Vraag

experia box krijgt geen wan ip van dhcp server

  • 20 January 2021
  • 3 reacties
  • 357 keer bekeken

als ik het goed zie krijgt mijn router geen ip adres van de DHCP server aan de WAN kant? 
3 kwartier met de helpdesk aan de lijn gehangen alle stappen doorlopen maar lost niets op. 
monteur ingepland voor morgen.  
maar als ik het log op de router nalees lijkt het met toch dat de dhcp server van kpn aan de wan kant de router geen (extern/wan) ip geeft. 
of zie ik dat verkeerd? 
 
08/16/2017  00:09:22 DHCP Client: [THS]Send Discover
08/16/2017  00:09:20 DHCP Client: [THS]Could not find DHCP daemon to get information
08/16/2017  00:09:17 DHCP Client: [THS]Send Discove
r

zou jammer zijn dat daar een monteur voor langs komt komen wanneer het probleem bij de/een dhcp server van kpn ligt.

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Welke Experiabox heeft u? Is dit de v8? Heeft het wel gewerkt? Is er iets veranderd? Bent u verhuisd ofzo? Sinds wanneer werkt het niet meer?

  • het is de V8
  • ja internet en tv hebben op deze router gewerkt.
  • ik kom van telfort, sinds we bij kpn zitten heeft alles wel goed gewerkt.
  • nu glasvezel 50/50, twee weken terug 100/100 aangevraagd, is wel bevestigd, maar nooit geleverd. 
  • week terug nieuw wan/extern ip gekregen. (is me nog nooit bij telfort gebeurd, is het gebuikelijk bij kpn dat je externe ip adres wel eens wijzigd??)
     

normaal gesproken gebruiken we de experia box router niet, maar een eigen, edgerouter X.
vanmiddag toen ik thuiskwam hadden we geen internet en TV. alles even nagelopen en uiteindelijk het glasvezel modem en de edgerouter opnieuw opgestart. Hielp niet. 

Experia box weer aangesloten op de plex van de edgerouter. 
Deze kreeg ook geen internet. met kpn gebeld, alle stappen doorlopen (router reset, glasvezel model aan/uit) Hielp niet. 
(aan de router kant brand lampje bij de wan poort, en bij glasvezel modem brand lampje ethernet ook)

 

maar als ik dit zo lees dan kan hij geen dhcp server aan de wan kan vinden? 
of lees ik dat verkeerd. 

08/16/2017  00:09:22 DHCP Client: [ths]Send Discover
08/16/2017  00:09:20 DHCP Client: [ths]Could not find DHCP daemon to get information

 
 
Reputatie 7
Badge +24

Hoe is de status nu? Heeft u nog steeds geen internet? Ik vermoed dat u over gezet bent van Telfort verbinding naar KPN verbinding. Kon had u een andere router toe moeten sturen.