Vraag

DVS 650 en 1200

  • 18 July 2019
  • 17 reacties
  • 770 keer bekeken

Ik had de nieuwste DVS aangeschaft, omdat ik dacht dat die beter was dan de 650, maar ik kreeg geen goede verbinding. De lampjes bleven rood of bleven rood knipperen. Af en toe werd het lampje wel wit, maar niet constant.
Met de DVS 650 had ik altijd wel een stabiele verbinding.
Ik heb een vermoeden dat de slechte verbinding van de 1200 aan het elektriciteitsnetwerk ligt. We wonen in een ouder huis ( begin 1960) en de meeste stopcontacten zijn niet geaard. Is mijn vermoeden juist?
Heb mijn DVS 650 weer in gebruik genomen en die geeft wel een goede verbinding.
Moet de KPN niet betere voorlichting geven over de DVS 1200 en vermelden dat deze pas goed werkt in nieuwere huizen met een geaard electriciteitsnetwerk?

17 reacties

Kan ik nog reageren?
Ik had de nieuwste DVS aangeschaft, maar ik kreeg geen goede verbinding. De lampjes bleven rood of bleven rood knipperen. Af en toe werd het lampje wel wit, maar niet constant.
Met de DVS 650 had ik altijd wel een stabiele verbinding.
Ik heb een vermoeden dat de slechte verbinding van de 1200 aan het elektriciteitsnetwerk ligt. We wonen in een ouder huis ( begin 1960) en de meeste stopcontacten zijn niet geaard. Is mijn vermoeden juist?
Heb mijn DVS 650 weer in gebruik genomen en dat werkt perfect.
Moet de KPN niet betere voorlichting geven over de DVS 1200 en vermelden dat deze pas goed werkt in nieuwere huizen met een geaard electriciteitsnetwerk?
Hallo @Peko , als je de 1200 op 1 stopcontact op elkaar prikt lukt het dan ook niet?
Een geaard stopcontact is geen (rand)voorw(aarde) voor het goed functioneren, met randaarde kan het systeem wel hogere snelheden verwerken.
Bedankt voor je reactie Jan. Op 1 stopcontact op elkaar geprikt krijg ik wel een goede verbinding.
Maar een aardig eind uit elkaar ( hetgeen de bedoeling is) komt er geen goede verbinding.
Een kabel trekken naar de computer over 25 meter is geen optie ( geen kruipruimte onder de vloer).
Ik blijf dat vreemd vinden, omdat de DVS 650 wel goede verbinding mogelijk maakt.
Reputatie 7
Badge +28
Hoi Peko, dat zou geen invloed moeten hebben op de onderlinge verbinding. De DVS1200 hoort in identieke situaties beter te werken. De DVS650 waren wel losgekoppeld toen je de 1200's aansloot? Anders wordt het signaal verdeeld over alle aanwezige adapters. Je kunt proberen even opnieuw te koppelen door de resetknop een paar seconden ingedrukt te houden. Als het echt niet werkt kun je ze binnen annuleringstermijn (14 dagen) kosteloos retourneren. Zie ook Klantenservice
Reputatie 7
Badge +24
Zo als met veel dingen zo: nieuwe technieken zijn sneller, hebben meer capaciteit, maar zijn gevoeliger voor storing. Kijk maar naar digitenne.
Hallo @Peko , heb je de powerlines al eens een fabrieksreset gegeven?
Heb je al eens bij de FAQ-afdeling van Devolo gekeken voor een oplossing?
Heb je in de betreffende ruimtes waar de powerlines hangen het al eens op een ander stopcontact geprobeerd? Er zijn in een ruimte meestal meerdere stopcontacten aanwezig.
Let op, bij een meervoudig stopcontact mag alleen de powerline aangesloten worden.
Succes.
Hoi Jan,
Ik heb inderdaad vandaag de DVS in een ander stoplicht gestopt om uit te proberen en ja hoor, de verbinding is veel beter. Even afwachten of de verbinding ook goed blijft na 1 of 2 dagen.
Maar om de DVS 1200 aan te sluiten op de Experiabox van KPN moet ik dan wel een gat boren door een muur, want een ander stopcontact is niet in de buurt van de Experiabox. En in een stekkerdoos is uit den boze! Bedankt voor je goede tips!
Beste Joran,
Probleem is opgelost, want ik heb de DVS 1200 die het dichts bij de Experiabox zat in een ander stopcontact gestopt! De verbinding lijkt nu wel stabiel met een constant brandend wit lichtje.
Moet wel een gat door een muur boren!!
Hallo @Peko , goed om te lezen dat mijn adviezen je vooruit geholpen hebben.
Veel plezier van je installatie en graag gedaan uiteraard.☺️
Hoi Jan, ik ben te voorbarig geweest. De onderlinge verbindingen begonnen goed met een constant wit lichtje, maar na een half uurtje begonnen de witte lichtjes weer langzaam te knipperen. Heb je enig idee waar dat aan kan liggen?
reactie verwijderd.
Hallo @Peko , het wil ook nog wel eens helpen de powerlines 180 graden (halve slag dus) te draaien en dan in het stopcontact te doen, mocht het toevallig een meervoudig stopcontact zijn kun je ook eens 1 van die andere contacten proberen, mogelijkheden te over dus.
Succes.
Beste Joran,
Probleem is opgelost, want ik heb de DVS 1200 die het dichts bij de Experiabox zat in een ander stopcontact gestopt! De verbinding lijkt nu wel stabiel met een constant brandend wit lichtje.
Moet wel een gat door een muur boren!!

