaderen met aanbiedingen. Ook als je ingeschreven staat bij Bel-me-niet.

Ik ben géén klant geweest van KPN, niet of nooit geweest. Dus dat is niet van toepassing hier.

 

Edit: ik heb overigens je antwoord per abuis gemarkeerd als Beste reactie, kan dat niet terugdraaien voor zover ik kan zien.

Reputatie 7
Badge +10

Dag beste KPN,

 

Hoewel ik geniet van de af en toe leuke reclames op TV heb ik verder geen relatie met jullie. Dat gezegd hebbende is het toch wat merkwaardig te noemen dat mijn telefoonnummer constant wordt gebruikt voor telefonische verkoop namens KPN. Het bedrijf '’Servicebeheer'’ zoals men zichzelf noemt, is de afgelopen dagen redelijk volhardend gezien de diverse telefoonnummers die gebruikt worden om in contact te komen met mij. Eenmaal opgenomen doet men tot vijf keer aan toe alsof men '’Van KPN'’ zelf is, zelfs na meerdere keren navragen. 

 

 

Kleine greep uit het gesprek:

'’Hallo met LUCAS van (onduidelijk gemompel) namens KPN!!!!!!!!!'’

'’Met wie?'’

'’Met Lucas van …… Namens KPN!!!!'’

'’Dus niet ván KPN?'’

'’Jawel.'’

'’Maar u bent niet van KPN zelf'?'’

'’Ja, wij bellen namens KPN'’.

'’Maar van welk bedrijf bent u?'’

'’Servicebeheer namens KPN, ik spreek voor KPN.'’

 -- Iets onbenulligs over glasvezel waarop ik het monoloog onderbreek met de vraag of men bekend is met het Bel-Me-Niet register -- 

Hierna werd na enkele seconden stilte de verbinding verbroken. Zal wellicht ook onderdeel zijn van het script als men aangeeft geregistreerd te staan in het filter om dit bovenstaande te doen voorkomen.

 

 

 

Bel-Me-Niet register heeft men klaarblijkelijk ook lak aan, dus graag contact met deze heren dames van '’Servicebeheer'’ gezien zij jullie een slechte naam geven als KPN zijnde, mochten zij niet '’van KPN'’ zijn.

 

Een greep uit de meest recente telefoonnummers waarmee mijn mobiele nummer gebeld wordt zijn:

 

+31857732735 (14 en 15 december mee gebeld) 0857732735 (mooi voor Google Cache)

+31513724043 (16 en 17 december mee gebeld) 0513724043

+31857732734 (17 december) 0857732734

 

Lang verhaal kort mijn verzoek: Spreek deze organisatie '’Service Beheer'’ aan op het overtreden van de wet in het kader van het bel me niet register, en bij deze graag mijn telefoongegevens uitschrijven voor huidige en alle toekomstige telefonische campagnes en verdere telefonische communicatie met KPN en ‘namens’ KPN.  Dm of privé bericht voor contactgegevens mogelijk, geen idee hoe dat hier werkt.

 

Alvast dank,

Dit is NIET KPN, maar frauduleuze spam. Zeggen inderdaad namens KPN te bellen maar dit is niet waar! Hebben op één of andere manier telefoonbestanden in handen gekregen en vallen heel veel mensen hiermee lastig.

Het mag dan wellicht niet van KPN zijn, maar ze bieden mij ongevraagd een product aan van KPN. Ergens in dit proces ontvangt deze partij hier dus geld voor, uiteindelijk van KPN om klanten aan te brengen. En dan is het aan KPN om dit soort praktijken te stoppen, want het is gewoon illegaal.

Het lijkt me niet dat de merknaam KPN zich wil associëren met dit soort wettelijk verboden praktijken in Nederland? In mijn geval wordt mijn beeld van KPN er niet beter op door dit soort overlast en het is er hoe dan ook aan gelegen dat KPN zich hier in elk geval voor probeert in te zetten om dit soort dingen te voorkomen. Tenzij het KPN natuurlijk niet interesseert, in dat geval ook prima, weet ik waar ik in elk geval in de toekomst nooit naartoe wil overstappen met mijn aansluitingen.

Weer is er ongevraagd contact opgenomen met mij vanuit een KPN partner. Ik wil jullie er graag op wijzen dat deze wijze van telefonische verkoop ongevraagd is verboden in Nederland. Gelieve met mij contact op te nemen om e.e.a. qua gegevens uit jullie bestand te laten verwijderen. Alle opeenvolgende ongevraagde telefonische benaderingen zullen worden gemeld bij de ACM.

