Beantwoord

Een week na einde contract nog geen retourdoos ontvangen

  • 4 June 2021
  • 13 reacties
  • 320 keer bekeken

Reputatie 1

Een week geleden is mijn Internet + TV contract met KPN beëindigd. Voor beëindiging zou een retourdoos voor de apparatuur verzonden worden, maar een week later heb ik deze nog niet ontvangen. Wordt de retourdoos nog opgestuurd?

icon

Beste antwoord door Maja van KPN 5 June 2021, 22:11

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

13 reacties

Buiten de tekst van dit bericht kopieeren en ergens opslaan (of nog beter een screenshot maken) hoef je dus niets meer te doen. (Maar daarvoor had je het waarschijnlijk ook opgesteld). KPN geeft geen andere mogelijkheden om dit te melden, dus als ze jou straks de apparatuur in rekening willen brengen. Gewoon even verwijzen naar dit bericht.

 

Wat een goede adviezen geef jij @CorL , je kan wel zien dat je weinig met KPN op hebt en zeker niet met de oud klanten en hun gewoon op kosten wilt jagen of ellende op de hals.:drooling_face:

KPN geeft aan een retour doos te sturen, en vraagt ook om de spullen retour te sturen, in dat proces kan er altijd wat mis gaan en dan is contact noodzakelijk, nu behoort de klant dus contact op te nemen met KPN en wel op zo’n manier dat KPN ook reageert, dat is hier nog niet gebeurt dus kun je het wel opslaan maar je verliest altijd.

@Sjo78 Je kan nu wachten tot er een KPN moderator reageert, je kan bellen met KPN op 0800-0402 of even chatten, daar allemaal geen zin in, gooi alles in een passende doos, maakt niet uit wat als het maar iets stevig is, doe er een briefje bij met de gegevens waar ze vandaan komen, schrijf daar onderstaand adres op en geef hem af bij de PostNL, bewaar het verzendbewijs tot je bericht krijgt dat de spullen binnen zijn en je bent gedekt.

Kpn
Antwoordnummer 10119
2400VB Alphen aan den Rijn

Wat een goede adviezen geef jij @CorL , je kan wel zien dat je weinig met KPN op hebt en zeker niet met de oud klanten en hun gewoon op kosten wilt jagen of ellende op de hals.:drooling_face:

Ik zie even niet hoe een oude klant op de kosten kan worden gejaagd door nalatigheden van KPN. Door klant te zijn van KPN?

Maar in wezen geef je het nog meer aan dan ik, dat als KPN iets verkeerd doet je ze hierop schrijftelijk moet attenderen en dat dan goed vast te leggen. Meer schreef ik niet. 

Je hebt overigens een andere ervaring met KPN dan ik. Jij spiegelt KPN af als een klantonvriendelijke organisatie, die altijd de schuld bij de klant legt. Mijn ervaring is anders maar in dit forum lees ik nogal eens dat op sommige plekken dit wel gebeurt in individuele gevallen. 

Het verschil tussen jouw berichten en mijn berichten is dus dat ik het goed op heb met KPN. 

Voor KPN is een belangrijk doel van dit forum verbeteringen aanbrengen en dat kan niet als ze niet geattendeert worden op onvolkomenheden. 

 

 

Reputatie 7
Badge +11

Ik zie even niet hoe een oude klant op de kosten kan worden gejaagd door nalatigheden van KPN. Door klant te zijn van KPN?

Ahja, en het kan niet fout gegaan zijn bij de postbezorging? De retourdoos is een service, genoeg ISP's sturen niet eens een retourdoos en daar mag je het zelf uitzoeken. Zijn al die providers dan ook nalatig? Nee dat zijn ze niet. De provider draagt zorg dat de apparatuur bij de klant komt, het is de verantwoordelijkheid van de klant dat die apparatuur terug komt.

Ik zie even niet hoe een oude klant op de kosten kan worden gejaagd door nalatigheden van KPN. Door klant te zijn van KPN?

Ahja, en het kan niet fout gegaan zijn bij de postbezorging? De retourdoos is een service, genoeg ISP's sturen niet eens een retourdoos en daar mag je het zelf uitzoeken. Zijn al die providers dan ook nalatig? Nee dat zijn ze niet. De provider draagt zorg dat de apparatuur bij de klant komt, het is de verantwoordelijkheid van de klant dat die apparatuur terug komt.

Ja. Maar wat is er fout als de klant via dit forum (meer mogelijkheden zijn er niet bij KPN), schriftelijk attendeert dat er mogerlijk iets fout is gegaan. Een moderator kan dit oppakken en bijvoorbeeld hetzelfde schrijven als Doornekamp deed, maar dan zonder die persoonlijke beledigingen.

 

 

@CorL Als jij alle ervaringen zou hebben gehad die ik heb gehad zorg je wel dat alles waterdicht wat je doet, en ja ik ben redelijk pro KPN omdat zij over het algemeen de zaakjes wel op orde hebben(hadden) maar of dat zo blijft, lees mijn onderschrift even, er is 1 ding wat me tegenhoud, Mijn Vrouw (TLC):drooling_face::confounded: .

KPN is zeker niet heilig in mijn ogen, als Freedom nu goede TV gaat leveren of er een andere mogelijkheid komt ben ik weg, dat is nog meer mijn ding.

