Beantwoord

Eigen website niet bereikbaar vanaf mijn KPN verbinding

  • 5 August 2019
  • 14 reacties
  • 1489 keer bekeken

Wij hebben een vreemd probleem. Wij kunnen één specifiek domein niet goed bereiken vanuit ons kpn netwerk (bekabeld of wifi), de host van ons gehuurde domein meld dat alles goed staat aan hun kant, het domein is representin.nl, ons modem is al een aantal keer gereset maar dit mocht niet baten, echter is het domein wel te bereiken via elk ander netwerk bijvoorbeeld via 4G of andere externe netwerken.

Wij kunnen op onze windows apparaten de website beperkt bereiken maar niet op onze mobiele telefoons (ios 12, iphone x en iphone 7. en android LG G6 (oreo))onze telefoons zijn gereset naar de fabrieksinstellingen. De subpage representin.nl/organisaties werkt wel zowel op de mobiele telefoons als op de Windows apparaten, dat is het gekke ervan.

Wij hebben ons netwerk en apparaten nagekeken en uitgesloten, meer kunnen wij niet doen hier en de host (vdx.nl) geeft aan dat er bij hun geen foutmeldingen of problemen zijn.

Het gekke is dat bij pingen vanuit mijn android soms wel goed gaat en soms niet, 60% packet loss bijvoorbeeld. Dit is een tracert vanuit mijn windows:

code:
Tracing route to www.representin.nl [141.255.181.31]
over a maximum of 30 hops:


1 8 ms * 1 ms mijnmodem.kpn.home [192.168.2.254]
2 8 ms 8 ms 11 ms 195.190.228.129
3 * * * Request timed out.
4 18 ms 13 ms 32 ms atom86.globalswitch.nl-ix.net [193.239.117.99]
5 15 ms 17 ms 15 ms te0-14.cr1.gls.as49685.net [95.142.106.131]
6 14 ms 19 ms 13 ms te4-4.cr1.nkf.proserve.nl [80.246.207.225]
7 220 ms 227 ms 225 ms te5-5-vl7.cr1.dp.nl.proserve.nl [80.84.254.74]
8 14 ms 14 ms 15 ms srv12088.hostingserver.nl [141.255.181.31]


Ons wifi netwerk is stabiel met 40 mbit/s download en via de kabel is hetzelfde probleem helaas. Weten jullie hier raad mee, bij de klantenservice wordt ik van het kastje naar de muur gestuurd.
icon

Beste antwoord door Alex van KPN 6 August 2019, 18:43

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

14 reacties

Reputatie 7
Badge +24
Hi codGmer, welkom hier.

Toffe site! Dit probleem ben ik tot nu toe alleen tegengekomen wanneer er bij de host van de site een blacklist ontstaat op je IP. Heb je specifiek aan Digitalux/VDX nagevraagd of je IP daar niet op een blacklist staat? Ook al kun je een gedeelte wel bereiken. Om je IP te achterhalen ga je naar https://www.watismijnip.nl/ als je het thuisnetwerk bent verbonden.
Bedankt voor het compliment, wij hebben aan VDX nagevraagd maar die zien dat alles op groen staat, ook volgens KPN staat alles op groen en volgens KPN ligt het aan ons modem en we zouden het met het google DNS kunnen omzeilen. Maar het gekke is dat het toch ook moet werken met de standaard DNS? Als we het 'primaire dns' naar 8.8.8.8 of 8.8.8.4 veranderen in het modem dan werkt het nog niet op de meeste van onze mobiele apparaten maar als we het op het device zelf veranderen naar het google dns werkt de website soms wel. Ik weet hier geen raad mee en KPN heeft verder geen ondersteuning voor dit probleem hebben ze me verteld, wat te doen?
Reputatie 7
Badge +24
Als je de dns aanpast, heeft dat niet altijd onmiddellijk effect. Probeer eens de apparaten opnieuw op te starten.
Als je de dns aanpast, heeft dat niet altijd onmiddellijk effect. Probeer eens de apparaten opnieuw op te starten.
Helaas heeft het herstarten van de apparaten geen effect, ik heb dit enkele dagen geleden aangepast en het zou nu in effect moeten zijn getreden. Alleen vraag ik me toch af waarom het niet met de standaard DNS kan?

Ineens kreeg ik dit op mijn desktop, en 10 minuten later werkte de verbinding naar de site wel weer en in de tussentijd werkte overige websites. Ik snap er echt niks meer van, de meeste submappen van het domein konden wel bereikt worden.