 

Alvast dank,

 

Mvg 
 

Roy

én weer een ongevraagd telefoontje vanuit '’Sales Monks'’, in opdracht van KPN. Wanneer stopt dit telefonische terreur? We kunnen de rollen ook wel gaan omdraaien en dit forum helemaal vol gaan spammen tot ik een antwoord krijg van iemand van KPN? Graag contact met de klachtenafdeling, ik BEN geen klant van KPN en ga dat ook NOOIT worden. Wat een ontzettende treurige bende zeg. Te lui om een normaal antwoord te geven.

@forumnaamvoorkpn . Ik heb niet gereageerd omdat een ander forumlid al een duidelijk antwoord heeft gegeven.

Ik betreur dat je de telefoontjes als ongewenst en vervelend beschouwd. Het staat bedrijven vrij om potentiele klanten te bellen mits je ingeschreven staat bij bel-me-niet.

Als het vervolgens wél blijft gebeuren kun je de stappen via deze website doorlopen: https://www.consuwijzer.nl/telefonische-verkoop/telemarketing/wilt-u-dat-verkopers-u-niet-meer-bellen-zo-regelt-u-het

 

Als ik de mogelijkheid had om jouw gegevens ‘uit het systeem’ te halen, had ik dat uiteraard direct gefikst maar zo werkt het helaas niet. Ik kan je verzekeren dat ik die mogelijkheid niet heb. 

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @forumnaamvoorkpn 
KPN heeft hier niets mee te maken en ook geen enkel invloed op, je bent hier verkeerd om deze klacht voor te leggen.
Je moet bij de link van Erwin_ wezen, daar kun je je klacht kwijt.
En het forum spammen zou ik niet doen, dan krijg je een ban en kom je er nooit meer in.

Wees voorzichtig voortaan om je gegevens op het internet achter te laten, zo komen de spammers aan jou gegevens.

KPN heeft hier wel degelijk mee te maken. De tussenbedrijven ontvangen immers een commissie van KPN bij elke succesvolle telefonische overeenkomst. Dat KPN haar handen hier vanaf wilt halen is begrijpelijk, echter wel verwerpelijk.

 

@Erwin_ Ik neem aan dat je dit juist andersom bedoeld dat het bedrijven vrij staat om te bellen '’Mits men juist NIET ingeschreven staat'’. Een inschrijving in het Bel-Me-Niet register is natuurlijk juist bedoeld ter voorkoming van zulke telefonische overlast.

Zoals ook al eerder gemeld ben ik ingeschreven bij het Bel-Me-Niet register en heeft KPN en/of haar sales bedrijven die men opdracht geeft tot ongevraagde telefonische verkoop daar simpelweg lak aan gezien dit register door hen klaarblijkelijk wordt genegeerd. 

Daarnaast wil ik je graag adviseren om de regels omtrent telemarketing in Nederland nog eens na te lezen, want wat je beweert is namelijk feitelijk incorrect. Het staat bedrijven helemaal niet '’vrij'’ om potentiële klanten te bellen. Dit mag uitsluitend indien de consument:

  • Eerder klant is geweest (Ik heb nooit diensten afgenomen van KPN);
  • Momenteel klant is (Ben dus ook géén klant van KPN en/of dochterbedrijven);
  • De consument zelf heeft verklaard om gebeld te mogen worden (Ik heb géén van deze bedrijven toestemming gegeven om mij te mogen benaderen);
  • De verwerking in het Bel-Me-Niet register nog niet is verwerkt (tot een max van zes weken)
  • Een donatie voor een goed doel heeft gegeven (Sales Monks valt bij mij niet onder het goede doel waar ik ooit aan heb gedoneerd).

 

Inmiddels gelukkig wel een serieus bericht ontvangen via het Twitter kanaal van KPN, waar men wel een onderzoek heeft opgestart.

 

Desalniettemin rest helaas niets anders dan een klacht bij het ACM aan te maken om aan te geven dat bedrijven in opdracht van KPN helaas de wet overtreden en hier niet van af zien ondanks meerdere waarschuwingen en inschrijvingen in het Bel-Me-Niet register. Teleurstellend dat het op deze manier moet, maar ik ga er in ieder geval zorg voor dragen dat andere consumenten ook op de hoogte zijn van dergelijke praktijken en hen adviseren ook contact te leggen met de Autoriteit Consument & Markt om melding te blijven doen van deze misstanden. Ik weet in elk geval bij welke organisatie ik niet mijn telecom diensten zal afnemen in de toekomst.

 

@huistijger Bedankt voor je advies. Ik laat nooit zomaar gegevens achter tenzij ik deze zeer nodig acht, en zeker niet voor toestemming om telefonisch benaderd te mogen worden. Zodra ik een abonnement beëindig of een overstap maak, bel ik altijd de voorgaande provider/verkoper op, of verstuur ik een brief waarbij ik een verzoek doe tot verwijdering van mijn persoonsgegevens. Daarnaast vink ik ten alle tijden de optie uit wanneer men om toestemming vraagt om telefonisch hetzij elektronisch contact op te mogen nemen met commerciële doeleinden.

