Vraag

Experia box v10 portforwarding

  • 22 July 2021
  • 5 reacties
  • 51 keer bekeken

Voorheen kon ik apparaten portwarden via de box. Nu wil ik een nieuw apparaat ook forwarden, edoch bij het application menu is geen keuze meer inzake games, servers etc maar alleen een lijst games (sinds de wijziging van telfort naar kpn in april). Ik kan dus geen server toevoegen, het gaat om een sateliet ontvanger.

Hoe te doen?


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Als het goed is kan je bij Application Configuration een nieuwe app toevoegen met bijbehorende regel. Helemaal onderaan de Application list staat een plusje.

Daarna kan je bij Port Forwarding een nieuw item aanmaken. Dus ip adres en je net gemaakte app met regel toewijzen.

Reputatie 7
Badge +24

Voor een satelliet ontvanger hoef je toch geen poorten te forwarden? Waar is dat voor nodig?

De satelliet ontvanger wordt via een Slingbox remote bekeken. Maar het is ook handig remote in het menu van de ontvanger te kunnen komen, wat nu alleen in het thuisnetwerk kan

Als het goed is kan je bij Application Configuration een nieuwe app toevoegen met bijbehorende regel. Helemaal onderaan de Application list staat een plusje.

Daarna kan je bij Port Forwarding een nieuw item aanmaken. Dus ip adres en je net gemaakte app met regel toewijzen.

Helaas, dat heb ik geprobeerd, maar werkt niet. De gekozen Port blijft dicht van buitenaf

en dan nog dit. welke poorten zou ik moeten gebruiken, bij de slingbox is er 1 poort die je 4 keer invoert.

maar als je alle raadgevingen over poortforwarding leest, dan wordt er over verschillende poorten voor intern en extern gesproken. welke zijn de poorten die extern benaderd worden, de mapping poorten of juist niet.

de receiver heeft in het menu als port 445 staan,  als ik die 4 maal invoer komt er wel een groen vinkje maar het werkt dus niet