Beantwoord

Experia Box V8: Could not find DHCP deamon - al dagen geen verbinding meer

  • 26 August 2021
  • 7 reacties
  • 75 keer bekeken

Hoi KPNers

Sinds een paar dagen zit ik internetloos thuis: via doormeten met de automatische testservice van KPN ligt de storing bij mijn Experia box V8. Ik heb alles geprobeerd: factory reset, kabels gecontroleerd etc. De experia box geeft in zijn log de volgende error:

DHCP Client: [ATM3]Send Discover
DHCP Client: [ATM3]Send Discover
DHCP Client: [ATM3]Could not find DHCP daemon to get information

Als oud telfort klant ben ik overgestapt naar KPN, de router komt volgens mij nog van Telfort destijds. De verbinding lag er in de afgelopen maanden wel vaker uit, maar kwam na een reset altijd terug. Nu helaas niet meer!

Enig idee of dit te verhelpen is op afstand of met een nieuwe router? Of is een afspraak met een kpn monteur een beter idee? Dank alvast!

 

icon

Beste antwoord door Thomas van KPN 26 August 2021, 12:54

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @svw2021. Welkom op het KPN Forum! Wat vervelend dat je al een aantal dagen zonder internet verbinding zit. Heb je alle stappen van onze Servicepagina al doorlopen? Als dit het probleem niet verhelpt wil ik je vragen om jouw gegevens achter te laten in het KPN Forum profiel en een berichtje in dit topic. Als je gelijk verder geholpen wilt worden kan je het beste contact opnemen met onze klantenservice (0800 0402). Na het doormeten van jouw verbinding kunnen zij een passende oplossing aanbieden.

Hoi @Vikash , dank voor je snelle antwoord. Ik ben vannochted uitgebreid door de servicepagina gegaan en heb alle stappen opgevolg. Helaas zonder resultaat! Ik heb mijn profiel verder ingevuld bij deze! Dank.

Als oud telfort klant ben ik overgestapt naar KPN, de router komt volgens mij nog van Telfort destijds.

 

Ik heb dit iets anders in herinnering: Telfort is ingelijfd/overgenomen door KPN en jij zat -ook- in de overnameboedel.

Net als ik trouwens, zo kom je in NL van de regen in de drup….

 

Over je probleem kan ik niets bijdragen, er zal wel iets mis gegaan zijn bij de beroemde update van 20/08 j.l. die ons allerlei nieuwe zegeningen ging brengen (die we overigens niet mochten weten).

 

dusttodust

Reputatie 7
Badge +20

Bedankt voor je gegevens en toelichting @svw2021, als een herstart of reset het niet oplost in deze situatie is de eerstvolgende stap inderdaad het omruilen van je experiabox.
Ik heb een nieuwe voor je aangevraagd, je hebt hierover inmiddels een sms/mail gehad als het goed is. Hij moet morgenmiddag na 14:30 voor je klaar liggen bij een servicepunt bij jou in de buurt (staat in de sms/mail)
Houd er wel rekening mee dat ze daar de oude ook weer terugwillen!

Hoi @Thomas  dank voor je reactie!  Is de email en het smsje verstuurd naar het adres op mijn KPN profiel? Ik heb namelijk helaas nog niks ontvangen! Dank dat de modem zo snel omgeruild kan worden!

 

Reputatie 7
Badge +20

Deze zijn naar het contactmailadres en contacttelefoonnummer gestuurd maar dat is een ander mailadres dan je in je forumprofiel hebt staan @svw2021 . Ik stuur je ook nog even een PM

Reputatie 7
Badge +20

@svw2021 is het nog gelukt met de nieuwe experiabox?

edit:

Ik heb geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat het gelukt is. Anders hoor ik het graag!