Helaas werken bovenstaande maatregelen voor KPN en/of haar sales bedrijven die in opdracht werken voor KPN niet gezien zij blijven bellen, daarbij negerend het Recht van verzet en de registratie van het Bel-Me-Niet register, ook al ben ik nooit klant van KPN geweest en daarbij voldoend aan alle voorwaarden die de ACM verbindt aan deze wettelijke regels.

@forumnaamvoorkpn Excuus. Ik bedoelde inderdaad ‘mits je niet bent ingeschreven’.

Heb je een linkje naar het twitter gesprek met KPN.  Ik wil graag weten hoe mijn collega's dit denken op te lossen. (en ik ben altijd bereid bij te leren).

Zal het draadje in een DM sturen als ik dat hier kan doen? KPN op Twitter gebruikte geen naam van de persoon die het in onderzoek heeft / melding heeft aangemaakt.

Ik heb even met mijn collega's van webcare gesproken. Er komen/kwamen bij hun veel klachten binnen over deze specifieke campagne. Veel mensen ervaren het als opdringerig en ongewenst.  Wat ik er van begrijp hebben ze dat nu in onderzoek. Je mag me gerust DM’en met meer informatie. 

Hoi Erwin,

 

Fijn om te lezen dat ik ook niet de enige ben die dit als zeer ongewenst ervaart. Telefonische verkoop is tot daar aan toe, maar als het niet volgens wettelijke regels geldt en in naam/commissie van KPN wordt uitgevoerd is dat natuurlijk geen fijne reclame voor KPN zelf ook. Hartelijk dank in elk geval voor het oppakken. Intussen heb ik zelf de nummers geblokkeerd, en zal ik blijven noteren wanneer ik weer gebeld wordt en door welk specifieke bedrijfsnaam.

Ik heb even met mijn collega's van webcare gesproken. Er komen/kwamen bij hun veel klachten binnen over deze specifieke campagne. Veel mensen ervaren het als opdringerig en ongewenst.  Wat ik er van begrijp hebben ze dat nu in onderzoek. Je mag me gerust DM’en met meer informatie. 

Kan ik uit deze reactie opmaken dat KPN een contract heeft afgesloten met Salesmonks? Er wordt zelfs gesproken over een campagne; vandaar deze vraag.

Mocht dit zo zijn, waarom kan KPN dit niet eenvoudig toegeven als je meerdere mensen binnen het bedrijf hiernaar vraagt?

Mocht dit zo zijn, waarom heeft KPN besloten om na de klachten uit 2020 over ditzelfde bedrijf besloten toch door te gaan met Salesmonks?

Reputatie 7
Badge +10

Kan ik uit deze reactie opmaken dat KPN een contract heeft afgesloten met Salesmonks?
Er wordt zelfs gesproken over een campagne; vandaar deze vraag.

Inderdaad mag je naar ik denk wel aannemen dat KPN een contract heeft met Salesmonks.

Daar gaat Salesmonks kennelijk ook prat op als je het logo van KPN zowel op hun website als in een promotiefilmpje van hen voorbij ziet komen.

https://salesmonks.nl/   Het logo van KPN bijna onderaan. Filmpje bijna bovenaan.

Nog eens apart het filmpje:   https://vimeo.com/457733101   Kijk eens bij 55 seconden.

Als je dat promoteifilmpje zelf ziet, lijken scenes van een bekende film model te hebben gestaan:
“The Wolf of Wallstreet”    :nerd:   :stuck_out_tongue_winking_eye:

Kan ik uit deze reactie opmaken dat KPN een contract heeft afgesloten met Salesmonks?
Er wordt zelfs gesproken over een campagne; vandaar deze vraag.

Inderdaad mag je naar ik denk wel aannemen dat KPN een contract heeft met Salesmonks.

Daar gaat Salesmonks kennelijk ook prat op als je het logo van KPN zowel op hun website als in een promotiefilmpje van hen voorbij ziet komen.

https://salesmonks.nl/   Het logo van KPN bijna onderaan. Filmpje bijna bovenaan.

Nog eens apart het filmpje:   https://vimeo.com/457733101   Kijk eens bij 55 seconden.

Als je dat promoteifilmpje zelf ziet, lijken scenes van een bekende film model te hebben gestaan:
“The Wolf of Wallstreet”    :nerd:   :stuck_out_tongue_winking_eye:

Zo'n vermoeden had ik al :wink: . Ben al ruim een maand bezig om uit te zoeken hoe de vork in de steel zit, waar ze hun gegevens vandaan halen etc. Deze vragen waren enkel het sluitstuk hiervan (hoor- en wederhoor).

