Vraag

Ethernet heeft een zelftoegekend IP-adres en kan geen internetverbinding tot stand brengen

  • 6 December 2022
  • 16 reacties
  • 344 keer bekeken

na een update ineens geen ethernet verbinding meer...er is verder niets gewijzigd…

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

16 reacties

WIFI of bedraad?
Wat is het “zelftoegekend IP-adres”?

Bedraad …. Een kpn nr

Reputatie 7
Badge +18

Hallo @Diane B 

 

Wat is er geüpdatet, PC of modem?

Als het de PC betreft, is die wel herstart na die update?

 

Een zelf toegekend IP adres wordt meestal een IP adres wat begint met 169 mee bedoeld, daar kan je i.d.d. niets mee.

 

De pc werkt gewoon. Via wifi werkt alles. Is er iemand die weet hoe ik bekabeld weer aan de praat krijg?

Reputatie 7
Badge +24

Hi @Diane B, welkom hier. 

Ik denk graag mee. Voor mijn duidelijkheid, via WiFi werkt alles dus wél en alleen via een netwerkkabel niet? Speelt dit probleem alleen op je PC of ook op andere appraten die met een kabel zijn verbonden?

Heb je ook een herstart van de modem uitgevoerd? 

Ja via wifi werkt alles…. En ook het modem is al een keer herstart. En nee alleen op de pc. De tv is ook bekabeld en die doet het gewoon…

Reputatie 7
Badge +24

Hoi Diane, ik heb dit topic even uit het oog verloren. Is dit inmiddels opgelost? Kun je ook een andere poort anders proberen in de modem en eventueel en andere kabel? 

Nee niet opgelost …

Hallo ik heb exact hetzelfde probleem, nu al uren mee bezig, erg frustrerend. Iemand enig idee, als ik mijn iMac of een Microsoft computer aansluit op de ethernet kabel dan werkt hij niet. Een cable tester geeft aan dat de kabel correct is en werkt

Bij mij is het ook niet opgelost… Het is zo na de laatste update van het modem. Wat kan daar gebeurt zijn?

Reputatie 7
Badge +24

Heeft u lieden al eens een andere kabel geprobeerd? Gewoon cat 5e of 6. En geen cat 7, 8, 9, 10 of 11.

Jazeker maar het maakt geen verschil. Resetten vh modem ook niet. Fabrieksinstellingen ook niet. Lijkt wel

of kpn dit bewust frustreert

Heb je al eens je laptop ergens anders (buren/werk/etc) ingeplugged?

Als het daar wel werkt dan zit het in je modem anders in je laptop.

Reputatie 7
Badge +24

of kpn dit bewust frustreert

Ja hoor, dat zal vast. Ze willen graag dat u het zo zat word dat u op een gegeven moment overstapt naar een andere provider 😉

Nog altijd geen oplossing..iemand al eens iets geprobeerd?

Reputatie 7
Badge +24

U heeft dus 1 pc die het bekabeld niet doet. Verder werkt alles?

U heeft een andere kabel geprobeerd? Een andere kabel van pc rechtstreeks naar de Experiabox/KPN Box? Geen kastjes er tussen? Geen wandcontactdoos/kabel in de muur? 

Gebruikt u een draadloze verbindingset? Zoiets?

Welke Experiabox heeft u? Of heeft u de KPN Box?