Beantwoord

Experia Box naast subwoofer

  • 8 February 2020
  • 6 reacties
  • 200 keer bekeken

Reputatie 1

Goedemorgen, 

Gaat het problemen geven als ik de experia box vlak naast mijn subwoofer zet?

icon

Beste antwoord door yeszeb 12 February 2020, 13:20

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Hallo @yeszeb , het is verstandig een minimale afstand van 30 tot 50 cm aan te houden, dat geldt ook voor DECT basisstations die vlak bij modems staan, dit om interferentie (lees straling en storing) te voorkomen.

 

Hoi @JanD en @yeszeb 

Precies wat je zegt @JanD 
ik heb twee maal de Sub van Sonos, en een staat op 3 meter de andere op 60 cm van de Experia box die in de huiskamer onzichtbaar opgehangen is.
Werkt uitstekend.

 

Reputatie 1

Oké, bedankt. Dan moet ik hem toch maar verplaatsen... :)

Gaat het problemen geven als ik de experia box vlak naast mijn subwoofer zet?

Bij electronica producten geldt: “Gij zult niet storen” en “Gij zult niet gestoord worden”.

Dus dit is wat ontwerpers/bedrijven al jaren weten en zich er aan zullen moeten houden want anders is een product illegaal (geen CE keurmerk). 

Er zijn enkele gevallen waarbij de aard van het product eventuele verstoring niet kan voorkomen. En GSM (2G) heeft door z’n relatief hoge zendvermogen zeker hoorbare verstoringen op b.v. traditionele analoge microfoons, ook op een meter of 2 afstand.

Anderzijds, in een smartphone zelf zitten ook meerdere microphones en men heeft bij het onwerp van zo’n smartphone er wel voor gezorgd dat de microphones niet gestoerd worden door de 2G GSM zender die in hetzelfde apparaat zit.

Een ExperiaBox heeft intern op de printplaat allerhande metalen afscherming zodat het risico op storen van andere apparatuur minimaal is. Je kan desnoods met je oor voor de subwoofer gaan liggen en dan iemand anders zonder dat jij het weet of ziet de ExperiaBox vragen om de ExperiaBox eens willekeurig uit/aan te zetten. Jij mag dan zeggen wanneer de ExperiaBox aan of uit staat.

Andersom, een subwoofer werkt tot zo’n 300Hz, het is uitgesloten dat een ExperiaBox met al z’n interne afscherming daar last van gaat hebben. Dus ik zou het mooi zo laten zoals het is. Ik zou zelf rustig een ExperiaBox op een subwoofer zetten als dat zo zou uitkomen.

Reputatie 7
Badge +19

Hoi @yeszeb, dat is een goede vraag! Ik zie dat je al verschillende tips en adviezen gekregen hebt :slight_smile: Ik zou zeggen, probeer het gewoon uit. Als het wel stoort, merk je dit gauw genoeg. Ik zou het in eerste instantie niet verwachten, maar ik kan ook niet uitsluiten dat het ene apparaat hier mogelijk gevoeliger voor is dan een andere. Dus probeer gewoon uit wat bij jou thuis het beste werkt.

We horen graag wat jouw bevindingen zijn.

Reputatie 1

Hoi @yeszeb, dat is een goede vraag! Ik zie dat je al verschillende tips en adviezen gekregen hebt :slight_smile: Ik zou zeggen, probeer het gewoon uit. Als het wel stoort, merk je dit gauw genoeg. Ik zou het in eerste instantie niet verwachten, maar ik kan ook niet uitsluiten dat het ene apparaat hier mogelijk gevoeliger voor is dan een andere. Dus probeer gewoon uit wat bij jou thuis het beste werkt.

We horen graag wat jouw bevindingen zijn.

Hoi @Alexa_  Ik heb eerlijk gezegd geen risico genomen en een gat gemaakt in mijn boekenkast zodat daar de experia box kan staan. Staat nu dus niet meer vlak naast de subwoofer.