Sterker nog, een medewerker van KPN adviseerde me naar aanleiding hiervan een officiële melding te maken zodat KPN dit door zou kunnen spelen naar de politie (bij misbruik van de naam KPN)

Het filmpje is net iets te veel van het goede :joy: .

Reputatie 7
Badge +10

Sterker nog, een medewerker van KPN adviseerde me naar aanleiding hiervan een officiële melding te maken zodat KPN dit door zou kunnen spelen naar de politie (bij misbruik van de naam KPN)

Maar als Salesmonks in opdracht werkt voor KPN, denk ik niet dat de naam “KPN” wordt misbruikt?

In dat geval niet, echter ontkende elke medewerker van KPN die ik gesproken heb, dat er een overeenkomst is tussen Salesmonks en KPN.

Twee weken geleden heeft zelfs een medewerker intern onderzocht of er een contract is, maar ook die contactpersoon vond het allemaal heel vreemd, omdat niemand binnen KPN het wilde bevestigen noch ontkennen.

Reputatie 7
Badge +10

Het is maar de vraag of de medewerkers die je gesproken hebt er iets vanaf weten?
Kan ook zijn dat hen te verstaan is gegeven daar geen mededelingen over te doen?

Van de klantenservicemedewerkers die je direct aan de lijn krijgt, verwacht ik dat niet. Maar van de medewerkers die het uit zouden zoeken, had ik wel op z'n minst verwacht wel een sluitend antwoord te krijgen. :slight_smile:

Even ter info aan iemand van KPN hier; ben zojuist weer gebeld dus de telefonische overlast gaat vrolijk door.

 

Nummer: 070 200 88 63, gebeld op 15:41 19 maart 2021.

Bedrijfsnaam: Landelijke Service namens KPN (bleef na 4 keer de bedrijfsnaam te vragen, nog steeds volhouden: ‘’namens KPN’’. Er wordt waarschijnlijk ontslag gegeven aan medewerkers die KPN niet noemen in de bedrijfsnaam, zelfs als daar 4 keer achter elkaar naar wordt gevraagd.

 

Opnieuw Recht van verzet uitgesproken en aangegeven dat ik niet voor niets in het bel-me-niet Register sta ingeschreven, ondanks dat bedrijven die voor KPN targets willen halen, hier blijkbaar klinkklare schijt aan hebben. 

 

Overigens frappant dat geen enkele andere telecomprovider het zo bont maakt. In de afgelopen jaren ben ik enkel gebeld door bedrijven die werken voor KPN, Vodafone en T-Mobile heb ik (gelukkig) geen irritante ongevraagde ongewenste en ongegronde telefonische gesprekken van gehad.

 

@forumnaamvoorkpn  @Erwin_ 

0702008863 – Aantal beoordelingen: 10× Storend – onbekend… (wieheeftgebeld.nl)

Er zijn er meer die hier niet van gediend zijn…….

Het specifieke nummer is dus 225 keer opgezocht op één enkele dag.

Ervan uitgaande dat de helft het nummer niet opzoekt later op Google, zijn dat dus enkele honderden mensen per dag, als het niet meer is want dit is nog een hele voorzichtige schatting (ik denk eerder dat slechts 25% of minder het nummer na gesprek nog even opzoekt).

Tevens zie ik dat hier ook al topics over zijn van maanden geleden. In elk geval goed om te lezen dat ik niet de enige ben die niet gediend is van ongevraagde telefonische verkoop terwijl ik geen klant ben en ook niet ga worden.

 

Ik heb inmiddels ook opnieuw contact gelegd met de ACM over de praktijken van deze sales bedrijven in samenwerking met KPN. Er is per 1 juli een nieuwe telecomwet die dit soort zaken strenger zal gaan aanpakken, gezien je na die tijd nadrukkelijk toestemming moet hebben gegeven om jouw persoonsgegevens te kunnen gebruiken voor dergelijke louche praktijken.  Wellicht is het daarom zo druk bij al deze bedrijven, er valt bij KPN flink geld te verdienen om nog even die laatste targets mee te pakken voor de komende maanden. :zipper_mouth: 

 

Anderen die hiervan ook hinder ervaren en na het zoeken van deze telefoonnummers uitkomen op dit topic, je kunt je ook richten tot de ACM zodat alle meldingen kunnen worden verzameld zodat de wettelijke regels gehandhaafd kunnen worden. Niet alleen na 1 juli, maar óók nu is het uiteraard niet toegestaan om ongevraagd consumenten telefonisch te benaderen indien je geen klantrelatie hebt of hebt gehad met de verkopende partij.