Beantwoord

Experia box v10 wireless schakelt uit

  • 18 June 2020
  • 10 reacties
  • 421 keer bekeken

Badge

Sinds gisteren weer is geprobeerd om de router functie van mijn Experia Box v10 aan te sluiten. Na veel problemen heb ik een eigen oude router aangesloten waarmee het WiFi prima werkt. Nu deze eigen router aardig op leeftijd is wilde ik weer terug schakelen naar de Experia Box.

De eerste keer dat ik het probeerde, heb ik een uur of 8 mijn WiFi goed kunnen gebruiken. Daarna besloot de Box zn Wireless uit te schakelen. Dit is tevens het probleem waarom ik heb besloten mijn oude router aan te sluiten.

Na de Box te resetten naar fabrieksinstellingen was het Wireless lampje weer terug en kon ik weer gebruik maken van m’n WiFi 

Helaas binnen een uur besloot de Wireless zichzelf weer uit te schakelen. Nu voorgoed. Resetten heeft geen zin. De hele Box afgekoppeld, opnieuw aangesloten heeft geen zin. Via mijn vaste PC (met kabel) ingelogd in de Box om daar het WiFi te resetten heeft ook geen zin. Bekabelt internet werkt wel.

Nu dus maar weer mijn router uit 2011 eraan gehangen en die werkt dus beter, al kan ik er alleen met m’n laptop gebruik van maken , omdat de snelheid ongelofelijk laag is.

Wat kan ik doen om mijn Wireless van mijn V10 weer aan de praat te krijgen? Ik heb alleen de v10 en heb geen Experia accesspoints

icon

Beste antwoord door Alex van KPN 25 June 2020, 17:23

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Hi Jeroen, welkom op het forum. 

Een reset naar fabrieksinstellingen zou voldoende moeten zijn om de modem weer aan de praat te krijgen. Als dat niet helpt ben ik bang dat er toch iets mis is met de modem. Zie jij in de interface onder Instellingen en Eco iets van een schema dat ingesteld is en op de een of andere manier zo is gebleven na de reset? 

Zo niet, dan zullen we modem om moeten ruilen voor een nieuwe. Zou je je KPN profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? 

Ik hoor graag van je.

Reputatie 7
Badge +24

Jeroen, ik heb helaas geen reactie meer van je gehad. Laat me gerust weten of ik alsnog iets voor je kan doen. 

Badge

We hebben de stappen nog een paar keer geprobeerd, maar helaas zonder succes. Ik heb zo juist mijn gegevens ingevuld. Hebben jullie hier genoeg aan (adres en klantnummer), of hebben jullie nog aanvullende gegevens nodig voor het vervang van het modem?

Reputatie 7
Badge +24

Ik heb daar genoeg aan. Dan gaan we de modem omruilen voor een nieuwe. De omruiling vindt plaats bij een Post NL punt bij jou in de buurt. Heb je een voorkeur? 

 

Badge

De eerste is voor mij het dichtste bij, Plus supermarkt. Moet ik mijn oude modem dan al meteen meenemen daar naar toe?

Reputatie 7
Badge +24

Jeroen, zit je wel bij KPN met je abonnement? Ik liep alvast vooruit op zaken en heb de omruilpunten gezocht op je adres, ik kan echter geen actief internetabonnement vinden op je adres. Heb jij misschien een Telfort verbinding? 

Badge

Vanwege vakantie ben ik er even tussenuit geweest. Het klopt inderdaad, de verbinding loopt via Telfort

Reputatie 7
Badge +24

Geen probleem. Ik moet je echter wel vragen om bij Telfort aan te kloppen, via het forum kun je daar een topic aanmaken. Hoewel we bezig zijn met de migratie van alle diensten hebben zij voor nu nog wel hun eigen klantenservice. 

Sinds vandaag vallen mijn 3 TV's regelmatig uit, storing stb-nmc-400.

De hele procedure doorlopen. pas na resetten van de Experia box v-10 werken de tv's weer.

Tijdens het resetten van de box valt ook internet uit.

Deze procedure heb ik zojuist voor de 6de keer moeten uitvoeren.

Ik heb een kantoor aan huis, dus kan absoluut niet zonder internet. 

Zit op glasvezel.

Een klacht hierover kan niet per e-mail worden aangekaart.

Ik denk dat er een nieuwe Experia moet komen

Dan maar op deze wijze.

Badge +19

Het heeft in ieder geval niets met de experiabox te maken maar alles met  de tv ontvangers. Dit probleem wordt veel gemeld. Afgelopen nacht en de komende nacht is en wordt er een update uitgerold.  Of dit probleem daarmee verholpen wordt weet ik niet helemaal zeker.