Vraag

Experia Box V10A langzamer (bedraad) dan V10

  • 10 December 2021
  • 11 reacties
  • 222 keer bekeken

Ik heb BVDSL van KPN en via de experiabox V10 een download van  175Mbps down en 60 up.

Nu heb ik deze gewisseld voor een V10a (omdat deze zelf als superwifi punt kan fungeren) 

(er was door de klanten klachten afdeling mijn verteld dat dit ook met mijn V10 kon maar dus niet)

Probleem is nu dat op de V10a ik maar een snelheid haal van 90Mbps down en 30 up.

 

Is dit een instelling in het modem? of is de V10a gewoon traag.

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Badge +19

Wat een slechte ruil zeg. Dit is toch pairbonding? Dat kan helemaal niet met de v10a. Sowieso moet je nooit een v10 ruilen als die niet kapot is. Een beter modem is er niet bij kpn.

Hallo @jerjac , het lijkt er op dat jij bonded  koper, lees pairbonding, hebt en dat ondersteunt de V10a niet.

Heb jij 2 kabels aangesloten op het isra punt die uitmondt in 1 kabel op de dsl aansluiting van het modem?

Dan is de snelheidsbeperking dus verklaard.

Gewoon de V10 weer aansluiten.

OK duidelijk,

ondersteunt de V12 wel pairbonding?

OK duidelijk,

ondersteunt de V12 wel pairbonding?

Hallo @jerjac , nee. Ook niet.

Badge +19

Nee en die moet je ook niet willen. Teveel kinderziektes nog. Als je goed wifi belangrijk vindt dan ga je natuurlijk nooit met draadloze wifipunten werken. Je verliest veel snelheid tussen de verschillende wifipunten.  

schiet lekker op met die experiaboxen, toch eens kijken voor een fritzbox :sweat_smile:

 

Badge +19

Alles kan natuurlijk dan moet je afscheid nemen van bonding. Nogmaals goed wifi krijg je alleen met bekabelde wifipunten. 

Reputatie 7
Badge +21

Nee hoor, ook de (juiste) Fritzbox ondersteunt pairbonding. 

Reputatie 7

Voor pairbonding moet je de FRITZ!Box 7583 hebben.

Je kunt ook kiezen voor een Zyxel VMG4005-B50A en daar bijvoorbeeld een EdgeRouter achter plaatsen.

 

Badge +19

Je hebt gelijk @RBxx maar zelf vind ik een Fritzbox meer voor mensen die graag zelf veel instellingen aan willen passen. Ik heb niet de indruk dat TS  dat belangrijk vindt.

Reputatie 7
Badge +15

@jerjac Welkom op het forum. 

Begrijp ik het goed als ik zeg dat je op dit moment zowel een Experiabox V10 als een V10a in je bezit hebt?