Beantwoord

Experia box TG789vn - tijd voor een nieuwe?

  • 19 May 2020
  • 16 reacties
  • 412 keer bekeken

Beste KPN, ik heb thuis telefoon en internet van jullie (sinds 2010) met de Experia Box TG789vn. De snelheden en verbinding zijn niet fantastisch en ik vraag me af of het na 10 jaar niet eens tijd wordt om de boel te vernieuwen. Wat zijn hiervoor de mogelijkheden? Ik ben dus niet op zoek naar een nieuw abonnement, maar de hardware lijkt me ondertussen behoorlijk verouderd. Ik hoor graag van jullie. :-)

icon

Beste antwoord door Marcia van KPN 27 May 2020, 19:14

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

16 reacties

Hallo @Eric_R , wacht s.v.p. de reactie van een moderator af.

Voor een snelle(re) reactie kun je ook gratis bellen of chatten.

Het is inderdaad een modem dat rijp is voor het telecommuseum.

 

Reputatie 7
Badge +30

Ha @Eric_R, welkom! Het is zeker tijd voor een nieuwe! Heb je inmiddels gebeld? Zo niet, vul dan even je forumprofiel aan met je postcode + huisnummer en evt. klantnummer(s). Laat hier even weten dat je dat gedaan hebt, dan stuur ik een nieuwe naar een PostNL punt bij jou in de buurt. 

Hoi Marcia, dank je wel - ik heb mijn profiel aangevuld.

Reputatie 7
Badge +30

Bedankt! Het lukt me niet om een nieuw modem te sturen zonder die van jou eenmalig te resetten. Normaliter doe ik dat gewoon, maar in deze thuiswerk tijden, wil ik wel even controleren bij je of dit zomaar kan. Je zit dan namelijk een minuut of 5 maximaal zonder diensten. Kan je me laten weten of dit een probleem is?

Hoi Marcia,

Overdag inderdaad liever niet ivm thuiswerken, maar ‘s avonds kan dat wel. Wanneer zou dat eventueel gebeuren? Dan kan ik er rekening mee houden. :-)

Wat gebeurt er eigenlijk precies bij dat resetten en waarom moet het?.. 

Hallo @Eric_R , bij een reset wordt de modem teruggezet naar fabriekswaarden alsof deze nieuw uit de doos komt en de nieuwste software en klantgegevens worden geladen.

Dan kan KPN op afstand zien wat de status van het modem is en of het verantwoord kan worden deze om te ruilen voor een nieuw modem.

 

OK - betekent dat bijvoorbeeld dat ik dan zelf nog dingen opnieuw zou moeten instellen? Als ik zelf apparaten reset is dat meestal nodig, maar misschien dat -zoals je ook schrijft- bij deze reset alles op afstand weer wordt ingesteld zoals het was.

Hallo @Eric_R , als je ooit in je modem eens iets had ingesteld dat anders dan standaard is, ben je dat kwijt.

Ik weet niet of je bij jouw modem een back-up kon maken van de instellingen, dan kun je die na de reset weer opnieuw terugzetten.

Als je wel ooit iets gewijzigd hebt binnen het modem en je kunt een back-up maken, zou ik dat alsnog even doen voordat KPN de reset uit gaat voeren.

 

Nee, ik zie geen backupmogelijkheid. Maar ik denk ook niet dat ik substantiële dingen in de instellingen gewijzigd heb. Het is alleen een beetje een spannend idee dat er op afstand een reset uitgevoerd wordt waarvan ik niet 100% zeker weet wat de consequenties gaan zijn. Als er onverhoopt iets niet goed gaat, zitten mijn partner en ik zonder internet. 

Hallo @Eric_R , de kans dat dat niet goed zou gaan is zeer klein.

Mocht je onverhoopt toch met een modem komen te zitten die het (tijdelijk) niet meer doet, zou je je mobiel in kunnen stellen als mobiele hotspot bij voldoende data, kun je toch doen wat je moet doen, niet wat je wilt doen, dat kost misschien teveel data.:thinking:

Reputatie 7
Badge +30

Ha @Eric_R, ik wilde niet zoveel onrust veroorzaken, sorry daarvoor! Dan zet ik het voor morgenavond in de agenda, tussen 19 en 1930 uur, in orde? Het klopt wat JanD zegt: hij wordt dan teruggezet naar de fabrieksinstellingen. De kans dat er iets fout gaat is bijna 0. De reden dat ik dat moet doen is, omdat het systeem anders geen mogelijkheid tot het versturen van een nieuwe aanbiedt. Ook niet bij zulke oude modems helaas. 

 

Als ik morgenavond de reset doe en de nieuwe bestel, dan kan je, als het niet te druk is bij PostNL, donderdagmiddag al een nieuwe ophalen. 

Hoi Marcia, geen probleem hoor - het was niet zozeer onrust als wel onwennigheid. Ja, morgenavond tussen zeven en half acht is prima. Dank alvast!

Reputatie 7
Badge +30

Gelukt! :-) Ik stuur je een privébericht met meer informatie over het omruilen. Laat je nog even weten of het met het nieuwe modem allemaal gelukt is?

Hoi Marcia, het is half gelukt: ik heb nu wel internet, maar geen (vaste) telefoon meer. Ik heb er inmiddels contact over gehad en er is een ‘ticket’ aangemaakt. Hopelijk wordt dat snel verholpen… 

Reputatie 7
Badge +30

Ach, wat een gedoe.. Hopelijk is het inderdaad snel opgelost, anders weet je me te vinden!