Deze vind ik grappig. Deze verbindingsets die hun signaal door de electrakabel sturen zijn bedoeld voor mensen die echt niets willen boren.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Power_line_communication

Beste Joran,
Probleem is opgelost, want ik heb de DVS 1200 die het dichts bij de Experiabox zat in een ander stopcontact gestopt! De verbinding lijkt nu wel stabiel met een constant brandend wit lichtje.
Moet wel een gat door een muur boren!!
Deze vind ik grappig. Deze verbindingsets die hun signaal door de electrakabel sturen zijn bedoeld voor mensen die echt niets willen boren.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Power_line_communication

Hallo @CorL , het kan voor @Peko toch echt de oplossing zijn om een goede verbinding op te bouwen, hij hoeft bij goede werking nog steeds geen 25 meter UTP-kabel te trekken.
Reputatie 7
Badge +28
Hoi Jan, ik ben te voorbarig geweest. De onderlinge verbindingen begonnen goed met een constant wit lichtje, maar na een half uurtje begonnen de witte lichtjes weer langzaam te knipperen. Heb je enig idee waar dat aan kan liggen?

Als het lampje langzaam knippert staat de adapter in standby. Als je niets doet kan dat, als er wel activiteit op het netwerk is moet dat niet gebeuren.

Het is misschien een idee de devolo Cockpit te installeren. Hiermee zie je de status van de adapters en de snelheid waarmee ze onderling verbonden zijn. Handig om te vergelijken met de DVS650 en om te achterhalen welk stopcontact het best werkt.
Het mysterie van de 1200 is nog niet opgelost. ik heb de 650 weer geinstalleerd en die werkt prima!
ik begrijp nog steeds niet, waarom de 650 het wel goed doet en de 1200 heel matig. Het lijkt wel of de 1200 gevoeliger is voor invloeden van buiten af, zoals dimmers, halogeen lampen en dergelijke.
Toch hou ik de 1200 nog in reserve, want de 650 is niet meer leverbaar door de KPN.
ik zal binnenkort de Devolo Cockpit installeren om de status te achterhalen vam de adapters. Maar voor nu heb ik het even helemaal gehad met die problemen van de 1200!!
Reputatie 7
Badge +28
Dat kan ik me voorstellen! Jammer dat het zo tegen zit. Ik vraag me af of er een defect zit in deze DVS1200. Onder gelijke omstandigheden mag je een aanzienlijke verbetering verwachten. Je hebt uiteraard garantie als je dit product bij ons hebt aangeschaft, zie daarvoor ook de link die ik eerder stuurde, Klantenservice.

Misschien dat de cockpit wat meer duidelijk maakt. Als je nog zin hebt om te testen ben ik erg benieuwd wat daar uit komt.

Reageer