Beantwoord

ERR_NAME_NOT_RESOLVED bij bij bezoeken websites via mobiel internet

  • 29 March 2021
  • 5 reacties
  • 169 keer bekeken

Ik heb een Experiabox V10 en sinds een paar weken aangesloten op glasvezel. Wanneer ik met mijn Pocophone F1 een website wil bezoeken indien alleen mijn mobiele data aanstaan dan krijg ik de melding: Website niet gevonden ERR_NO_NAME_RESOLVED. Schakel ik de Wifi in dan kan ik de website gewoon bezoeken.

Ik heb de APN instelling van mijn Poco nagekeken en die is goed. Via Kpn een reset laten uitvoeren van de Experia Box, Browsergeschiedenis Google gewist etc etc. maar mijn probleem blijft.

Kan iemand mij helpen dit probleem op te lossen.

Joke

icon

Beste antwoord door Hokus983 2 April 2021, 21:14

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Hoi @Hokus983, welkom op het forum! Als het alleen via mobiele data niet lukt om op internet te komen, dan staat dit verder los van je Experia Box. Dus die resetten en dergelijke is ook niet nodig. Immers, je geeft zelf ook aan, via de wifi werkt het wel.

Kun je, op mobiele data, geen enkele website bezoeken, of merk je dit bij specifieke websites? 

Hallo Erik,

via mobiele data kan ik geen enkele website bezoeken. Ik ben verder gaan zoeken en vind bij simkaart gegevens: status: mobiele netwerk: verbinding verbroken.

Nu heb ik een paar dagen geleden mijn telefoon moeten resetten en ik denk nu dat de simkaart niet meer verbonden is.

Reputatie 7
Badge +30

Ha, ja dat verklaart het dan inderdaad. Je bent niet verbonden met het netwerk, dan zal niets het doen. In de meeste gevallen is het herstarten van je telefoon dan voldoende om de netwerkverbinding opnieuw te maken. Als dat niet zo is, haal dan voor de zekerheid eens je simkaart uit het toestel en plaats hem er opnieuw in. 

Blijft het probleem zich voordoen, wil je dan je forumprofiel invullen? Dan kan ik hier even meekijken. 

Ha, ja dat verklaart het dan inderdaad. Je bent niet verbonden met het netwerk, dan zal niets het doen. In de meeste gevallen is het herstarten van je telefoon dan voldoende om de netwerkverbinding opnieuw te maken. Als dat niet zo is, haal dan voor de zekerheid eens je simkaart uit het toestel en plaats hem er opnieuw in. 

 

Beste Erik,  inmiddels heb ik 3 kwartier met een zeer behulpzame medewerkster van.kpn aan de telefoon gehangen. Alles geprobeerd, ook simkaart in een andere telefoon uitgeprobeerd. Daar werkte alles wel. Dus was de eindconclusie: het ligt aan je telefoon. 

Vervolgens heb ik eens gekeken naar de APN instellingen van de andere telefoon. ( Portalmmm etc.) In mijn telefoon had ik de instellingen volgens KPN ingevuld. Toen heb ik een nieuwe APN toegevoegd met de APN instellingen van mijn oude telefoon waar alles wel werkte. En zie daar: het probleem is opgelost. Echt met totaal andere instellingen als KPN vermeldt. 

Maar dank toch voor de moeite die je genomen hebt om mij te helpen. 

Hartelijke groet Joke

 

Reputatie 7
Badge +30

Goed om te horen dat je het hebt weten op te lossen, Joke! Wel gek, want met instellingen die wij voor de APN internet op de site geven zou het ook moeten werken. Maar portalmmm is verder ook nog gewoon bruikbaar, dus zolang dat werkt, niets meer aan doen :smile: