Beantwoord

Eerst wel internet, nu niet vanwege verhuizing?

  • 2 April 2019
  • 6 reacties
  • 81 keer bekeken

Klacht.
Eind maart heb ik (klantnummer * ) mijn verhuizing, naar de Nachtegaalstraat 45 in Goor, doorgegeven. Helaas kon er niet eerder dan 12 april een monteur langskomen. Dit namen we dan maar op de koop toe. Hierna ben ik 3 dagen achter elkaar gebeld door verschillende KPN medewerkers m.b.t. een verhaal over een kabel die er niet zou liggen. Uiteindelijk zou hier op 2 april ook een monteur voor komen. Uiteindelijk is er op 29 maart al een monteur geweest. Die constateerde dat er wel een telefoonkabel aanwezig was. Hij was tevens zo aardig om de modem en alles al aan te sluiten. Hierdoor hadden we ineens sneller dan verwacht internet en TV. Alle complimenten naar deze monteur. 5 dagen plezier eraan kunnen beleven en gisterenavond ineens niets meer. Klantenservice gebeld. Zou er vandaag een monteur langskomen. Eerder vrij moeten nemen van mijn werk, komt de monteur bij mijn oude huisadres. Na telefonisch contact moest ik de klantenservice maar weer bellen. Vanmiddag klantenservice gebeld. Krijg ik te horen dat het hele systeem pas op 12 april gestart wordt en dit niet versneld kan worden. Beetje vreemd als het eerst wel gedaan heeft. Een monteur hoeft er niet meer bij te komen, omdat alles al is aangesloten. Dus lijkt het mij een simpele druk op de knop.
Een familielid die tijdelijk Digitenne bij ons neer heeft gezet, had binnen een uur beeld nadat hij contact met jullie heeft gehad nadat het niet werkte.
De frustratie ligt nu hoofdzakelijk bij het feit dat alles gewerkt heeft en van de één op andere dag niet meer. En we nu weer 10 dagen moeten wachten.

*Admin: klantnummer verwijderd i.v.m. privacy.
icon

Beste antwoord door Susan_ 5 April 2019, 11:37

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +21
Goedenavond @PeterSl, welkom op het Forum en bedankt voor je bericht!

Helaas heeft een verhuizing aardig wat voet in aarde, wat betreft tijd. Net als een nieuwe aansluiting, hebben we minimaal 3 weken nodig om dit in orde te maken. Het kan zijn dat er al wel signaal op de lijn zat, maar dat de verhuizing administratief nog niet in orde is. Het is dan wel gek dat het heeft gewerkt, maar dan was het wachten op het moment dat het zou stoppen.. Dat is nu helaas gekomen 😞

De verhuizing staat inderdaad op 12 april, wat dus de uiterste datum gaat worden voordat het weer werkt. Naar voren halen kunnen wij helaas niet regelen, het systeem laat dat niet toe. Op dit moment staat er nog wel een monteur ingepland, maar ik begrijp uit je verhaal dat dit niet meer nodig is. Dan kan ik kijken of het een optie is, om die afspraak er in ieder geval uit te halen zodat je hiervoor niet thuis hoeft te blijven.

In ieder geval mijn excuses dat het op deze manier gaat, en je eigenlijk een beetje blij bent gemaakt met een dode mus..
Monteur voor het aansluiten, is niet meer nodig. Medewerkster klantenservice die ik vandaag heb gesproken, zou deze afspraak eruit halen. Zij bevestigde mij telefonisch dat dit ook gebeurt was. Vreemd dat de afspraak nu er nog in staat.
Reputatie 7
Badge +21
@PeterSl, vreemd dat mijn collega dit zo heeft doorgegeven... Ik hebt vanochtend nog even gekeken voor de zekerheid, en de monteursafspraak staat er inderdaad nog steeds in. Ik krijg de volgende melding als ik de afspraak eruit wil halen: Het annuleren van deze monteur is niet mogelijk. Deze monteur zal installatie werkzaamheden moeten verrichten aan de verbinding, zonder deze zal de klant geen (volledig) werkende diensten krijgen. Het is daarom niet mogelijk deze monteur te annuleren.

De optie om de monteur te annuleren is er dus helaas niet, hij moet nog werkzaamheden verrichten om ervoor te zorgen dat alles goed aangesloten gaat worden en geen storingen gaat geven.
Dan zie ik de monteur op 12 april wel verschijnen en hoop dan dat alle problemen worden opgelost.
Hoe zit het dan met de abonnementskosten, nu ik enkele weken zonder internet en TV zit?
Reputatie 7
Badge +21
@PeterSl, daar ga ik wel vanuit! Tot de 12e is het signaal actief op het oude adres. Als je eerder dan de bij ons bekende verhuisdatum al over bent gegaan naar het nieuwe huis, kunnen wij er niet voor zorgen dat het signaal direct overgezet is. Vandaar dat we ook vragen om de verhuizing op tijd door te geven, zodat je in het nieuwe huis op tijd diensten hebt! Als het na 12 april nog niet werkt, kunnen we vanaf de 12e tot de opgeloste datum wel een vergoeding aanvragen. Maar ik ga er niet vanuit dat het na 12 april nog steeds niet werkt.

De website en/of app van iTV zou wel gewoon moeten werken, via bijvoorbeeld 3G/4G.
ff inhaken ik zou voor glasvezel gaan
ik heb dit van kpn 500/500 en bevalt prima
in jou situatie is alleen caiway beschikbaar
glasvezel is alles boven het koper draadje
zie hier

https://www.caiway.nl/pakketten/alles-in-1-glasvezel

alleen moet er nog een glasaansluiting in Uw woning aan gelegd worden
wel jammer dat kpn niet over deze glaskabel gaat cogas gebied

Reageer