Alleen een berichtje op een sociaal kanaal gooien is juridisch niet steekhoudend, hoor wederhoor is steekhoudend. (zwart op wit) anders verlies je het altijd en jij doet af of dat ene berichtje al voldoende is.

En het is net wat @NHendriks , tenzij anders gecommuniceerd moet jij als klant die dingen retour sturen en binnen de in de voorwaarden gestelde tijd, het enige wat je daarvan vrij kan pleiten is schriftelijk de melding dat het niet meer terug hoeft (mag op op mail of hier) en niks anders.

 

Toevoeging, @CorL dus dat ik je iets terugfluit vind je het een persoonlijke belediging, en dat zegt degene die hier moderators en andere persoonlijk aanvalt als het hem uitkomt, spiegelen noemen we dat, of wie kaatst kan de bal verwachten

@CorL Als jij alle ervaringen zou hebben gehad die ik heb gehad zorg je wel dat alles waterdicht wat je doet, en ja ik ben redelijk pro KPN omdat zij over het algemeen de zaakjes wel op orde hebben(hadden) maar of dat zo blijft, lees mijn onderschrift even, er is 1 ding wat me tegenhoud, Mijn Vrouw (TLC):drooling_face::confounded: .

Je bent dus duidelijk een nieuweling als klant bij KPN. Dit in tegenstelling tot mij bij PTT/KPN in alle klant hoedanigheden.

Daarom lijkt het mij stug dat je van mij een bericht leest waarin ik een moderator persoonlijk aanval (zo ie zo val ik nooit mensen persoonlijk aan, maar wil wel schrijven of iets nu echt zo moet). Medewerkers van KPN voeren opdrachten van meerderen uit volgens de regels die hiervoor staan. 

Ik ben nog niet zo lang actief in dit forum maar wel langer dan jij klant bent. Ik heb de wijze waarop de moderators een probleem aanschieten zien veranderen.  Vroeger waren er een paar goede moderators maar de meeste reageerden voornamelijk emotioneel richting klant. De klant zit hier niet op te wachten, die wil een oplossing. Op die louter emotionele berichten zal ik wel eens hebben gereageerd, kritisch zijn is dat in mijn ogen. 

Sinds die tijd heb ik de wijze waarop moderators reageren zien veranderen, nu zijn er in mijn beleving meer goede moderators dan slechte. Misschien heeft mijn positief bedoelde kritiek hieraan wel bijgedragen.    

 

Reputatie 1

pffffffff, ik vroeg gewoon om een simpel doosje...

Reputatie 7
Badge +21

Tja @Sjo78 de discussie hierboven ‘ontspoort’ een beetje :yum: .

Gebruik een eigen doos, stop er een notitie bij met jouw naam en adresgegevens en geef het af bij een PostNL punt. Bewaar het verzendbewijs. Dan hoef je je geen zorgen te maken over kosten.

Zie:  Apparatuur terugsturen (Huur of bruikleen) | KPN.com

Verzenden naar het antwoordnummer is gratis.

Reputatie 7
Badge +20

pffffffff, ik vroeg gewoon om een simpel doosje...

Hmm, deze discussie had je vast niet verwacht van te voren :grimacing: Er staan wel goede en kloppende dingen in, maar ik zal nog even voor je samenvatten hoe het zit.

Het retourproces is volledig geautomatiseerd en vanuit dit proces wordt er zo'n 14 dagen ná de einddatum van je abonnement, een retourdoos verzonden. Dat je nu nog niets ontvangen hebt, klopt dus als een bus :wink: Mocht je daar niet op willen wachten of wordt hij niet binnen die periode bij je bezorgd, om wat voor reden dan ook, dan is dit een perfect advies:

Gebruik een eigen doos, stop er een notitie bij met jouw naam en adresgegevens en geef het af bij een PostNL punt. Bewaar het verzendbewijs. Dan hoef je je geen zorgen te maken over kosten.

Zie:  Apparatuur terugsturen (Huur of bruikleen) | KPN.com

Verzenden naar het antwoordnummer is gratis.

Als je jouw naam- en adresgegevens én klantnummer op een briefje bij de doos in stopt, weten ze bij ons retourcentrum bij welk abonnement de apparatuur hoort en komt het helemaal goed!

Reputatie 1

Uiteindelijk twee weken na het einde van het contract toch een retourdoos ontvangen. Het modem en de tv ontvanger meteen terug gestuurd, maar nu kreeg ik op 21 juni een mail dat de tv ontvanger is aangekomen, maar dat ik het modem nog moet terug sturen. Via de chat meteen aangegeven dat de tv-ontvanger EN het modem in de retourdoos zijn terug gestuurd. De medewerker bevestigde dit. Beide waren ontvangen. 

Nu krijg ik vandaag (30 juni) een brief dat ik het modem nog moet terug sturen. Ik weet niet waar het mis gaat, maar ergens gaat het fout in de communicatie in het retourproces. Graag ontvang ik een schriftelijke bevestiging dat de tv-ontvanger EN het modem ontvangen zijn door KPN (voordat ze met aanmaningen gaan komen).

Reputatie 7
Badge +20

Nou zeg, dat is raar @Sjo78 :thinking:

Ik zal dit even doorgeven aan onze logistieke afdeling, zodat ze je modem ook retour kunnen melden!

Reputatie 1

Nou zeg, dat is raar @Sjo78 :thinking:

Ik zal dit even doorgeven aan onze logistieke afdeling, zodat ze je modem ook retour kunnen melden!

Fijn. Bedankt!