Vraag

Erg moeilijk om speciale aanbod van KPN voor bewoners van zorginstellingen te realiseren.

  • 20 February 2021
  • 2 reacties
  • 1293 keer bekeken

Onderstaande mail naar zorginstellingen@kpn.com gestuurd, tot op heden geen antwoord.

 

Geachte KPN,

 

Onderstaande zo kort en bondig als mogelijk neergeschreven.

 

Op  6 februari gebeld met 08000766 om een KPN abonnement aan te vragen voor bewoner van een zorginstelling.

Mijn schoonmoeder is plots opgenomen (080221) in een zorginstelling en wel zorginstelling Kapellehof, Robbenoordstraat in Den Oever.

Op haar oude adres gebruikte ze Ziggo, bij de zorginstelling hebben ze een algemeen abonnement bij KPN speciaal voor zorginstellingen en voor een speciale prijs van 37,50.

 

Dus op 6 februari naar een van uw thuiswerkende medewerkers gebeld, vrouw aan telefoon, uitgelegd, moment ga even met supervisor praten, lijn verbroken na 3 min 6 sec.

Wederom gebeld, kreeg Vincent aan de lijn, 6 x ff kijken gehoord, moment neem even met iemand anders contact op na 7 min 14 lijn verbroken.

 

Op 7 februari weer geprobeerd, medewerker aan de lijn, kon het niet vinden weer in de wacht gezet, na 20 min en 55 seconden heb ik de telefoonverbinding verbroken.

 

Na een uur wederom gebeld kreeg een man aan de lijn (Marcel?) die begreep wat de bedoeling was en zei dat hij eerst ff moest overleggen met iemand en dan ergens anders kon inloggen om dat speciale abonnement te registreren.

Hij beloofde me dat de verbinding niet werd verbroken.

Na een tijdje kwam hij weer in de lucht, afspraak gemaakt dat de monteur op 7 maart 2021 de boel zou komen instaleren, kon niet eerder verplichte maand opzegtermijn. Ondertussen werd de verbinding weer verbroken 20 min 7 sec.

Na een paar minuten werd ik gebeld door (Marcel?), (privenummer) met het excuus dat de verbinding weer verbroken was en de afspraak 7 maart was definitief.

 

Ziggo gebeld of het mogelijk was de boel zsm over te zetten van haar oude naar haar nieuwe adres, dat ging telefonisch en kon direct verzorgd worden, zodat ze in ieder geval tot 7 maart tv, internet en telefoon zou hebben.

Bij de zorginstelling aangekomen bleek ze alleen tv van Ziggo te hebben, geen telefoon en internet.

Ziggo gebeld,  voor 12  februari monteur geregeld, kwam ook gisterenochtend, bleek inderdaad alleen tv te hebben en geen internet en telefoonsignaal, dat komt doordat KPN een contract heeft met KAPELLEHOF, dus tot 7 maart geen internet of telefoon, wel tv.

 

Op 12 februari weer KPN 08000776 gebeld met de vraag of de datum van 7 maart niet naar voren kon worden gezet, 4 weken zonder telefoon of internet is niet fijn.

Weer gebeld een andere medewerker aan de lijn, moest, u raad het al, ook weer lang zoeken vond uiteindelijk de naam van mijn schoonmoeder, maar verder niets over een eventuele afspraak op 7 maart, wederom even overleggen met meerdere en u raad het al na 21 min muziek ging de verbinding over in ( alle medewerkers zijn in gesprek een moment ……) waarna ik na 6 minuten contact kreeg met een nieuwe medewerker die uiteraard niets van dit alles wist, ging  weer even overleggen en u raad het al, weer in de wacht en  na in totaal 39 minuten wederom de mededeling ( alle medewerkers zijn in gesprek een moment ……)

 

U begrijpt dat ik wat moedeloos werd, dus op 12 febr nog maar een poging gedaan, weer hetzelfde verhaal, ze zei blijf u aan de lijn, ga even overleggen, na 21 min 10 sec wederom ( alle medewerkers zijn in gesprek een moment ……)

 

Op 13 februari wederom gebeld nu met 0800 0402 met Esra, kort uitgelegd, ze vroeg info, daarna een momentje, kwam gelukkig weer na een paar minuten aan de telefoon, meldde een momentje graag moet even serviceafdeling bellen, kom zo terug, ik hoop het zei ik nog…

Gelukkig na 10 minuten nam ze contact op, ze had serviceafdeling gecontact, die meldde dat ze zelf niet kon zien of er op 7 maart een afspraak stond,  het niet eerder kon omdat een eventuele monteur moest graven,vorst  corona etc terwijl alles kant en klaarligt in de zorginstelling.

Moet wel vermeldden dat (Marcel?) en Esra mij wel keurig geholpen hebben……

 

Ziggo lukt het wel dezelfde dag om de tv-beelden om te zetten naar de zorginstelling, terwijl KPN aldaar een contract/overeenkomst heeft je een maand moet wachten op internet en TV?

 

Vreemd en bovenstaande is zeer klant-onvriendelijk.

Dus ik heb de pogingen opgegeven en hoop middels deze mail een fatsoenlijk antwoord van u te krijgen op mijn vraag, kan het niet eerder.

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2 reacties

Reputatie 7
Badge +13

Hoi @woesik990, welkom. 

Wat een vervelende situatie, mijn excuses dat je zoveel hebt moeten bellen. Het is natuurlijk helemaal vervelend dat de verbinding telkens verbroken wordt.

Helaas is het bij een nieuwe aanvraag bijna nooit mogelijk om een monteursbezoek/aansluitdatum te vervroegen. De aansluitdatum hangt van meerdere factoren af; is het IS/RA gereed, het overnemen van het telefoon nummer, wanneer is de eerst volgende monteur beschikbaar, etc. 

Is jouw schoonmoeder afhankelijk van een zorgalarm? 

Hallo Hanna,

bedankt voor het antwoord.

Het verplegingstehuis heeft KPN, bij navraag bij technische man/vrouw van het huis, zegt dat er nog nooit een monteur is geweest en als er een nieuwe bewoner komt  en deze het speciale aanbod van KPN  wil hebben, internet en TV Basis+BelOnbepert Altijd voor zorginstellingen, dat er een pakket wordt opgestuurd om het e.e.a. zelf aan te sluiten.

Ze heeft nu alleen tv van Ziggo, internet en bellen kan niet omdat KPN daar kabel heeft liggen en volgens Ziggo monteur met een signaal wat maar een kant op gaat/kan????

Het huis heeft een eigen zorgalarm. 

Dus ben benieuwd of er op 7 maart een monteur voor de deur staat.

vrgr 

Joop