Wij hebben inmiddels een klant die hetzelfde probleem heeft, alleen kan hij de website wel bereiken vanuit zijn telefoon maar als hij de app van Representin opstart geeft hij aan dat de verbinding mislukt is, en dit is constant.
Excuses, toen ik op opslaan drukte en de pagina deed herladen kwamen mijn nieuwe reacties niet door op dit forum.
Reputatie 7
Badge +24
Geen excuses nodig. Ik moet wel eerlijk bekennen dat ik niet weet hoe dit kan. Heb dit hier van alle mogelijke kanten laten onderzoeken, van onze kant wordt niets geblokkeerd. Ik wil zeker niet de mensen van je hosting tegenspreken, maar het moet toch daar ergens aan liggen. Een bepaalde instelling.
Reputatie 7
Badge +24
Edit: schiet me nog iets te binnen. De DNS, heb je dit aangepast zowel in de modem als op je apparaat?
Edit: schiet me nog iets te binnen. De DNS, heb je dit aangepast zowel in de modem als op je apparaat?
Ja, maar dit mag helaas niet helpen.

hier is nog een nieuwe tracert 141.255.181.31

Tracing route to representin.nl [141.255.181.31]
over a maximum of 30 hops:

1 5 ms 7 ms 1 ms mijnmodem.kpn.home [192.168.2.254]
2 10 ms 5 ms 18 ms 195.190.228.129
3 * * * Request timed out.
4 9 ms 17 ms 12 ms atom86.globalswitch.nl-ix.net [193.239.117.99]
5 11 ms 11 ms 11 ms te0-14.cr1.gls.as49685.net [95.142.106.131]
6 10 ms 10 ms 10 ms te4-4.cr1.nkf.proserve.nl [80.246.207.225]
7 11 ms 14 ms 11 ms te1-4.cr1.eun.proserve.nl [80.84.254.114]
8 10 ms 10 ms 10 ms te1-1-vl3.cr2.eun.nl.proserve.nl [80.84.254.26]
9 13 ms 16 ms 12 ms te5-5-vl12.cr2.dp.nl.proserve.nl [80.84.254.66]
10 19 ms 12 ms 20 ms representin.nl [141.255.181.31]

Trace complete.

Na het modem gaat het mis lijkt het wel, ik heb gister nog een uur gebeld met de host en die hebben alles nog een keer nagelopen ook of mijn ip geblokkeerd was en verschillende traceroutes vanuit mijn pc uitgevoerd en zeggen dat de site wel te bereiken is vanuit hier en van andere netwerken dus dan ligt het niet aan hun.
Reputatie 7
Badge +24
Hi, elkaar net gesproken en het blijkt om een zakelijke aansluiting te gaan.

Zoals afgesproken hier een link naar het zakelijke forum, omdat we hier aan de consumentenkant geen inzage hebben in je gegevens: https://zakelijkforum.kpn.com.

Zou je daar een topic willen plaatsen met je vraag? Eventueel kun je ook de link plaatsen naar dit topic voor de volledigheid: https://forum.kpn.com/internet-9/eigen-website-niet-bereikbaar-vanaf-mijn-kpn-verbinding-477525. Dan moet dit helemaal goed komen. Dankjewel overigens voor je tijd aan de telefoon zojuist.
Hi, elkaar net gesproken en het blijkt om een zakelijke aansluiting te gaan.

Zoals afgesproken hier een link naar het zakelijke forum, omdat we hier aan de consumentenkant geen inzage hebben in je gegevens: https://zakelijkforum.kpn.com.

Zou je daar een topic willen plaatsen met je vraag? Eventueel kun je ook de link plaatsen naar dit topic voor de volledigheid: https://forum.kpn.com/internet-9/eigen-website-niet-bereikbaar-vanaf-mijn-kpn-verbinding-477525. Dan moet dit helemaal goed komen. Dankjewel overigens voor je tijd aan de telefoon zojuist.

Helaas heb ik tot op heden nog niks gehoord op het zakelijk forum, hoe kunnen we dit verder oplossen?
Oh. Dat is wel heel vreemd. De medewerkers van KPN worden geacht om binnen afzienbare tijd te reageren.
Heb je een linkje naar het topic wat je daar hebt aangemaakt?
Oh. Dat is wel heel vreemd. De medewerkers van KPN worden geacht om binnen afzienbare tijd te reageren.
Heb je een linkje naar het topic wat je daar hebt aangemaakt?

https://zakelijkforum.kpn.com/internet-bellen-9/eigen-website-niet-goed-bereikbaar-vanaf-mijn-kpn-verbinding-11818 dit is de link.
Reputatie 7
Badge +24
Ergens is het daar blijven hangen. We hebben elkaar zonet wakker gebeld en we gaan aan de slag. Sorry voor de vertraging, ik kan je wel beloven dat de zakelijke jongens weten wat ze aan het doen zijn. 🙂